گزارش/

در اسلام آبادغرب مشکل کمبود گاز نداریم/30 درصد نانوایی های شهرستان دوگانه سوزند / در مصرف گازخانگی صرفه جویی شود

کد خبر: 294208
|
10:02 - 1394/11/06
نسخه چاپی
در اسلام آبادغرب مشکل کمبود گاز  نداریم/30 درصد نانوایی های شهرستان دوگانه سوزند / در مصرف گازخانگی صرفه جویی شود
اسلام آبادخبر: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، دمای بیشتر نقاط کشور تا روز پنجشنبه (هشتم بهمن ماه) کاهش قابل توجهی یافته و بر این اساس مصرف گاز بخش خانگی افزایش خواهد یافت و با توجه به اولویت گاز منازل ، لازم است مردم هم در مصرف گاز صرفه جویی بعمل آورند.

به گزارشاسلام آباد خبر، با ورود موج جدید سرما مصرف گاز بخش خانگی  در شهرستان ، استان و کل کشور افزایش خواهد یافت، این در حالی است که مسئولین ضمن دعوت به صرفه جویی اعلام می نمایند که مشکل کمبود گاز وجود ندارد.

 

بر اساس این گزارش این دومین بارش چشمگیر برف و موج سرما در فصل زمستان 94 در شهرستان اسلام آبادغرب است و موج اول سرما دردیماه اتفاق افتاد که جهت جلوگیری از افت فشار گاز خانگی ، گاز کلیه کارخانجات و مراکز صنعتی و جایگاه های CNG در شهرستان قطع گردید.

 

به گزارش اسلام آباد خبر، مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می شود با تشدید سرمای هوا در زمستان، پیک مصرف روزانه استان به حدود 16 میلیون مترمکعب برسد.

 

وی به پیش‌بینی‌ها در خصوص بروز سرمای شدید در زمستان امسال اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در برنامه‌ریزی‌ها بروز این شرایط آب و هوایی هم پیش بینی شده و چنانچه سرما بیشتر از سال گذشته هم باشد، باز هم آمادگی کامل در جهت تامین گاز بویژه در بخش خانگی را داریم.

 

در این راطه، جواد فرامرزی مدیر اداره گاز شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو با خبرنگار اسلام آباد خبر، اظهار کرد: بیش از 98 درصد شهر اسلام آبادغرب گاز دار است و از 170 روستای شهرستان 35 روستا گاز دار هستند که 15 روستای شهرستان در سال 94 گازدار شده اند.

 

 

وی افزود: تعداد کل اشتراک گاز شهرستان بیش از 32000 اشتراک می باشد که از این تعداد 26570 اشتراک شهری و 5180 اشتراک روستایی می باشد که این آمار رو به افزایش است.

 

مهندس فرامرزی با اشاره فصل سرما و افت فشار گاز در برخی اوقات گفت: مشکلی در خصوص کمبود گاز وجود ندارد و بنابر سیاست دولت ما از گازدار نمودن مراکز خدماتی و صنعتی استقبال می نماییم .

 

وی با توصیه به خانه های گاز دار گفت: اگر هر خانه یک درجه از فشار گاز خود را کم نمایند در مصرف شهرستان 10 درصد صرفه جویی خواهد شد.

 

حمیدرضا بابایی معاون عمرانی فرمانداری شهرستان اسلام آبادغرب در همین رابطه به  خبرنگاراسلام آباد خبرگفت: در خصوص گاز یک دیدگاه ملی مطرح است و مراکز تولید گاز از جنوب کشور گاز را به شبکه گاز کشور تزیق می کنند و استفاده کنندگان از این نعمت ممکن مردم نزدیک خود جنوب یا شمال کشور باشند یا شاید منطقه مرزی سردسیرآذربایجان باشند و با توجه به اینکه شبکه گاز ما آنتنی است، در این بین هر کسی هر اندازه که دوست دارد گاز مصرف نماید بنابراین گاز به انتهای خط نمی رسد، پس اجبارا" کنترل این قضیه در کلان مملکت و در مرکز کشور است .

 

 

وی با اشاره به قطع شدن گاز جایگاه های CNG در سرمای ماه گذشته در شهرستان  افزود: اینها همه بخاطر مردم است و اگر یک سری سیاست های مدیریتی و صرفه جویی ها انجام نشود گاز مصرفی خانگی به مشترکان نخواهد رسید پس لازم است گاز مصرفی جایگاه های CNG و برخی کارخانه ها به طور موقت قطع شود تا گاز به شهروندان برسد.

 

بابایی خاطرنشان کرد: بالغ بر 30 درصد نانوایی های شهرستان به طور اجباری نسبت به دوگانه سوز کردن سوخت مصرفی اقدام کرده اند و سهمیه گازوئیل نیز به ایشان اختصاص یافته است و در حال افزایش تعداد نانوایی های دوگانه سوز تا سقف 50 درصد نانوایی های شهرستان هستیم تا در صورت بروز سرما و قطع گاز مشکلی نداشته باشیم.

 

به گزارش خبرنگار اسلام آباد خبر، با توجه به نیاز به فرهنگ سازی در مصرف گاز خانگی به این مهم باید توجه شود که بهینه سازی مصرف انرژی یک اختیار نیست، «یک الزام» است!

 

 

لذا برخی از روشهای صرفهجویی در مصرف گاز خانگی را به شرح ذیل به مصرف کنندگان عزیز پیشنهاد می دهیم؛

1. استفاده از پرده های ضخیم و بلند اتلاف حرارت از منزل شما را کاهش می دهد.

2. سعی کنید از شومینه استفاده نکنید. در صورت عدم استفاده از شومینه پوشاندن درب شومینه بسیار کمک کننده است. این کار اثر دودکشی شومینه را شدیداً مهار میکند.

3. استفاده از بخاریهای با بازده بالا، استاندارد، دارای برچسب انرژی با ردههای بالا را در دستور کار قرار دهید. ضمناً تمام نکات ایمنی را درباره بخاری رعایت کنید.

4. خروجی کانال های کولر را از داخل با پوششهای به حدکافی ضخیم بپوشانید.

5. در صورت استفاده از شوفاژ استفاده از شیر های ترموستاتیک استفاده کنید.

6. اصولاً نباید خانه را آنقدر گرم کنید که مجبور شوید پنجره ها را باز کنید.

7. در آشپزی سعی کنید که ظروف بزرگ را روی شعله های بزرگ و ظروف کوچک را روی شعله های کوچک بگذارید.

8. وقتی آب جوش میآید برای ادامه ی جوش آن می توان شعله را تا حد زیادی کم کرد. زیرا بالا بودن شعله کمکی به ادامه ی روند آشپزی یا پخت نمی کند.

9. درز همه ی پنجره ها را با درز گیر بپوشانید. البته توجه داشته باشید، در صورتی که از بخاری گازی استفاده می نمایید و یا پکیج شما از هوای داخل منزل استفاده می نماید و دودکش دو جداره ندارد، باید حتماً قسمتی از درز ها را برای تأمین هوای تازه باز بگذارید.

10. عادت کنید به جای استفاده از لباسهای تابستانی در منزل و بالا نگه داشتن دمای محیط، از لباسهای گرمتر استفاده نمائید و دما را بین 18 تا 22 درجه ی سانتی گراد نگه دارید.

11. در صورت پخت و پز و استفاده از اتو و دیگر لوازمی که به صورت عادی گرمازا هستند حرارت تولیدی از شوفاژ و بخاری را کاهش دهید، حرارت حرارت است، مستقل از منبع آن.


انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد