بهمن صفری رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی اسلام آبادغرب/

اخراج کارگران به معنای تعدیل نیرو در کارخانه های اسلام آبادغرب نداشته ایم

کد خبر: 293551
|
10:39 - 1394/07/21
نسخه چاپی
اخراج کارگران به معنای تعدیل نیرو در کارخانه های اسلام آبادغرب نداشته ایم
اسلام آبادخبر: رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی اسلام آبادغرب گفت: در شهرستان اسلام آبادغرب چالش یا تنش کارگری نداشته ایم و کارخانه ای که کارگر اخراج کرده باشد نداریم.

به گزارشاسلام آبادخبر، چند ماهی است که رکود اقتصادی و فشار بار مالی  با تاخیردر پرداخت حقوق کارگران کارخانه ها و کارگاه های تولیدی و خدماتی در شهرستان اسلام آبادغرب ملموس تر شده است و زمزمه های تعدیل نیرو در برخی از صنایع شهرستان به گوش می رسد و با توجه به آمار بالای بیکاری شهرستان، شایعات زیادی درباره اخراج کارگران در بین عموم مردم شهرستان نقل می شود.

 

در این رابطه،  بهمن صفری رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی اسلام آبادغرب در گفتگو با خبرنگاراسلام آبادخبراظهار کرد:  در شهرستان اسلام آبادغرب چالش یا تنش کارگری نداشته ایم و  کارخانه ای که کارگر اخراج کرده باشد نداریم.


 وی افزود:  برخی اخراج ها در کارخانه های بزرگ امری طبیعی است چون برخی اوقات کارگر مازاد دارند و یا با بی نظمی کارگران مواجه شوند می توانند اخراج نمایند ، اما اخراجی که به معنای تعدیل نیرو باشد در کارخانه های شهرستان نداشته ایم.

 

صفری خاطرنشان کرد: کارخانه مانیزان در چند ماه گدشته بعلت تجهیز به دستگاه های مکانیزه جدید، با نیروی مازاد مواجه شده که تعدادی تعدیل نیرو داشته که همگی برای دریافت بیمه بیکاری معرفی شده اند .


وی افزود: کارخانه پاکمایه کماکان تعطیل است ، البته با تهیه مواد اولیه مدت کوتاهی فعالیت مجدد خود را آغاز نمود ولی با تمام شدن این مواد اولیه مجدد تعطیل گردیده است.


رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی اسلام آبادغرب گفت: 49 درصد شرکت پاکمایه متعلق به سازمان گسترش صنایع وابسته به وزارت صنعت معدن و تجارت  است که مقرر شده با کمک سازمان گسترش  این کارخانه مجددا راه اندازی شود.

 

وی افزود: تعدا کارگر هایی که قبلا" در این شرکت کار کرده اند در مراجع حل اختلاف ادراه کار حضور پیدا کرده و با طرح شکایت ،رای برای ایشان صادر شده و رای صادره جهت اجرا به دادگستری ارسال شده است.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد