در شورای فرهنگ عمومی مطرح شد

درد دل کردن گره ای از مشکل فرهنگ عمومی جامعه باز نمی کند/پیشنهاد ایجاد پایگاه فرهنگی/در خصوص مصوبات شورای فرهنگ عمومی کم لطفی می شود

کد خبر: 294186
|
10:40 - 1394/11/01
نسخه چاپی
درد دل کردن گره ای از مشکل فرهنگ عمومی جامعه باز نمی کند/پیشنهاد ایجاد پایگاه فرهنگی/در خصوص مصوبات شورای فرهنگ عمومی کم لطفی می شود
جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسلام آباد غرب با حضور مسئولین و دستگاه های فرهنگی در محل دفتر امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، در این جلسه که بیشتر به بحث  ساماندهی مداحان شهرستان پرداخته شد، امام جمعه شهرستان گفت: ما باید قسمتی از فرهنگ عمومی جامعه را مدنظر قرار دهیم که وجهه عملی داشته باشد و اینکه ما دور هم جمع شدیم و هرکدام درد دلی در مورد فرهنگ عمومی جامعه ارائه دهیم و بعد متفرق شویم دردی دوا نمی شود.

وی افزود: ما دغدغه داریم و فرهنگ عمومی جامعه آنطور که باید باشد نیست که باید آسیب های آن را شتاسایی و و با ارایه راهکار عملی ، پیگیری کنیم.

حجت الاسلام محمدی  پور با اشاره به اینکه به حضرت امام می گفتند شاهنشاهی  2500 سال سابقه دارد و نمی شود کاری با آن کرد،گفت: امام(ره) نیز می توانست بگوید نمی شود کاری با آن کرد ولی امام ایستادگی کرد و مبارزه کرد و به نتیجه رسید.

وی افزود:  نباید نا امید شد که فلان سنت ریشه دارد و حذف نمی شود و عوض کردن یک فرهنگ غلط آنهم در سطح پایین زیاد سخت نیست.

محمدی پور با اشاره به ریشه کنی فرهنگ پرستی توسط پیامبر و مبارزات و دشمنی های با ایشان،گفت: ما نباید به سادگی از کنار فرهنگ غلط جامعه رد شویم وقتی اسم ما را شورای فرهنگ عمومی می گذارند باید با فرهنگ کار داشته باشیم و پیشنهاداتمان را مطرح کنیم و برای اجرای آنها پیگیری کنیم.

امام جمعه اسلام آباد غرب گفت: اکنون جو عمومی فرهنگ جامعه تحت تاثیر مجالس ترحیم است و جمع زیادی از مردم جامعه که هیچ وقت به نمازجمعه نمی آیند در مجالس ترحیم شرکت می کنند و کسانی که در پای هیچ منبری نمی نشینند و یا در هیچ همایشی شرکت نمی کنند در همایش اموات حضور پیدا می کنند.

وی افزود: مجاس ترحیم تاثیر بسزایی در ساختار فرهنگی جامعه دارد و این ظرفیت خوبی است؛ جمع زیادی از مردم در مراسمات اموات شرکت می کنند و با دست خالی از فرهنگ بر می گردند و ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

سرهنگ محمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نیز در این جلسه با اشاره به فرمایشات امام خامنه ای در خصوص شبیه خون فرهنگی و تهاجم فرهنگی،گفت: بیشترین تهدیدها و بیشترین فرصت ها در فرهنگ است و این روزها بحث سناریوی خطرناک نفوذ فرهنگی مطرح است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن پیشنهاد تاسیس یک پایگاه فرهنگی در پارک ولایت بر گسترش شعائر اسلامی تحت نظارت ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر شهرستان تاکید نمود.

هوشنگ رزمدیده دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان با انتقاد از کم لطفی در اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی به عدم اجرای  مصوبه مهم پارک بانوان و عدم حمایت مالی از همایش آسیب شناسی فرهنگی در شهرستان اشاره کرد.

وی با بیان نکاتی درخصوص درمان مواد مخدر نوپدید،معضلات ماهواره و... گفت : تلگرام آسیب های جدی به کتابخوانی زده است.

همچنین در این جلسه عباسی سرپرست اداره ارشاد، کماسی رییس اداره تبلیغات، فولادی نماینده آموزش و پرورش ، سرهنگ مرادی نماینده ناجا،محسن محمدی از کانون مداحان، حجت الاسلام محمودی و حجت الاسلام عبدی پوراز حوزه علمیه، کیکاوسی روابط عمومی شهرداری و جمعی از اساتید دانشگاه و فعالان مذهبی و فرهنگی شهرستان ضمن بیان نکته نظرات خود در خصوص ساماندهی مداحان و مراسمات ترحیم پیشنهاداتی ارائه دادند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد