لحظه به لحظه با اربعین در کربلا:

عشق امام حسین(ع) 27 میلیون عزادار را گرد هم جمع کرد/توصیه هایی برای بازگشت زوار/ ورود 120 هزار زائر به کشور از مرز مهران

کد خبر: 293924
|
00:23 - 1394/09/13
نسخه چاپی
عشق امام حسین(ع) 27 میلیون عزادار را گرد هم جمع کرد/توصیه هایی برای بازگشت زوار/ ورود 120 هزار زائر به کشور از مرز مهران
هر لحظه که به اربعین حسینی نزدیک‌تر می‌شود، ازدحام جمعیت در کربلا هم بالا می‌رود و میلیون‌ها نفر برای عزاداری امام حسین(ع) آماده می‌شوند. هم اکنون دسته های بزرگ عزاداری در بین الحرمین مشغول عزاداری هستند.

به گزارشاسلام آباد خبر:  به گزارش خبرنگارشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز 5 شنبه مصادف با بیستم صفر در کربلای معلا است و میلیون ها زائر از اقصی نقاط جهان خود را به حرم های شریف امام حسین و حضرت ابوالفضل در کربلا رساندند تا همنوا با همه سادات در سوگ سالار شهیدان عزاداری کنند.

هر لحظه که به اربعین حسینی نزدیک‌تر می‌شود، ازدحام جمعیت در کربلا هم بالا می‌رود و میلیون‌ها نفر برای عزاداری امام حسین(ع) آماده می‌شوند. هم اکنون دسته های بزرگ عزاداری در بین الحرمین مشغول عزاداری هستند.

 

بیش از 3 میلیون ایرانی برای اربعین وارد عراق شدند

«فرمانداری شهرستان بدره» در شرق استان واسط (180 کیلومتری جنوب شرق بغداد) عصر روز چهارشنبه اعلام کرد که تا عصر دیروز، حدود 400 هزار ایرانی عراق را ترک کرده‌اند.

«جعفر عبدالجبار محمد» به وبگاه خبری «المدی پرس» عراق گفت: گذرگاه مرزی زرباطیه (گذرگاه مهران) شاهد بازگشت هزاران زائر ایرانی، پس از زیارت اربعین است.

جعفر محمد گفت: تعداد ایرانی‌هایی که تا عصر چهارشنبه عراق را ترک کرده‌اند، بیش از 400 هزار زائر از مجموع بیش از سه میلیون ایرانی است که طی روزهای گذشته برای اربعین وارد عراق شدند.

این مقام عراقی گفت: بیش از سه هزار خودرو مختلف که بیشترش مینی‌بوس‌های بخش خصوصی است، زائران را از کربلا به گذرگاه مرزی زرباطیه (مهران) بی‌وقفه منتقل می‌کنند.

گذرگاه زرباطیه را مقامات عراقی روز سه‌شنبه بر روی زائرانی که هنوز وارد عراق نشده بودند، بسته بود و آن را برای بازگشت زائران باز گذاشت. همچنین مسئولان ایران نیز اعلام کرده‌اند که گذرگاه مهران فقط برای بازگشت است و برای ورود به عراق این مرز بسته است.

پیش از این عراق به دلیل ورود بی‌روادید شمار زیادی از زائران ایرانی به خاک خود رسما به ایران اعتراض کرده بود و مسئولیت آن را بر عهده طرف ایرانی دانست.

 

ورود 120 هزار زائر به کشور از مرز مهران/ ترافیک پرحجم در شهرستان مهران

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلام بیدار مستقر در مرز مهران، براساس آخرین اخبار دریافتی تعداد 120 هزار زائر از مرز مهران تاکنون وارد کشور شدند.

موج بازگشت زائران اربعین از یک روز مانده به اربعین شروع و کماکان ادامه دارد.

با توجه به اینکه در عراق امروز اربعین حسینی است لذا پیش بینی شده که همچنان ورود به کشور از مرز مهران ادامه داشته باشد.

دستگاه های خدمات رسان در حال جابجایی زوار اربعین از مرز بین المللی مهران هستند.

با توجه به تعداد قابل ملاحظه زائران در پایانه مرزی و خودروهای پارک شده در شهر مهران گره های ترافیکی در این دو حوزه وجود دارد.

علاوه بر این بارش باران و گل و لای شدن برخی مسیر تردد را با مشکل مواجه کرده است.

در این راستا پلیس ایلام از رانندگان وسایل نقلیه شخصی حامل زائران اربعین حسینی خواست با توجه به حجم تردد در جاده های این استان، کم عرض بودن و پیچ های خطرناک با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و از سرعت و سبقت غیر مجاز برای حفظ سلامت خود و سرنشینان دیگر خودرها خودداری کنند.

بیش از 85 هزار دستگاه خودروی شخصی در پارکینگ های شهرستان مرزی مهران پارک شده است.

حضور 27 میلیون عاشق حسینی در کربلا

کربلا در اربعین امسال، به گفته مقامات عراقی، میزبان بیش از 20 میلیون زائر از 60 کشور بود.

«باقر الزبیدی» وزیر حمل و نقل عراق روز چهارشنبه یک روز قبل از «روز اربعین در عراق»، از افزایش زائران امام حسین (علیه السلام) به 26 میلیون نفر خبر داد.

الزبیدی اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود تا فردا اربعین، این تعداد به 27 میلیون نفر برسد.

بخش آمار وزارت حمل و نقل عراق روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرده بود که 60 درصد زائرانی که به کربلا وارد شده‌اند زن هستند.

35 هزار نیروهای امنیتی و پلیس امنیت کربلا و زائران حسینی را بر عهده دارند و بیش از هفت هزار موکب و هیئت به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

 

تصاویر / حال وهوای کربلا در اربعین حسینی

 

سردار رضایی: زائران زمان بازگشت را به شنبه و یکشنبه موکول کنند

سردار قاسم رضایی با اشاره به بسته بودن مرزهای شلمچه، جزابه و مهران جهت خروج زوارگفت: هم اکنون هر سه پایانه مرزی تمامی ظرفیت های خود را برای ورود زائران به داخل کشور آماده کرده اند.

وی ادامه داد: خدمت به زوار کربلا، ثواب زیارت حرم امام حسین (ع) را دارد؛ امیدواریم که زائران حین ورود به کشور نیز با روحیه معنوی خود با ماموران کشور عراق و مرزبانان کشورمان همکاری کنند.
 
فرمانده مرزبانی ناجا تاکید کرد که زائران از حمل اشیاء ممنوعه حین ورود به کشور خودداری کنند.
 
سردار رضایی افزود: هموطنان زائر صرفا روزهای پنجشنبه و جمعه را برای بازگشت انتخاب نکنند بلکه زمان بازگشت را برای جلوگیری از ازدحام به روزهای شنبه و یکشنبه نیز موکول کنند تا ضمن عبور روان، فرصتی بیشتر در ارائه خدمات از سوی ماموران و خادمان آن ها باشد.
 
 
پارک 80 هزار خودرو در مرز مهران/ موج بازگشت زائران شروع شد
سردار مهری، رئیس راهور ناجا بیان کرد:حجم خودروها  از عراق به کشور در حال افزایش است و در محور چذابه و شلمچه ترافیک روان بوده و اتوبوس به پایانه های مرزی منتقل شده تا مسافران را از مرز بازگردانند.
 
وی افزود : از شب گذشته موج بازگشت زائران آغاز شده است و جمعیت زیادی از زائران از مرز مهران در حال بازگشت هستند البته بارش باران نیز بر تشدید ترافیک تاثیر گذاشته است ضمن آنکه در پارکینگ های مرزی پیش بینی کردیم اگر مشکلی برای خودروهای سواری پیش آمد از تراکتور ها و وسائل نقلیه سنگین جهت کمک رسانی استفاده شود.
 
سردار مهری در ادامه به خط قرمز پلیس اشاره کرد و اظهار داشت: رانندگان باید بستن کمربند سرنشینان را به مسافران تذکر بدهند؛تخلفات حادثه ساز از جمله سبقت غیر مجاز ، انحراف به چپ و سرعت غیر مجاز از خط قرمزهای پلیس برای رانندگان اتوبوس است.
 
رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد : به رانندگان اتوبوس ها توصیه می کنیم طبق ساعت که در دفترچه ذکر شده رانندگی کنند و از رانندگان کمکی استفاده کنند و اگر خسته و خواب آلوده بودند استراحت لازم را داشته باشند.
 
وی گفت: بالغ بر 80 هزار خودرو در پارکینگ مهران است و باید این حجم خودروها به تدریج وارد جاده شوند و پلیس در این ایام به جهت خدمت رسانی در امر ترافیک مستقر هستند.
 

اوحدی: یک میلیون و 600 هزار زائر وارد عراق شدند/ یکطرفه شدن مرزها از دیروز بعد از ظهر

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت که هم اکنون به همراه معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا به سر می برد، با اشاره به آخرین اخبار زائران اربعین حسینی اظهار کرد: تا روز گذشته بیش از یک میلیون و 600هزار زائر ایرانی برای شرکت در پیاده روی عظیم اربعین وارد عراق شده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه مرزهای ایران و عراق به منظور تسهیل بازگشت زائران به کشور از دیروز بعد از ظهر یکطرفه می‌شود، افزود: مسئولان ستاد اربعین هم اکنون در حال تصمیم گیری در مورد بازگشت زائران هستند تا امروز در سوسنگرد، شلمچه، خرمشهر، اهواز و آبادان روادید صادر می‌شود و دیگر صدور ویزا برای اربعین  را نخواهیم داشت.
 
اوحدی در توصیه به زائران تاکید کرد: از زائران می‌خواهیم بازگشت خود را مدیریت کنند ضمن اینکه مرزهای کشور امروز برای بازگشت زائران شرایط مساعدی دارد و آنان می توانند بعد از سلام دادن به اباعبدالله الحسین (ع) به طرف کشور بازگردند اما اگر می‌خواهند بازگشت خود را به روزهای دبگر موکول کنند از عجله خودداری و زمان برگشت خود را مدیریت کنند و روز اربعین را برای بازگشت انتخاب نکنند .
 
تصاویر : کربلا در آستانه اربعین

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد