محمدحسین رجبی دوانی در همایش بصیرت عاشورایی

دولت برای توجیه کار‌های خودش از اهل بیت هزینه می کند/رهبری فرمودند که ما در موقعیت بدر و خیبریم/نیازی به مذاکره و امتیاز دادن نیست

کد خبر: 293627
|
16:05 - 1394/08/01
نسخه چاپی
دولت برای توجیه کار‌های خودش از اهل بیت هزینه می کند/رهبری فرمودند که ما در موقعیت بدر و خیبریم/نیازی به مذاکره و امتیاز دادن نیست
مذاکره با دشمن زمانی معنا پیدا می کند که شما بخواهید دشمن را از ضربه زدن باز بدارید و یا به گونه ای مدیریت کنید که دیگر با شما دشمنی نداشته باشد اما تعامل و تفاهم با دشمن اصلا معنا ندارد. این دولت برای توجیه کار خودشان از اهل بیت هزینه می کند.

به گزارشاسلام آباد خبر،به گزارششبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسین رجبی دوانی مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام در همایش بصیرت عاشورایی در شهرستان ساری در واکاوی صلح حدیبیه و تطبیق با شرایط فعلی ایران اسلامی گفت: صلح حدیبیه یک نمونه ساده "نرمش قهرمانانه" است.در نرمش قهرمانانه وقتی دشمنتان قدرتر از شماست امتیازی می دهی و امتیازی می گیری اما برآیند این امتیاز دادن و گرفتن منتج به پیروزی شما است.ما چیزی به عنوان برد برد نداریم مثل یک مسابقه کشتی، نمی شود دست دو طرف به عنوان برنده بالا برد.

وی در ادامه افزود: در صلح حدیبیه عده ای جاهل به پیامبر اعتراض می کردند که شما امتیازات نقد را داده اید و نسیه گرفتید و اینکه مسلمانان در آن سال حج را بجا نیاورده به مدینه برگردند باعث سرشکستگی اسلام است! در حالیکه اگر با بصیرت به نتایج بدست آمده این صلح دقت کنیم در می یابیم که صلح حدیبیه تماما به نفع اسلام بود تا جاییکه سیاستمداران آن زمان مشرکان در مکه بندهای منعقد در صلح حدیبیه را پیروزی کامل اسلام و ضرر صد در صدی مشرکان مکه تعبیر کرده اند.

این استاد دانشگاه امام حسین(ع) در ادامه تصریح کرد:مشرکان مکه که تا آن زمان همه توانشان را در جنگ خندق برای نابودی کامل اسلام به کار بردند کارشان به جایی می رسد که تعهد می دهند تا 10 سال کاری به کار اسلام نداشته باشند و این یک پیروزی بزرگ برای پیامبر و دین اسلام بود.به دو سال نکشیده مکه بدون خون ریزی فتح شد. لذا سوره "اذا فتحا لک فتحا مبینا" در تجلیل از صلح حدیبیه آمده نه فتح مکه.بسیاری از سران مکار مکه و سیاستمداران قریش مثل خالد مکی بخاطر این پیروزی بزرگ در صلح حدیبیه قبل از فتح مکه به اسلام گرویدند.این یک مصداق کامل نرمش قهرمانانه بود.

وی افزود: مذاکره با دشمن زمانی معنا پیدا می کند که شما بخواهید دشمن را از ضربه زدن باز بدارید و یا به گونه ای مدیریت کنید که دیگر با شما دشمنی نداشته باشد.اما تعامل و تفاهم با دشمن تا زمانی که دشمنی می کند اصلا معنا ندارد.متاسفانه این دولت برای توجیه کار خودشان از اهل بیت هزینه می کند. امام حسین(ع) با عمر سعد ملعون به مذاکره نشست اما آیا این مذاکره به این معنا بود که ولی خدا با کفر مطلق تعامل و تفاهم دارد و قرار است به کفر امتیازی بدهد؟! اگر امام حسین(ع) پیشنهاد مذاکره به آن ملعون را می دهد نه از بابت معامله بود بلکه برای هدایت زبان گشودند و نهیب زدند و فرمودند ای عمرسعد دست از ظلم و حمایت از ظالم بردار و به ما بپیوند. اینکه امام حسین(ع) برای تعامل و فهم بهتر با جبهه دشمن با عمر سعد مذاکره کرد غلط است و تحریف تاریخ اسلام.وبه تعبیر معظم له تاریخ را اینگونه می فهمید که ما می خواهیم مثل امام حسین(ع) که با عمر سعد مذاکره کرد با آمریکا مذاکره کنیم؟!

پژوهشگر و مورخ تاریخ اسلام در ادامه بهانه تراشی های برخی ها برای توجیه مذاکره با آمریکا گفت: برخی ها در این دولت در قیاسی بدتر به صلح امام حسن(ع) چنگ انداختند که امام حسن(ع) از آبرویش هزینه کرده است و با دشمن معامله کرد! اگر ما هم موقعیت امام حسن(ع) را داشتیم قطعا صلح می کردیم.نزدیکترین یاران امام معصوم حتی در خانه به امام حسن(ع) خیانت کردند و به معاویه پیوستند.کجای 8 سال دفاع مقدس ما خیانت هایی به این شکل داشتیم ؟!

وی افزود: امام حسن(ع) به لشگریانش فرمود که اگه اسلام را حمایت می کنید و آخرت خود را طلب می کنید پیشنهاد صلح معاویه را رها کنیم و برویم به جنگ کفر ولی اگر شما دنیا و ماندن در دنیا و ساختن دنیا را به بهای خراب کردن آخرت خود طلب می کنید صلح کنیم که از جای جای لشگر امام حرف از دنیا و ماندن در دنیا بلند شد! 36 سال است که مردم ما خون دادند تمام فشارها را تحمل کردند و بر سر اعتقادشان ماندند اگر قرار بود مردم پشت نظام اسلامی ایران نباشند و دنیا را به آخرت ترجیح می دادند که 36 سال هزینه نمی دادند! مردمی که حماسه 9 دی را آفریدند مردمی که در حمایت از اسلام 8 سال دفاع مقدس را خلق کردند این مردم را نمی توان با مردم دوران امام حسن(ع) مقایسه کرد.

دوانی گفت: زمانی که برخی ها موقعیت ایران اسلامی را در تحریم ها شعب ابی طالب می خواندند اما رهبر معظم انقلاب فرمودند: نه؛ ما در موقعیت بدر و خیبریم. اما نه دولتمردان گذشته و نه دولتمردان این دولت این فرمایشات رهبری را درک نکردند و اعتقاد نداشتند.ما حتی در موقعیت حدیبیه هم نیستیم. نظام اسلامی ما در اوج اقتدار است.

در موقعیت بدر و خیبر دیگر نیازی به مذاکره کردن و امتیاز دادن نیست.اما از آنجایی که رهبر معظم انقلاب به رای مردم احترام بسیاری قائل است و این مردم به این دولت رای داده اند فرمودند که اگر فکر می کنید با مذاکره کردن و امتیاز دادن می شود از منافع ملی دفاع کرد تا دلتون می خواد مذاکره کنید اما آمریکا بدعهد است و دشمن و ایشان از اول هم به مذاکره با آمریکا خوشبین نبود.منتها چه دولتمردان دولت قبل و چه دولتمردان فعلی باور به این مسئله نداشتند. خوب رهبری قبول کردند اما فرمودند باید جوری این مذاکرات اداره شود که برنده این مسابقه کشتی، اسلام و جمهوری اسلامی باشد. این هم یک نوع نرمش قهرمانانه است که با مدیریت آیت الله خامنه ای(مد ظله العالی) پیش رفت که امیدواریم آنچیزی که به نفع اسلام و منافع ملی کشور محقق شود.

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد