امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نماز جمعه/

تا بسیج هست کسی جرأت چپ نگاه کردن به ایران را ندارد/مبارزه با استکبار جزء وظایف دینی ماست

کد خبر: 293846
|
16:30 - 1394/08/29
نسخه چاپی
تا بسیج هست کسی جرأت چپ نگاه کردن به ایران را ندارد/مبارزه با استکبار جزء وظایف دینی ماست
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت:مبارزه با استکبار را تا لحظه آخر عمرمان ادامه می دهیم چرا که مبارزه با استکبار جزو وظایف دینی ماست.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام سید امیر محمدی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته اسلام آباد غرب ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: افتخار می کنیم در اولین روز هفته بسیج در خدمت بسیجیانی هستیم که امام به وجودشان افتخار می کرد.

وی افزود: رهبر عزیز انقلاب یکی از بسیجیان دلاور دوران انقلاب و دفاع مقدس و جانبازان و شهیدان زنده انقلاب است که هنوز نماد بسیجی بودن را حتی یک لحظه از خود جدا نکرده و به هه عالم اعلام کرده که رهبر ایران یک بسیجی است و تا وقتی که بسیج هست کسی جرأت چپ نگاه کردن به ایران را ندارد.

امام جمعه اسلام آبادغرب با بیان اینکه بسیجی سیاسی هست ولی سیاست زده نیست، گفت: برخی از ما می پرسند چطوری می شود سیاسی بود ولی سیاست زده نبود، مسلمان نمی تواند سیاسی نباشد،روحیه مبارزه با ظلم و استکبار جزو وظایف واجی دینی ماست.

 

 

وی افزود: همانطور که نماز، روزه، امر به معروف و نهی از منکر واجب است، تفسیر امر به معروف و نهی از منکر می شود مبارزه با ظلم و سلطنت طلبی و استکبار  که واجب است، اگر کسی مبارزه با استکبار کنار بگذارد بی تقواست و این مثل ترک نماز می ماند و اگر کسی عمدا" نماز را ترک کند گناه کرده است.

حجت الاسلام محمدی پورگفت: معنای سیاسی بودن ما این است که اگر کسی در این دنیا ظلم را ببیند و ساکت باشد به همان اندازه ترک نماز گناهکار است، سیاسی هستیم یعنی حامی ولایت هستیم و مبارزه با ظلم جزو وظایف ماست و تقویت نظام جمهورس اسلامی را واجب می دانیم و تضعیفش را حرام می دانیم.

وی تصریح کرد: بسیج  سیاست زده نیست یعنی بسیج جناحی عمل نمی کند، بر فرض فلان کاندید چون از جناح ماست، عملکردش درست یا غلط باشد از او حمایت کنیم.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: ما وقتی می گوییم سیاست زده نیستیم یعنی اصولگرا و اصلاح طلب برای ما فرقی ندارد و هرکس در خط ولایت باشد و خطوط قرمز نظام را رعایت کند و فتنه گر نباشد و اگر در فتنه دخیل بوده توبه کرده باشد و این توبه را اعلام کرده باشد و از ملت پوزش طلبیده باشد، ما از او حمایت می کنیم، چون جناحی عمل نمی کنیم و اینگونه نیست که هرکه سلیقه اش با ما فرق کند او را بکوبیم و هرکس سلیقه اش با ما یکی باشد از اشتباهاتش حمایت کنیم.

 

 

وی افزود:  اگر در بین مسئولین یا مردم ما کسی به دیگران ظلم کند، پرخاش بر علیه ظلم را واجب می دانیم و برای نهی از منکر اقدام می کنیم و خوبی بسیج این است که حقوق بگیر نیست که از کسی بترسد که حوقش را ببرند.

محمدی پور بیان داشت: خوبی بسیج این است که درجه ندارد که درجه را از روی دوشش بردارند، تنها درجه ای که بسیج به آن فکر می کند درجه رفیع شهادت است که اگر توفیقش را پیدا کند هیچ کس نمی تواند آن را از بسیجی بگیرد.

وی افزود: ارزش بسیج که امام فرمود لشکر مخلص خداست همین است که عزت و آبرویش دست دیگران نیست، آزاد و آقای خودش است و اگر هر کدام از مردم و مسئولین برخلاف دین عمل کند می تواند بر علیه ش پرخاش کندو بر اساس تقوی عمل می کند و این آرمان بسیجی حقیقی است .

حجت الاسلام محمدی پور با اشاره به فرمایشات امام و رهبری گفت: کسی نمی تواند بسیجی را با پول بفریبد و نه با شهرت و پست و مقام گولش بزند و نه او را بترساند.

وی با بیان اینکه کسی که شهادت طلب است از هیچی نمی ترسد، افزود: بسیاری از فرماندهان نظامی دنیا گفته اند که اگر ما بسیجیان ایران را داشتیم جهان را فتح می کردیم و خواهید دید که امام خامنه ای با کمک بسیجیان دنیا را فتح خواهد کرد.

وی در خطبه اول با موعظه های به رعایت حق الناس تاکید  و گفت: انسان باید بخاطر رعایت حق الناس به قانون احترام بگذارد تا حقوق شهروندان ضایع نشود.

وی افزود: کسانی که ربا خورده اند و یا رشوه خورده اند تا کاری را به ناحق انجام دهند در قیامت روز سختی در انتظار آنهاست و باید بترسند از دادگاه عدل الهی که قاضی آن شاهد ماجراست.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد