در برنامه نود چه گذشت:مایلی‌کهن مِسی شد!

کد خبر: 294214
|
17:54 - 1394/11/06
نسخه چاپی
در برنامه نود چه گذشت:مایلی‌کهن مِسی شد!
برنامه این هفته نود به بررسی کامل و ریشه‌یابی علل ناکامی تیم فوتبال امید و حذف از مسابقات انتخابی المپیک اختصاص داشت و محمد خاکپور هم گلایه‌ها و انتقاداتش از فدراسیون و وزارت را اعلام کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر؛ به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  برنامه نود بعد از حدود دو هفته تعطیلی، از دوشنبه این هفته مجددا از سر گرفته شد. سئوال پیامکی برنامه این هفته به مهمترین علت ناکامی تیم فوتبال امید اختصاص داشت و چهار گزینه سوء مدیریت وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال، عدم تعامل تیم ملی بزرگسالان و تیم امید، عملکرد ضعیف بازیکنان و عملکرد ضعیف کادر فنی برای این سئوال در نظر گرفته شده بود.

بررسی ناکامی تیم امید با جلالی و چراغپور
بعد از پخش گزارش مربوط به درگذشت رضا احدی و همایون بهزادی، دلایل ناکامی تیم امید با حضور مجید جلالی و جلال چراغپور دو کارشناس فوتبال مورد بررسی قرار گرفت.

جلال چراغپور تاکید داشت که باید مباحث تیم امید را در بخش‌های جداگانه بررسی کرد. مجید جلالی هم با بیان اینکه به هیچکدام از گزینه‌های برنامه نود رای نمی‌دهد، گفت: گزینه مدنظر من مدیریت فوتبال در سی سال گذشته است. ما باید بدانیم دنبال دلایل ناکامی تیم امید هستیم یا دلایل ناکامی فوتبال در سی سال گذشته؟

مایلی کهن، مسی شد!
جلالی با اشاره به دلخوری مربیان ایرانی از مربیان خارجی گفت: مقایسه‌های بین مربیان ایرانی و خارجی و بنز و موتور گازی در داخلش بحث‌هایی ایجاد می شود. وقتی به مربیان ایرانی توهین می‌شود، باید از آنها دفاع کرد.

فردوسی پور در میانه این صحبت‌ها، تنش‌هایی که مدیر فنی تیم امید ایجاد کرده بود، را مطرح کرد و گفت: در این تنش‌ها مایلی کهن «لیونل مسی» بوده است!

سیستم تیم امید در تیم بایرن پیاده می‌شود
جلال چراغپور مسائل مختلف تیم امید را آنالیز کرده بود که صحنه‌هایی از آنالیز او پخش شد. وی گفت: ایران در این مسابقات گستاخانه بازی می‌کرد. به عنوان مثال در بازی با ژاپن سیستمی اتخاذ شد که با سیستم ژاپن همخوانی داشت و در ۹۰ دقیقه عملکرد خوبی داشتیم. سیستم ایران سیستم محاصره بود و وقتی یک بازیکن ژاپن توپ را می‌گرفت چند بازیکن ما او را محاصره می‌کردند.

وی افزود: این سیستمی است که الان گواردیولا در تیم بایرن استفاده می‌کند. من با هیچکس فالوده نخورده ام و صرفا فنی حرف می‌زنم.

 این کارشناس که تحلیل دقیقی از عملکرد ایران داشت، ادامه داد: در نیمه دوم، بازیکنان ایران دوندگی زیادی داشتند که این خبر خیلی خوبی است ولی از دقیقه ۸۰ به بعد میزان دوندگی ما به ۷۸ کیلومتر تیمی رسید. تنها ایرادی که به کادر فنی وارد است این است که وقت‌های اضافه استراتژی نداشتیم. ولی در مجموع باید بگویم برای تحلیل یک تیم باید حدود ۲۰۰ آیتم را بررسی کرد!

جر و بحث بی نتیجه فردوسی پور با جلالی
ادامه برنامه به بحث عادل فردوسی پور با مجید جلالی بر سر مواضع کانون مربیان فوتبال و دفاع مجری نود از کارلوس کی‌روش اختصاص داشت. فردوسی پور تاکید داشت که کانون نسبت به مربیان خارجی از جمله کی‌روش موضع گیری داشته است. سرمربی تیم سایپا هم تاکید کرد: من ازمربیان خارجی چیزهای زیادی یاد گرفتم ولی «خارجی ذلیل» نیستم. مربی ایرانی هم همینطور. باید نگاه ما در این بخش، مربی خوب باشد نه داخلی یا خارجی بودن. نگاه ما نگاه نژادپرستانه نیست. مجری برنامه  نود تاکید داشت که اگر یک مجری خارجی بهتر از او به ایران بیاید، قبول می کند که آن مجری از او بهتر است و حاضر است قبول کند در مقابل آن مجری موتور گازی است!

در ادامه، این مکالمه بین مجری نود و جلالی رد و بدل شد:

فردوسی پور: بیانیه موتورگازی را چه کسی منتشر کرد؟

جلالی: شما برای دفاع از خودتان به این مسائل می پردازید. خط کش ما باید مربی خوب باشد. نباید مثال بزنیم مربی خارجی یا ایرانی.

فردوسی پور: خدا کند اینطور باشد.

جلالی: خدا کند از طرف شما هم همینطور باشد!

عادل: از طرف ما صد درصد اینطور است!

در نهایت جلالی بازهم تاکید کرد که ملاک او خارجی یا داخلی بودن مربی نیست.

جشن تولد منصور پورحیدری
گزارشگر برنامه نود با حضور در منزل منصور پورحیدری، گفتگویی با سرپرست استقلال که مدتی در بستر بیماری بود انجام داد. پورحیدری گفت: خوبی همسرم این بود که ورزشی بود و با مشکلاتم کنار می‌آمد. من ۴۱ سال همیشه درگیر اردو و مسابقه بودم. همسرم واقعا برایم زحمت کشید.

پورحیدری همچنین شمع ۷۰ سالگی‌اش را فوت کرد و درباره استقلال گفت: استقلال اگر دقت کند می تواند قهرمان شود.

خاکپور و گلایه‌هایش از فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش
محمد خاکپور سرمربی تیم فوتبال امید دیگر میهمان حضوری برنامه نود بود که به مسائل مختلفی درباره تیم امید پرداخت و از فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش گلایه کرد که بخشی از صحبت‌های وی در زیر می‌آید:

* اصلا دنبال بهانه نیستم. دنبال این هستم که راهکاری ارائه بدهیم تا این شکستها تکرار نشود؛ البته اگر گوش شنوایی باشد.

* با عمده ترین برنامه ای که به سازمان لیگ داده بودم موافقت نشد. سعی کردم جوری برنامه ریزی کنم که اردوهای ما با تیم ملی تداخل نداشته باشد و به لیگ هم صدمه نزند. تمام اردوهای ما با فیفا دی تنظیم شده بود. از سازمان لیگ خواسته بودم که قبل از شروع مسابقات، بازیکنان را ۴۰ روز در اختیار من قرار بدهد. هم بازیکنان بزرگسال و هم بازیکنان امید توانایی بازی سه روز در میان را ندارند چون میزان دوندگی بازیکنان پایین است. من این ۴۰ روز را خواستم تا بازیکنان را برای تورنمنتی که قرار است هر دو روز یکبار بازی کنند، آماده کنم که این اتفاق رخ نداد.

* من فقط ۹۳ روز بازیکنانم را داشتم. در هیچکدام از اردوها تیم کاملی در اختیار نداشتم. خصوصا در یک ماه آخر که این مشکل تشدید شد و در اردوی آنتالیا باشگاه نفت بازیکنانش را به ما نداد. در اردوی بندرعباس هم تیم ما کامل نبود و حتی اردو را زودتر تعطیل کردیم. اینها در مقاطعی رخ داد که نزدیک به تورنمنت بودیم.

* قطر را آنالیز کرده بودیم. می دانستیم که بازیکن شماره سه آنها خوب نفوذ می کند. ما نیاز به مدافعی داشتیم که کار دفاعی را خوب انجام بدهد برای همین حسین کنعانی را در پست دفاع راست به کار گرفتیم.

* هیچ موقع در تمرینات روی آفسایدگیری کار نکردیم و در بازی قطر هم برنامه ای برای آفسایدگیری نداشتیم. مقابل قطر در تله افتادیم. آنها خیلی عقب کشیده بودند و ما مجبور شدیم تیم را بالاتر بیاوریم.

* وقتی به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب شدم، شخصا به منزل محمد مایلی کهن رفتم و خواهش کردم که به من کمک کند. باید از او و حبیب کاشانی تشکر کنم.

* من در سئوال نظرسنجی برنامه نود، گزینه اول را انتخاب می کنم. وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال هیچ کاری برای ما انجام ندادند. فدراسیون برای گرفتن لژیونرهای ما هیچ نامه نگاری نکرد و در این زمینه کم کاری کرد. اگر لژیونرها را داشتیم خیلی می توانستند به ما کمک کنند.

* در کوران مسابقات بودیم که وزارت ورزش لیست هزینه ها را منتشر کرد و آقای ناظمی پستی روی اینستاگرامش گذاشت. این مثل این می ماند که آقای ظریف برای مذاکره به یک کشور دیگر برود ولی وزارت امور خارجه اعلام کند که فلان مقدار برای سفر او هزینه کرده ایم!

در انتهای برنامه آمار نظرسنجی به نمایش در آمد که حدود ۶۰ درصد مخاطبان به گزینه اول یعنی سوء مدیریت وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال رای دادند.

hkنتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها