فرمانده تیپ 181 زرهی سرلشکر سلیمی ارتش در اسلام آبادغرب:

سرهنگ قائمی: با تمام توان در مقابل تهدیدات می ایستیم/هر زمان تاریخ مصرف داعش تمام شود توسط استکبار کنار گذاشته می شود

کد خبر: 293459
|
09:00 - 1394/07/07
نسخه چاپی
سرهنگ قائمی: با تمام توان در مقابل تهدیدات می ایستیم/هر زمان تاریخ مصرف داعش تمام شود توسط استکبار کنار گذاشته می شود
اسلام آبادخبر: فرمانده تیپ 181 زرهی سرلشکر سلیمی گفت: استکبار جهانی از گروهک های تروریستی نظیر داعش استفاده ابزاری می کند و ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال رصد تمام تحرکات منطقه است.

به گزارشاسلام آبادخبر، سرهنگ نوشیر قائمی در نشستی خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس در مقر تیپ 181 زرهی سرلشکر سلیمی نیروی زمینی ارتش واقع در اسلام آباد غرب برگزار شد با تسلیت فاجعه غمبار منا و همچنین تبریک هفته دفاع مقدس گفت: در 31 شهریور 59 صدام به دنبال حمایت استکبار جهانی و پشتیبانی بیش از 28 کشور با 12 لشکر پیاده و زرهی حمله ناجوانمردانه ای را به 1400 کیلمتر از مرزهای کشور ما آغاز کرد.

 

وی گفت: صدام داعیه سردار قادسیه داشت و بنا را بر این نهاده بود که تهران را سه روزه فتح کند اما با دلاورمردیهای نیروهای مسلح ما و مقاومت مردمی در ماه اول در عملیاتهایی که از جانب آنها "برق آسا" نامگذاری شده بود زمین گیر شد و در همان روزهای اول دو پایگاه ارتش عراق توسط نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران بمباران شد.

 

فرمانده تیپ 181 زرهی سرلشکر سلیمی افزود: صدام که راهبرد حمله برق آسا را برای پیروزی در جنگ انتخاب کرده بود با ضربه های رزمندگان ما در همان روزها و ماه های اول جنگ روبرو شد و در عمل ارتش صدام در دتسیابی به اهداف ناکام ماند و این به معنی شکست راهبرد نظامی صدام بود.

 

قائمی با بیان اینکه نیروهای مسلح ما توانستند دشمن را در تمامی جبهه ها زمین گیر کنند، گفت: در روز 7 آذرماه 59 یک عملیات مشترک دریایی و هوایی علیه نیروی دریایی ارتش عراق انجام شد که این عملیات باعث شد نیروی دریایی دشمن متخاصم تا پایان جنگ هشت ساله زمین گیر شود.

 

وی افزود: در همان سال اول جنگ نیروهای مسلح ما 164 عملیات آفندی کوچک و پدافندی علیه نیروهای دشمن انجام دادند که در نهایت منجربه تثبیت دشمن در زمین شد.

 

فرمانده تیپ 181 زرهی سرلشکر سلیمی با اشاره به عملیات میمک و نقش آفرینی نیروهای پادگان الله اکبر در این عملیات گفت: ارتفاعات میمک ارتفاعاتی سوق الجیشی و دارای اهمیت فراوان بود که در این عملیات نیروهای پادگان الله اکبر دشمن را تا مرزهای تعیین شده بین المللی عقب راندند و به دلیل فشار زیادی که به دشمن از ناحیه رزمندگان اسلام وارد شد صدامیان برای اولین بار از سلاح های شیمیایی استفاده کردند.

 

قائمی با اشاره به اینکه یکی از افتخارات بزرگ تیپ 181 زرهی لشکر سلیمی تقدیم اولین شهید دفاع مقدس در اولین روز از جنگ بود تصریح کرد: شهرستان اسلام آباد غرب 1280 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و تیپ 181 که مقر آن در این شهرستان می باشد 1036 شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نموده است.

 

وی با اعلام این مطلب که نیروهای تیپ 181 به عنوان سربازان حریم ولایت آماده هرگونه جانفشانی هستند گفت: در حال حاضر نیروهایی از تیپ 181 یگان هایی در نزدیک مرز مستقر هستند و هرگونه عملیات بر علیه کشور ما با قدرت پاسخ داده خواهد شد.

 

قائمی تصریح کرد: خط قرمز ما در مرزهای بین المللی با عراق در عمق 40 کیلومتری خاک کشور عراق مشخص شده و تمام تحرکات گروهک تروریستی داعش که به نیابت از استکبار جهانی در منطقه حضور دارد رصد می شود.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند" دفاع همچنان باقی است" و دشمن در طول این سالها از هیچ تلاشی برای توطئه علیه کشور ما فروگذار نکرده و این توطئه ها همچنان در قالب شبیه خون فرهنگی ادامه دارد که می طلبد تا خانواده ها و جوانان در این زمینه هوشیار باشند.

 

قائمی در پایان به استفاده ابزاری استکبار از گروهک هایی نظیر داعش اشاره کرد و گفت: هنگامی که تاریخ مصرف این گروهک تمام شود و به اصلاح سوخته شود همانند سایر گروهک ها نظیر طالبان و ... خود به خود توسط استکبار جهانی کنار زده می شود.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد