وبلاگ ایران29؛

آبروی مردمان غیور اسلام آبادغرب در دستان لوطی های آوازه خوان/مسئول کیست؟!

کد خبر: 294140
|
10:51 - 1394/10/22
نسخه چاپی
آبروی مردمان غیور اسلام آبادغرب در دستان لوطی های آوازه خوان/مسئول کیست؟!
اسلام آبادخبر:چند سالی است که اشعاری با طعم طنز خشونت آمیز به موسیقی کرمانشاه وارد شده است...
لوطی های آوازه خوان که آبروی شهر اسلام آباد برایشان ارزش ندارد.
 
 
یه روز قمار و تخته / یه روزجنگ و مرافه / رییس کلانتری دی/ وه لیم بیه کلافه

 

بینندگان این کلیپ ها تنها به کرمانشاهیان محدود نمی شوند بلکه از مشهد و شیراز و تهران وغیره وغیره حتی شبکه های فارسی زبان خارجی ...
این نمونه ای است از اشعاریکه چند سالی است به موسیقی کرمانشاه وارد شده و ازقضا شنوندگان زیادی هم دارد.
 
گاهی طعم طنز داردو گاهی طعم خشونت. برایبزرگترها شاید خطری نداشته باشد،برای نوجوانان اما ممکن استتاثیرگذاری سوء داشته باشد. 
 
وقتی کلیپی به  اسم« بچه مامانی » از اسلام آبادغرب با شاه بیت خدا برسه به داده ت /کاری سره ت بیارم اسمت بره ئهیادت / تا تو باشی برای مه دیه حرف در نیاری / پادست به دست « رو اعصاب من و ایی مردمه نذاریشد، خیلی ها با نگاهی آمیخته با تاسف و تعصب بااعتقاد به اینکه این خواننده ها نماینده بخش بسیاربسیار کوچکی از خانواده موسیقی کرمانشاه هستند،سعی در آن داشتندکه بگویند این نوع موسیقی به هیچ وجه نمی تواند نماینده موسیقی کرمانشاه باشد.
 
اما آنچه بیش تر باید در کنکاش آن کوشید این است که خاستگاه این نوع موسیقی که طیف گسترده ای از ژانرهای اجتماعی -از بیکاری و فقر گرفته تا ضربهعشقی و خشونت و انتقام و جاهل بازی- را شامل می شود کجاست و این مخاطبان چندهزار نفری آیا فکر نمی کنند جوانان عزیز اسلام آبادی همینطور هستند.
 
حالا یک سوال اساسی و مهم پیش می آید که آیا صنفی به اسم صنف عکاسان وفیلمبرداران وجود دارد که جلوی این گونه آبرو ریزهای ملی را بگیرید یا نه؟
 
البته از پخش این کلیپ مشخص بود که وجود این چنین اصنافی بی فایده هستند.
 
آیا آبرو و ارزش مردمان غیور وبا شرف این دیار برای صنف نشینان مهم نیست؟
 
از نظر قرآن کریم، انسان کرامت و شرافتِ ذاتی دارد که خداوند به او داده است و خداوند متعال می‌فرماید: وَ لَقَدْ کرَّمْنَا بَنِی ءَادَم (اسراء / ۷۰. ) «ما فرزندانِ آدم را کرامت بخشیدیم.» 
 
همانطور که آب مایه‌ حیات است آبروی انسان نیز مایه حیات شخصیّت اوست، مؤمن نزد خداوند مقام و منزلت ویژه ای دارد، تا آنجا که می فرماید: « اِنَّ اللهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذینَ ءامَنوا ».( حج / ۳۸) 
 
آبی است آبرو که نباید به جوی باز             از تشنگی بمیر و مریز آبروی (کس/ خویش)
 
 
انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها