در جلسه هم اندیشی پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مطرح شد/

پیشبرد برنامه هاي آموزشي و تربيتي مبتني بر آموزه هاي ديني در مدارس اسلام آبادغرب

کد خبر: 294202
|
11:26 - 1394/11/05
نسخه چاپی
پیشبرد برنامه هاي آموزشي و تربيتي مبتني بر آموزه هاي ديني  در مدارس اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: جلسه هم اندیشی پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در مدارس محله های آسیب پذیر در سالن جلسات شهدای مرصاد فرمانداری برگزار گردید.

به گزارشاسلام آباد خبر، جلسه هم اندیشی پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در مدارس محله های شهرستانی و شهریار شهر با حضور مدیر آموزش و پرورش، معاون پرورشی ،کارشناس  انجمن اولیا و مربیان و همچنین جانشین فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان و فرماندهان بسیج فرهنگیان وبسیج دانش آموزی در سالن جلسات شهدای مرصاد فرمانداری برگزار گردید.  

 

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان در این جلسه اظهار کرد: در ریشه یابی موضوع مشخص می شود که فقر و محرومیت یکی از عوامل ناهنجاری های اجتماعی است اما با مشاهده مشکلات خانواده های مرفه متوجه می شویم که فقر تنها عامل آسیب های اجتماعی نیست.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته چندین برنامه آسیب زدایی انجام داده ایم ولی کافی نبوده،گفت: اکنون انواع تهدیدات نرم و تهاجم فرهنگی از سوی دشمن در قالب ماهواره و شبکه های اجتماعی بر علیه کشور ما صورت می گیرد و در این برهه زمانی چون هجمه های دشمن بر علیه اعتقادات اسلامی است، هرکس بتواند در مقابل تهدیدات فرهنگی دشمن قدمی بردارد برابر با حضور در دفاع مقدس است.

سرهنگ حمید رجبی  با اشاره به فرمایشات امام خامنه ای مبنی بر جدی گرفتن تهدید دشمن، خاطرنشان کرد: تهدات دشمن متغیر است و به اختیار ما نیست ، یک روز تهدید نظامی داشته ایم و زمانی تهدید اقتصادی و اکنون هم دشمن با تهدید فرهنگی وارد شده است.

وی افزود: نیروی انتظامی در بحث پیشگیری از وقوع جرم خیلی می تواند کمک کند و کمیته امداد و بهزیستی هم که با اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه در ارتباط هستند  می توانند در تعالی فرهنگی مردم نقش موثری داشته باشند.

 

در ادامه جلسه  مدير آموزش و پرورش شهرستان اسلام آباد غرب اظهار داشت: پيشبرد برنامه هاي آموزشي و تربيتي مبتني بر آموزه هاي ديني و تعليم وتربيت اسلامي از بروز آسيب هاي اجتماعي در نسل آينده ساز پيشگيري مي كند .

 

حسن رجبی مدير آموزش و پرورش شهرستان اسلام آباد غرب ضمن بیان آیات قرآن و روایات اسلامی به اهمیت تربیت دردوره ابتدایی اشاره کرد و آموزش وتربیت در دوره ابتدایی را بعنوان فنداسیون وزیربنای حیات طیبه اسلامی علم ،ایمان واخلاق دانست.

 

مدير آموزش و پرورش شهرستان اسلام آباد غرب هدف تعلیم وتربیت را در دوره ابتدایی هویت یابی ، دوره متوسطه اول ثبت هویت ایرانی اسلامی در ذهن دانش آموزان و در دوره متوسطه دوم استدلال واعتماد به نفس را در مقابل هجمه های فرهنگی عنوان کرد.

 

رجبی افزود: اجراي برنامه هاي آموزشي در زمينه آگاه سازي دانش آموزان نسبت به مضرات اعتياد و انعكاس حوادث تلخ و عبرت آموز از اقدامات پيش بيني شده توسط كميته پيشگيري آموزش و پرورش است .وي اضافه كرد شيوه زندگي سالم در قالب برنامه هاي آموزشي براي دانش آموزان و توزيع بروشور هاي آموزشي با رويكرد پيشگيري ، ايجاد بانك اطلاعات از مدرسان طرح هاي آسيب هاي اجتماعي و آموزش خانواده از جمله برنامه هاي كميته پيشگيري عنوان كرد .

مدير آموزش و پرورش شهرستان اسلام آباد غرب با اشاره به توانمندسازي فكري و فرهنگي خانواده هاي دانش آموزان تأكيد كرد: در اين طرح آموزش ها به صورت فردي و گروهي و براساس نيازهاي واقعي آموزشي خانواده ها و دانش آموزان در رده هاي مختلف سني برگزار شود .

 

وي تصريح كرد: مهمترين آموزش هاي اين طرح شامل دوره هاي آموزشي پيشگيري از اعتياد ، آموزش مهارت هاي زندگي ، بهداشت عمومي ، آموزش مسائل اعتقادي و احكام ، حجاب و عفاف ، اردوهاي تخصصي و اردوی راهیان نور می باشد .

 

در ادامه معاون پرورشي آموزش و پرورش اسلام آباد غرب اظهار داشت: در محله های آسیب پذیر از اعتياد و خشونت و عوارض آن مشاهده مي گردد و در بحث جامعه ايمن قرار نيست كه به كليت معضلات اجتماعي رسيدگي شود بلكه مواردي از آسيب هاي اجتماعي بويژه اعتياد و قلیان و نيز خشونت كه در ارتباط مستقيم با سوانح و حوادث مي باشند . در ادامه کلیه همکاران نکته نظرات خود را بیان کردند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد