در گفتگو با عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مطرح شد؛

مسئولیت کیفری متوجه حکومت عربستان است/ ابعاد حقوقی فاجعه منا در قوانین بین المللی

کد خبر: 293484
|
09:54 - 1394/07/11
نسخه چاپی
مسئولیت کیفری متوجه حکومت عربستان است/ ابعاد حقوقی فاجعه منا در قوانین بین المللی
اسلام آبادخبر: نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس گفت: رژیم آل سعود به علت کوتاهی در وظایف محوله در راستای جلوگیری از اتفاقات پیش آمده از نظر مقررات داخلی و بین المللی مسئول است.

علی جلیلیان  در گفتگو بااسلام آباد خبر، با اشاره به حادثه حج امسال اظهار داشت: واقعا متاسفیم که در این ایام عید، ملت ایران عزادار شدند و به علت بی کفایتی رژیم آل سعود عید و شادی مسلمین به عزا تبدیل شد.

 

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری گفت: دولت عربستان به عنوان متولی و میزبان حجاج از نظر قواعد بین المللی و قوانین داخلی موظف، مکلف و مسئول است که در حفظ نظم، تامین امنیت و حفظ جان حجاج تدابیر و تمهیدات لازم را از قبل در نظر بگیرد تا حادثه و فاجعه ای به بار نیاید.

 

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس گفت: رژیم آل سعود به علت کوتاهی در وظایف محوله در راستای جلوگیری از اتفاقات پیش آمده از نظر مقررات داخلی و بین المللی مسئول است که علاوه بر پرداخت دیه، محاکمه و مجازات شود و چون این حادثه مسئولیت کیفری هم دارد، صرف پرداخت دیه، مسئولیت های دیگر ساقط نمی شود.

 

عضو حقوقدان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از نظر مقررات داخلی و بین المللی مسئولیت کیفری متوجه حکومت عربستان می شود.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبری گفت: عربستان سرزمین اسلام است و خانه امن الهی در آن واقع شده ولی رژیم آل سعود قصد بی حرمتی به شهدای حجاج داشت که با تذکر و فرمان مقام معظم رهبری مواجه شد و بلافاصله عذرخواهی کرد.

 

جلیلیان گفت: ما از معظم له تشکر می کنیم که با وجود سکوت مجامع بین المللی با اقدام قاطعانه و انقلابی خود به رژیم عربستان هشدار قانونی را دادند.

 

وی گفت: در حادثه حجاج، ممکن است برخی دستگاه ها  وظایف خود را انجام نداده و سیاسی برخورد کرده یا کوتاهی کرده باشند، اما ما موضع رهبری را دستور نهایی می دانیم و موظف به پیگیری و اجرای آن هستیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها