گزارش/

برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در اسلام آباد غرب

کد خبر: 294168
|
11:19 - 1394/10/26
نسخه چاپی
برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در اسلام آباد غرب
اسلام آبادخبر: آزمون پیشرفت تحصیلی مرحله اول ویژه مقاطع مختلف دانش آموزان در شهرستان اسلام آباد غرب برگزار گردید.

به گزارشاسلام آباد خبر،  آزمون پیشرفت تحصیلی مرحله اول ویژه مقاطع مختلف دانش آموزان در شهرستان اسلام آباد غرب برگزار گردید.

 

این آزمون که برای اولین بار است که در سطح شهرستان برای مقطع ابتدایی برگزار می شود، واکنش های های گوناگونی در بین والدین و دانش آموزان داشت؛

 

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر،یکی از والدین  دانش آموزان این آزمون را برای رده های ابتدایی مناسب ارزیابی کرد و گفت: این آزمون ها باعث می شود فرزندان ما برای مقاطع بالاتر و کنکور ترسی از آزمون نداشته باشند.

 

وی  گفت:  با وصف اینکه من تا دوره دبیرستان شاگرد اول کلاس بودم اما از آزمون تستی و چهار جوابی خیلی می ترسیدم و همین باعث شد به دانشگاه راه پیدا نکنم و ادامه تحصیل را کنار بگذارم.

یکی دیگر از والدین دانش آموزان گفت: با وصف اینکه استرس زیادی به بچه ام وارد شده ولی فکر می کنم برای آینده اش خوب است.

 

گفتنی است؛ دانش آموزان موقع ورود به جلسه حال و هوای جالبی داشتند، برخی استرس، برخی با آمادگی و اندک عده ای هم بی خیال، یک از این دانش آموزان با بیان اینکه اینکه سالها  برای تصمیم گیری در خصوص آینده فرصت هست، با اعتماد به نفس  به خبرنگار ما گفت: برای من مهم نیست من پدرم فنی است می روم و پیش پدرم کار یاد می گیرم و حرفه او را ادامه می دهم.

 

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر،تعدادی از دانش آموزان زرنگ هم واقعا" آزمون را جدی گرفته بودند و انگار در سر جلسه کنکور واقعی حضور داشتند ،  یکی از دانش آموزان موقع بیرون آمدن از جلسه آزمون در حالیکه گریه می کرد پیش پدرش رفت و گفت: پدر جان وقت کم آوردم و سوالات ریاضی را جواب ندادم.

 

یک دانش آموز دیگر هم دقیق و محاسبه گر گفت: 10 دقیق دیر سر جلسه رفتیم و 15 دقیقه هم زودتر پایان وقت را اعلام کردند.

 

به گزارشاسلام آباد خبر،  مسئول روابط عمومی آموزش وپرورش شهرستان اسلام آباد غرب اعلام کرد: در اجرای برنامه عملیاتی کیفیت بخشی سالانه حوزه معاونت آموزش ابتدایی شهرستان اسلام آباد غرب 2380دانش آموز پایه چهارم و1850 دانش آموز پایه پنجم در آزمون سراسری علمی ویژه دانش آموزان ابتدایی شهرستان اسلام آباد غرب شرکت کردند.

 

برازش در خصوص این  آزمون افزود: هزینه برگزاری آزمون100%رایگا ن بوده و رعایت شاخص های فنی وعلمی و ضریب دشورای سئوالات در طراحی سئوالات انجام شده و تعداد سئوالات 70 سئوال و زمان  100دقیقه بدون نمره منفی بوده است.

 

وی بیان کرد: دانش آموزان مدارس شهری در آموزشگاه محل تحصیل خود برای امتحان سازماندهی نشده اند ودر حوزه های دیگر به غیر از مدرسه محل تحصیل خود سازماندهی گردیدند.

 

برازش بیان کرد: این آزمون برای دانش آموزان پایه ششم در تاریخ 94/11/8 برگزار خواهد شد.

مسئول اداره آموزش و پرورش شهرستان اسلام آباد غرب نیز در این باره گفت: در سطح شهرستان برنامه ای به منظور کیفیت بخشی به مقاطع تحصیلی تدارک دیده شده و این برنامه را برای مقاطع متوسطه اول و دوم طی هفته های گذشته برگزار نمودیم.

 

حسن رجبی بیان کرد: در برنامه کیفیت بخشی مقطع ابتدایی بخشی از آن را روز پنجشنبه انجام دادیم و بخش دیگری که مربوط به کلاس ششمی ها می باشد در روز 8 بهمن ماه انجام می شود.

 

وی گفت: اگر دانش آموز مقطع ابتدایی را بتوان باسواد بارآورد برای مقاطع بالاتر مشکلی نداریم و تنها شهرستان استان بوده ایم که تمام دانش آموزان دیرآموز کلاس اول را با استفاده از آموزگاران مجرب آموزش داده ایم و مشکلات اختلالی یادگیری آن ها را رفع کرده ایم.

 

رجبی تصریح کرد: انتظار ما اینست که اولیا دانش آموزان با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند و در منزل متناظر با برنامه های آموزشی ما برای فرزندان خود برنامه تعیین کنند.

مسئول اداره آموزش و پرورش شهرستان اسلام آباد غرب گفت: سعی داریم استرش دانش آموزان را با شبیه سازی فضای کنکور از همین مقاطع اولیه مهار کنیم و در این آزمون های کیفیت بخشی اقدامات جالب توجهی صورت گرفته است.

 

رجبی بیان کرد: نمرات عالی درسهای این آزمون را جز نمرات مستمر محسوب می کنیم و هدف ما رقابت سالم و سازنده بین دانش آموزان و معلمان با یکدیگر است یعنی معلمان تمامی مدارس با بکدیگر رقابت خواهند کرد و دانش آموزان نیز به رقابت خواهند پرداخت.

 

وی گفت: مرحله دوم این آزمون ها در اردیبهشت ما برگزار می شود.

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها