به مناسبت هفته دفاع مقدس/

زندگی نامه شهید اکبر احمدی + تصاویر

کد خبر: 293456
|
08:57 - 1394/07/06
نسخه چاپی
زندگی نامه شهید اکبر احمدی + تصاویر
اسلام آبادخبر: شهید احمدی در حین بازرسی از منطقه عملیاتی دشت دیره در سال 1366مورد اصابت ترکش موشک هواپیمای رژیم بعثی قرار گرفت و از ناحیه ی گردن قطع نخاع گردید که پس از سالهای متوالی صبر و شکیبایی و مقابله با مجروحیت در سال 1380 بر اثر عارضه ی جانبازی در بیمارستان بقیت الله تهران به درجه ی رفیع شهادت که همانا آرزوی دیرینه اش بود رسید.

به گزارشاسلام آبادخبر،  شهید حاج اکبر احمدی در سال 1339در یک خانواده مذهبی و متدین در شهرستان اسلام آبادغرب متولد گردید،از همان سنین کودکی در مجالس دینی از جمله مراسمات حضرت اباعبدالله الحسین(ع) حضور پر رنگ داشت وعشق خدمتگزاری در مراسم دینی ومذهبی در عمق وجودش ریشه دوانیده بود.

 

از خصوصیات شهید احمدی میتوان بسادگی و بی آلایش بودن واخلاق خوب اشاره کرد، دربین دوستان و بچه های فامیل ،شاخص و محور هم سالان خود بود.

 

 

شهید احمدی درهمان سنین کودکی با جدیت تمام  واحساس مسولیت وصف ناشدنی هم درس میخواند و هم امرار معاش میکرد ودر دوران تحصیل خود دانش آموزی باوقار،محبوب،وکوشابود.

 

 

در سال 1360موفق به اخذ دیپلم نقشه کشی ساختمان گردید و با آغاز جنگ تحمیلی  در لبیک به فرمایشات امام خمینی (ره) وارد بسیج مقاومت در سپاه پاسداران شد ودر طی چندسالی که در سپاه پاسداران مشغول خدمت بود در بسیاری از عملیات های غرب و جنوب شرکت نمود، و در یکی از عملیات ها به شدت مجروح گردید.

 

 

بعد از سپری شدن دوران جراحت وبا توجه به نیاز ارتش شهید احمدی وارد ارتش شده و به استخدام نیروی پدافند هوایی درامد.

 

علی رغم اینکه شهید احمدی در کلیه ی عملیات های جنوب و غرب کشور شرکت داشتند میتوان ایشان را یکی از هنرمندان بنام وگمنام شهر خود دانست.

 

 

شهید احمدی توانایی قابل توجهی به هنر عکاسی ،خوشنویسی،ماکت سازی باانواع ترکش ها و ابزار جنگی داشتند.

 

شهید احمدی در حین بازرسی از منطقه عملیاتی دشت دیره در سال 1366مورد اصابت ترکش موشک هواپیمای رژیم بعثی قرار گرفت و از ناحیه ی گردن قطع نخاع گردید.

 

 

امیر شهید حاج اکبر احمدی در سال 1363ازدواج کردند که حاصل ازدواج ایشان داشتن یک فرزند پسر بنام احسان و یک فرزند  دختر بنام راضیه میباشد.

 

سرانجام شهید احمدی پس از سالهای متوالی صبر و شکیبایی و مقابله با مجروحیت  در تاریخ  27/8/1380بر اثر عارضه ی جانبازی در بیمارستان بقیت الله تهران به درجه ی رفیع شهادت که همانا آرزوی دیرینه اش بود رسید.

 

 

روحش شاد ویادش گرامی 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد