نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری؛

آیت الله ممدوحی: اقدامات دیپلماسی دولت در خور عمق فاجعه منا نیست/ نمایندگان ملت بر اثربخشی پیگیری ها نظارت کنند

کد خبر: 293479
|
18:08 - 1394/07/09
نسخه چاپی
آیت الله ممدوحی: اقدامات دیپلماسی دولت در خور عمق فاجعه منا نیست/ نمایندگان ملت بر اثربخشی پیگیری ها نظارت کنند
عملکرد دستگاه دیپلماسی دولت در خور عمق و ابعاد فاجعه منا نیست و این رویکرد باید با تأسی به مواضع راسخ رهبر انقلاب که امید را در دل مسلمانان داغ دیده دنیا دمید تصحیح شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، آیت الله حسن ممحدوحی در گفتگو با مرصاداظهار داشت: اقدامات دستگاه دیپلماسی دولت در برابر وقایع اسفناک حج اصلا متناسب با عمق چنین فاجعه ای نبود.

 

وی توقعات خانواده های داغدار بیش از 400 زائر ایرانی و ده ها مفقود این حادثه از مسئولین سیاست خارحی کشور را بسیار بیش از آنچه که بود عنوان کرد.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: در این میان تعیین تکلیف وظیفه سران سعودی از سوی رهبر معظم انقلاب را نقطه امید همه حادثه دیدگان در سراسر عالم اسلام عنوان کرد.

 

آیت الله ممدوحی همچنین خواستار پیگیری جدی حادثه منا از سوی نمایندگان مردم در مجلس شد و اظهار داشت: نمایندگان مردم نظارت ویژه ای بر اقدامات دیپلماتیک کشور برای احقاق حقوق خانواده های حجاج ایرانی داشته باشند.

 

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم کشته شدن بیش از 5 هزار مسلمان احرام بسته در منا را ناشی از یک سوء تدبیر روشن و بی کفایتی آل سعود دانست و گفت: چگونه ممکن است که یک رژیم فاسد که در روز صدها مسلمان بی گناه در یک کشور اسلامی را با توپ و تانک و جنگده ها به خاک و خون می کشد در پی حفظ جان مسلمانانی باشد که میهمان او هستند؟

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد