امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه گفت:

در بحث ها و تحلیلیل های سیاسی مواظب باشید نظام اسلامی تضعیف و تخریب نشود/ یکی از ستون های سبک زندگی اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است

کد خبر: 293567
|
15:53 - 1394/07/24
نسخه چاپی
در بحث ها و تحلیلیل های سیاسی مواظب باشید نظام اسلامی تضعیف و تخریب نشود/ یکی از ستون های سبک زندگی اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است
اسلام آبادخبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: محمدی پور با بیان اینکه به لطف خدا دشمنان هرنقشه بدی برای جمهوری اسلامی ایران می کشند پایانش با عزت و سربلندی ایران اسلامی می انجامد، گفت: امروز برجام در ایران موافقین و مخالفینی دارد و با تمام این اوصاف با تمام مشکلات همین را هم مایه پیشرفت جمهوری اسلامی می دانیم که 5+1 که هیچ قدرتی را در جهان به رسمیت نمی شناسد می آیند و با جمهوری اسلامی 12 سال مذاکره می کنند.

به گزارشاسلام آبادخبر، حجت الاسلام سید امیر محمدی پور با اشاره به آغاز ماه محرم اظهار داشت: هفته اول محرم هفته امر به معروف است چون حضرت اباعبدالله الحسین هدف از قیام کربلا را امر به معروف و نهی از منکر بیان کرده است .

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ، گفت: امر به معروف و نهی از منکر هرکدام مصداق های بزرگی دارند، بزرگترین مصداق نهی از منکر براندازی نظام طاغوت و شاهنشاهی است که ملت ایران این را انجام داد و بزرگترین مصداق امر به معروف تشکیل حکومت اسلامی بر مبنای قرآن و عترت با قانون اساسی برگرفته از فتاوای مراجع تقلید است که این هم توسط ملت ایران انجام گرفت.

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با بیان اینکه هیچ وقت نباید احساس نامیدی کنید، گفت: ملتی که دو مصداق مهم امر به معروف و نهی ازمنکر را انجام داده پس چرا باید از اجرای مصادیق کوچکتر بترسد و پرهیز کند.

 

وی با تاکید بر احیای این دو فریضه مهم الهی گفت: قدم به قدم به اجرای مصادیق مهمتر امر به معروف و نهی از نزدیک می شویم و به مصادیق ریز آن مانند اسراف و ... تذکر بدهیم.

 

حجت الاسلام محمدی پور خاطرنشان کرد: هرکس به قانون جمهوری اسلامی ایران گردن ننهد بی تقوایی نموده است و تضعیف نظام جمهوری اسلامی حرام است .

 

وی با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) گفت: انقلاب اسلامی مساوی است با خود اسلام  و هرکس در روند رو به جلوی انقلاب اسلامی مانعی را ایجاد بکند بزرگترین گناه کبیره را مرتکب شده و امام (ره) فرمود؛ حفظ نظام اسلامی از نماز هم واجب تر است .

 

 

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: در بحث ها و تحلیلیل های سیاسی مواظب باشید نظام اسلامی تضعیف و تخریب نشود .

 

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که فرموده اند برای مومن هرچه پیش می آید به خیر و صلاحش است حتی اگر بدی پیش بیاید، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک حقیقتی است که حتی بدی های که برای آن پیش می آید به نفع پیشرفت آن تمام می شود.

 

حجت الاسلام محمدی پور تشریح کرد: حتی در فاجعه منا که ننگ ابدی برای آل سعود و افتخاری شد برای سیاست های جمهوری اسلامی ایران ، که به گفته حجاج تازه برگشته از روزی مقام معظم رهبری به عربستان سعودی نهیب زد، همه جا ما ایرانیان را تحویل می گرفتند و حتی محافظ برای حجاج ما گذاشتند که اتفاقی برای ایرانیان پیش نیاید و این یعنی جمهوری اسلامی ایران عزتی پیدا کرده که رژیمی که قدرت های بزرگی مانند اسرائیل و آمریکا پشتیبان آن است از رهبر جمهوری اسلامی ایران می ترسد.

 

وی افزود: دشمن در برنامه دیگری برای نا امن کردن اطراف جمهوری اسلامی ایران پدیده داعش را به وجود آورد که همین امر باعث نفوذ جمهوری اسلامی ایران در خارج از مرزها در کشورهای عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و ... شده که باعث شده بخش عمده ای از خاورمیانه در مشت جمهوی اسلامی قرار بگیرد و این یعنی صدور انقلاب که امام (ره) با آن تاکید داشت.

 

محمدی پور با بیان اینکه به لطف خدا دشمنان هرنقشه بدی برای جمهوری اسلامی ایران می کشند پایانش با عزت و سربلندی ایران اسلامی می انجامد، گفت: امروز برجام در ایران موافقین و مخالفینی دارد و با تمام این اوصاف با تمام مشکلات همین را هم مایه پیشرفت جمهوری اسلامی می دانیم که 5+1 که هیچ قدرتی را در جهان به رسمیت نمی شناسد می آیند و با جمهوری اسلامی 12 سال مذاکره می کنند، هرچن که دستاوردهای حاصله نیاز به بررسی ئ تحلیل های ویژه دارد که آیا ما از این گفتگوها چیزی بدست آوردیم یا خیر و یا دشمن به آنچه می خواسته رسیده یا خیر؟!

 

وی افزود: قطع نظر از مشکلات برجام، جمهوری اسلامی ایران در جهان مطرح گردید و مشخص شد در جهان گوش شنوا برای فرمایشات مقام معظم رهبری و ایران اسلامی هست و این یعنی اینکه به ظهور آن کسی که قرار است شیعه را در تمام عالم مسلط کند و تمدن اسلامی را بر تمدن غرب چیره کند و باعث به زانو درآمدن تمام قدرت های پوشالی غرب و شرق شود، نزدیک است.

 

 

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با تاکید برای دعا کردن برای فرج امام زمام (عج) ، گفت: با حرص و ولع برای فرج آقا دعا کنید و از دعا کردن برای فرج خسته نشوید و باید خودمان را برای آمدنش آماده کنیم.

 

وی با شاره به اینکه یکی از ستون های سبک زندگی اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است ، گفت: وقتی ارم به معروف ترک شود بارن نظم نمی بارد و برکت از زندگی مرد می رود.

 

حجت الاسلام محمدی پور گفت: اگر سبک زندگی، اسلامی نباشد اگر امر به معروف کنید ، می گویند فضولی کرده اید، و در سبک زندگی غربی فرد آزاد است و خودش محور است و کسی حق دخالت ندارد ولی درسبک  زندگی اسلامی پاک نگه داشتن جامعه محور است،حتی اگر شده افراد خاطاکار را باید تنبیه کرد چراکه فضای جامعه را با گناه مسموم کرده اند.

 

امام جمعه شهرستان در پایان خطبه اول با تاکید بر اینکه همه مومنان باید تلاش کنند که سلامت روانی به جامعه بازگردد، گفت: اخلاق اسلامی را رعایت کنید با همدلی و همزبانی با هم رفتار کنید و به دیدار و عیادت همدیگر بشتابید، در خمس و زکات مال خود کوتاهی نکنید و در مشکلات مالی به یاری نیازمندان بشتابید.

 

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد