امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب

دست دوستی به ظالم ندهید/ مهمترین پیام عاشورا شعار " هیهات من الذلة " است

کد خبر: 293637
|
09:20 - 1394/08/03
نسخه چاپی
دست دوستی به ظالم ندهید/ مهمترین پیام عاشورا شعار " هیهات من الذلة " است
اسلام آبادخبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: دست دوستی دادن به ظالم مصداق این آیه قرآن است؛ " وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ " ، به ظالمین متمایل نشوید که آتش ظلم شان شما را فرا خواهد گرفت.

به گزارشاسلام آبادخبر، حجت الاسلام سیدامیر محمدی پور امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب پس از نماز ظهرعاشورا اظهار داشت: عزاداری برای اباعبدالله حداقل دو پیام دارد؛ اول اینکه ما پیام های آن حضرت را درک کردیم و به جان خریدیم و انشاءالله دنباله رو ایشان هستیم .

 

وی افزود: یکی از مهمترین و پرآوازه ترین پیام های عاشورا شعار " هیهات من الذلة " است ، یعنی شیعه حسین (ع)  ذلیل زیر بار ستمگران نمی شود و تحریم را تا اوجش تحمل می کند، اما اهداف خودش را با اقتصادش عوض نمی کند، آرمان های خودش را محکم نگه می دارد، حتی اگر در راه دیانت و آرمان های خودش کشته شود و همه زندگی خود را از دست بدهد، همه چیز را فدای اعتقادات و اصول دینی که ما با وجودمان آمیخته شده است، می نماید.

 

حجت الاسلام محمدی پور گفت: پیام دوم عاشورا به پیام اول وابستگی شدیدی دارد که در روز عاشورا اباعبدالله (ع) به ما یاد دادند که یار و مددکار مظلوم باشیم و همیشه از مظلوم حمایت کنیم و خصم ظالم باشیم که فرمود: سفارش پدرم به من و برادرم حسن (ع) این بود که همیشه با ظالم بستیزید و محکوم کنید و تا می توانید یار مظلوم باشید.

 

وی با اشاره به احادیث امام سجاد (ع)، گفت: اباعبدالله الحسین (ع) در آخرین وصایای خود به امام سجاد (ع) فرمود: تو را وصیت می کنم به وصیتی که امیرالمومنین علی (ع) که به ما فرمود: به کسی که جز خدا کسی را ندارد ظلم نکن، یعنی به یتیم و بی کس ظلم نکن .

 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: ما اگر امروز با الهام از عاشورا دشمن آمریکا و اسرائیل و انگلستان شدیم بخاظر این است که اینها یا بطور مستقیم ظالم هستند یا از دولت های ظالم بر علیه مظلومین حمایت می کنند.

 

وی تأکید نمود: مواظب باشید ظالم نشوید ، از ظالم حمایت نکنید و دست دوستی به ظالم ندهید.

 

حجت الاسلام محمدی پور تصریح کرد:  پس دست دوستی دادن به ظالم مصداق این آیه قرآن است؛ " وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ " ، به ظالمین متمایل نشوید که آتش ظلم شان شما را  فرا خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد