یادداشت /54 روز تا برگزاری انتخابات آتی مجلس در حوزه اسلام آباد غرب و دالاهو

5 نکته در باب دهمین انتخاب در حوزه اسلام آباد غرب و دالاهو/ حامیان سران فتنه صحنه گردان اصلی و تکمیل کننده پازل تخریب در شهرستان اسلام آباد غرب

کد خبر: 294077
|
17:10 - 1394/10/13
نسخه چاپی
5 نکته در باب دهمین انتخاب در حوزه اسلام آباد غرب و دالاهو/ حامیان سران فتنه صحنه گردان اصلی و تکمیل کننده پازل تخریب در شهرستان اسلام آباد غرب
اسلام آبادخبر:حضور 48 نفری کاندیداهای اسلام آبادی در صحنه انتخابات جای بحث و تامل دارد؛برخی ها با توجه به سوابق خود می دانند رد صلاحیتشان قطعی است...


به گزارش پایگاه خبری تحلیلیاسلام آباد خبر،  54 روز تا برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی است؛انتخاباتی که همواره نمادی از شعور و شعف سیاسی مردمان ایران اسلامی بوده و مردم حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو نیز پرحرارت و پر انرژی پیگیر مسائل انتخاباتی بوده و هستند و حال که در آستانه دهمین انتخاب قرار گرفته ایم باز هم تنور انتخابات گرم گرم است این را می توان به گواه فعالیت های حامیان کاندیداها در فضای مجازی،جلسات شب نشینی کاندیداها و مصاحبه های گوناگون آنان تایید کرد.


اما آنچه که در نزدیکی هر انتخاباتی پررنگ تر از سایر مسائل خود را نشان داده تحلیل های انتخاباتی و گمانه زنی در خصوص این موضوع است که "چه کسی بر کرسی سبز بهارستان تکیه می زند؟"؛این موضوع همواره درخور توجه اهل قلم نیز بوده و در اسلام آباد غرب نیز تا کنون تحلیل هایی در این زمینه منتشر شده که البته بخشی از تحلیل ها نیز گرفتار حب و بغض ها گشته و از مسیر تحلیل منصفانه خارج شده است.آنچه که این پایگاه خبری تحلیلی قصد دارد در این تحلیل انتخاباتی از حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو منتشر نماید توجه به تمامی ابعاد انتخاباتی است که در قالب پنج نکته ارائه می شود.


1 – با فرض اینکه تمام افراد حاضر در صحنه انتخابات تایید صلاحیت شوند، معادلاتی در صحنه انتخاباتی وجود دارد:


الف) ما شاهد حضور تورج بدری در صحنه انتخابات هستیم. این موضوع ریزش آراء جلیلیان،نادری و حتی قدرت احمدیان را به دنبال دارد. حضور تورج بدری در صحنه انتخاباتی به نوعی بزرگان این زنگنه را برای جلب آرائشان مجاب می کند که این موضوع برابر ریزش آراء علی جلیلیان می باشد.از سوی دیگر بخشی از ایل منصوری نیز آرائشان به سمت وی سوق پیدا خواهد کرد که برابر با ریزش آراء نادری خواهد بود و منطقه حمیل نیز بخشی از آراء خود را به ایشان اختصاص می دهد که در نتیجه قدرت احمدیان نیز با ریزش آراء مواجهه می شود.


ب) حضور محسن نوری در صحنه انتخابات نیز ریزش آراء نادری را به دنبال دارد البته حضور مهرداد طاهری هم خطر بزرگی برای آراء نادری است.


ج) فلاحت پیشه در تمامی ایلات و طوایف رای دارد البته آراء فلاحت پیشه در دوره های گذشته انتخابات همواره با رویش همراه بوده آرائی که از حدود 29000 رای مجلس هفتم به 39000 هزار رای در انتخابات مجلس نهم رسیده اما اشتباهات تاکتیکی نیز از سوی وی رخ داده که خود نز بر آن معترف است،البته رقیبان درون ایلی نظیر صابری و زارعی نیز برای فلاحت پیشه وجود دارد هر چند که به نظر پای ثابت سه قطبی احتمالی برنده انتخابات است.


د) حمید رضا صید محمدی دو رقیب دورن ایلی بنام عبدالرضا رستمی و احد رضائی کلهر را در مقابل خود می بیند؛رستمی دور قبل در حالی که می توانست در صحنه انتخابات باقی بماند با رایزنی افرادی از قبیل صید محمدی وارد فاز ائتلاف با علی جلیلیان شد و امروز انتظارش جبران مافات است.


ه)تمام رقیبان در حال رایزنی جهت جلب نظر بزرگان جامعه اهل حق به منظور جلب آراء آنان هستند البته شانس جلیلیان،نادری و صید محمدی در این زمینه بیشتر از سایر رقباست.


2 - شاید مهمترین مقوله در باب انتخابات متمرکز بر موضوع تایید یا رد صلاحیت ها باشد. متاسقانه آنچه که امروز با رصد فضای مجازی انتخابات اسلام آباد غرب و دالاهو دیده می شود اینست که شایعات تایید و رد صلاحیت ها بسیار داغ شده و هرکسی آنکسی را که دوست ندارد به مجلس راه پیدا کند رد شده پنداشته و تصورات ذهنی خود را در شبکه های اجتماعی موبایلی نشر می دهد و این در حالی است که دو نکته مهم و اساسی در این میان وجود دارد:


الف)بر اساس زمانبندی انتخاباتی هنوز حتی زمان اعلام نظر هیئت های اجرایی فرا نرسیده است و بررسی صلاحیت ها و اخذ استعلام از مراجع چهارگانه در هیئت های اجرایی ادامه دارد لذا نشر تصورات ذهنی مبنی بر تایید یا رد صلاحیت های افراد در هیات اجرایی به صورت منطقی اشتباه است.


ب)نظر نهایی در خصوص رد یا تایید صلاحیت ها یا عدم احراز صلاحیت ها بر عهده شورای محترم نگهبان است که در روزهای پایانی بهمن ماه اعلام می شود از این رو مطرح کردن این موضوع که آقای X رد شده یا آقای Y تایید ، در عقل سلیم نمی گنجد.



3 – تخریب رقبا مهمترین آفت انتخابات در حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو است؛ تخریب هایی که بوئی از انتقاد نبرده و به زعم مطرح کنندگان آنها انتقاد تند است در حالی که متاسفانه شاهدیم بدترین انواع تخریب ها در این میان در حال طرح و نشر است.با اندکی تامل به تخریب های صورت گرفته که بیشتر نیز به سوی کاندیداهای مطرح اشاره دارد می توان بازیگردانان این تخریب ها را مشاهده کرد؛ از یک سو افرادی که خود نتوانسته در دوره های قبل تایید صلاحیت شورای نگهبان را بگیرند و حتی از یک موضع گیری ساده در قبال حماسه بزرگ 9دی شرم دارند به شدت در حال تخریب برخی از رقبای خود هستند و از سوی دیگر صحنه افرادی پازل تخریب را تکمیل می کنند که صحنه گردان اصلی حمایت از سران فتنه در شهرستان اسلام آباد غرب می باشند بنابراین اینکه این افراد تصور کنند با تخریب آنها فلان فرد در موضع انفعال قرار میگیرد اشتباه بزرگی است چرا که اولاً مردم بینا و بصیرند و بازیگردانان صحنه تخریب را می بینند و میشناسند و دوم اینکه مردم می دانند که فرد یا افراد تخریب کننده دچار ضعف اند چرا که اگر توانایی لازم را دارند بجای تخریب دیگران خود را خوب عرضه کنند تا مردم نیز به آنان رای دهند.


4 – برخی ها امروز به دنبال ناامید کردن مردم از انتخاب هستند؛ مدام در گروه های شبکه های اجتماعی موبایلی که در راستای انتخابات در حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو راه اندازی شده است، از نا امیدی دم میزنند و می نویسند "هر کسی به مجلس برود فقط برای خودش خوب است".این موضع گیری توسط افرادی که هویت آنان مشخص نیست اولا مخالف آیات شریفه قرآن کریم است(إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم) و دوما احساس می شود خط و خطوط خود را از اپوزوسیون می گیرد و به دنبال این مسئله است که حماسه بزرگ سیاسی 7 اسفند رقم نخورد.


5 – حضور 48 نفری کاندیداهای اسلام آبادی در صحنه انتخابات جای بحث و تامل دارد؛برخی ها با توجه به اینکه می دانند رد صلاحیتشان قطعی است و هم سابقه رد صلاحیت دارند و هم سابقه بیانیه دادن بر علیه ارکان نظام در صحنه حضور پیدا کرده اند و برخی دیگر بنا بر سفارش دوستان اصلاح طلبشان آمده اند که به نظر می رسد این موضوع یک نهضت ثبت نام حداکثری بین اصلاح طلبان بوده تا شاید با گرفتن فرصت بررسی صلاحیت ها از شورای نگهبان بتوانند در صحنه انتخابات حضور پیدا کنند که تحقق هدف آنها بعید به نظر می رسد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد