یادداشت/جلیل محمدی

«خواست ملت از دولت تدبیر»

کد خبر: 293741
|
09:34 - 1394/08/14
نسخه چاپی
«خواست ملت از دولت تدبیر»
اسلام آبادخبر:جلیل محمدی؛از دولت تدبیر و امید انتظار است ضمن تداوم اقدامات حسنه، نسبت به اعمال سایر خواسته­ های به حق ملت شریف ایران با رویکردی علمی و کارشناسی اقدام نماید و همدلی و همزبانی مدنظر رهبری معظم انقلاب را به منصه ظهور برساند.

به گزارشاسلام آبادخبر، یاداشتی از: جلیل محمدی

 

رهبری معظم انقلاب در پیام سال نو، همدلی و همزبانی دولت و ملت را شعار و برنامه کشور در سال 1394اعلام نمودند و به محض اعلام، این پیام زیرنویس تمامی برنامه­های تلویزیونی گردیدو در نشریات، سایت­های خبری و ... ترویج گردید وقدر مسلم به محض شروع به کار رسمی ادارات دولتی این پیام بر صدر کلیه مکاتبات و برنامه­های اداری کشور تجلی پیدا کرد. اما نکته اینجاست که به راستی همدلی و همزبانی دولت وملت در چه صورتی به معنای واقعی محقق خواهد شد؟

 

همدلی وهمزبانی بین دولت وملت یک احساس معنوی ویژه است که در درون یک شهروند هویدا می­شود و شرط خودنمایی و بروز این احساس، عملگرایی دولت است در تحقق خواست وتمنای ملت، دولت­­های مردمی و برآمده از خواست ملت همواره با اعمال برنامه­های کارشناسی و علمی، خواست و نظر مردم را به اجرا در می­آورند و همدل و همزبان­ملت می­شوند. اما ایران امروز برای دستیابی به این مهم ناگزیر به برنامه محوری در کلیه امور است.تدوین، تبیین واجرای برنامه­های کارشناسی و علمی امروزه برای ما ضرورتی اجتناب ناپذیر است و یک انتخاب نیست، امروز دیگر نباید کشور را در معرض آزمون و خطا قرار بدهیم بلکه باید همواره بکوشیم تا کشور رابا تکیه بر پتانسیل و توان آحاد ملت، کارشناسانه و علمی اداره نمائیم، بدیهی است در اینراستا می­بایست از تجربیات موفق دنیا بهره گرفت.

 

با اندکی تأمل واضح ومبرهن است که خواست ملت در انتخابات 24 خرداد سال 1392 به وضوح هویدا گردید خواست ملت توسعه سیاسی است چرا که توسعه سیاسی زیر بنای توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... است فلذا می­بایست در راستای تحقق توسعه سیاسی بر مبنای خرد جمعی که تابلو اسلامی علوی است، احزاب، تشکلهاو گروه­های سیاسی حمایت و بستر و زیر ساخت کار سیاسی مطلوب فراهم گردد. خواست ملت اطلاع رسانی، شفاف­سازی وصداقت دولت است وقتی مردمی انقلابی و همیشه در صحنه داریم که با درایت همواره  پشتیبان دولت هستند برای اینکه این ذخیره را از دست ندهیم  و نظامی مردم سالار داشته باشیم مکلفیم مردم رامحرم خود بدانیم و اخبار واطلاعات کشور رابی­کم و کاست در اختیارشان بگذاریم چرا که ایرانی با بصیرت و آگاه همیشه در صحنه خواهدماند و از آرمان­ها وبرنامه­های نظام و دولت حمایت خواهد کرد، خواست ملت رعایت اصول مترقی قانون اساسی و اجرای بدون تبعیض آن اصول است، خواست ملت تحقق شعار ایران برای ایرانیان است به عبارتی برای اداره ایران می­بایست از تمام ظرفیت­هاو پتانسیل­های ایرانی فارغ از عقایدشان بهره گرفت، خواست ملت نقدپذیری دولت است چرا که دولتی که تاب نقد ندارد روی اصلاح و تعالی را نخواهد دید. خواست ملت پرهیز دولت از اقدامات عوام فریبانه و  پوپولیستی است چرا که این قبیل اقدامات توهین به شعور ملت است.

 

خواست ملت حمایت همه جانبه عملی از از اقوام اصیل ایرانی است که در سایه این حمایت، فرهنگ، تمدن و پیشینه قوی و غنی ایرانی تقویت و صیانت می­گردد، خواست ملت حمایت علمی دولت از طبقه میانی جامعه است. طبقه­ ای که اگر تدبیر نشود رو به اضمحلال و نابودی است و اگر حفظ نشود شاهد نظام طبقاتی فقیر و غنی خواهیم بود، خواست ملت حمایت همه جانبه دولت از پیروان ادیان و مذاهب مورد وثوق در قانون اساسی است که اگر در این راستا تدبیر نشود شاهد جنگ عقاید خواهیم بود. خواست ملت تأمین آرامش و امنیت ملت است که قدر مسلم در صورت تأمین این مهم تعالی در همه امور متصور است، خواست ملت تأمین آزادی بیان و سایر آزادی­های مشروع در حوزه اندیشه و منطق است چراکه ایرانی آزاد با دیدگاه و فکر آزادتوسعه ­نگر و ژرف­اندیش، تحول آفرین است.

 

مع الوصف از آنجائیکه  دولت تدبیر و امید در جریان انتخابات وعده­ های زیادی در جهت ایجاد همدلی و همزبانی بین دولت وملت داده است و در مدت فعالیتش در این راستا گام­های بلند و غیر قابل انکاری برداشته است و با نگاه معتدلانه و گفتمان صلح طلبانه­اش در تمامی عرصه­­ های ملی وبین المللی ورود پیدا کرده و توجه اکثر ملل توسعه یافته دنیا را به خود معطوف داشته است انتظار است ضمن تداوم این اقدامات حسنه، نسبت به اعمال سایر خواسته­ های به حق ملت شریف ایران با رویکردی علمی و کارشناسی اقدام نماید و همدلی و همزبانی مدنظر رهبری معظم انقلاب را به منصه ظهور برساند.

 

نویسنده: جلیـــل محمــــدی

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد