وبلاگ اسلام آباد تصویر؛

محله زنگنه نیازمند توجه مسئولین + تصویر

کد خبر: 294242
|
09:41 - 1394/11/11
نسخه چاپی
 محله زنگنه نیازمند توجه مسئولین + تصویر
اسلام آبادخبر: در راستای شناسایی مشکلات یکی از محلات اسلام آباد غرب برخی از این مشکلات به مسئولین معرفی می گردد.
 به واسطه طرح محله محوری که هدفش شناسایی مشکلات هر محله و میدان دادن به اهالی آن محله در مدیریت امور محله است، برآن شدیم تا مشکلات اصلی محلات اسلام آباد غرب  را از نزدیک مشاهده کنیم. مشکلاتی که قصه پرغصه ای دارند و زخم آن سال هاست بر در و دیوار محله های اسلام آباد جاخوش کرده است. شهری که قرار است در حد و اندازه شهرهای مدرن قد علم کند ابتدا نیاز دارد تا مشکلاتش را به واسطه حضور شهروندانش حل کند. برای احیای هویت شهری نیاز به یک عرصه مدنی قوی و پایدار با مشارکت بالای مردم است بدون نقش آفرینی مردم مدیریت شهری به جایی نخواهد رسید و چیزی جز انباشت مشکلات نتیجه ای نخواهد داشت.
 
اسلام آباد تصویر
 
برای نوشتن گزارش میدانی از مشکلات ابتدا محله پل زنگنه و محدوده آن یعنی پارک فدک  را انتخاب کردیم. محله ای قدیمی با بافت جمعیتی نسبتا متراکم که درصدی قابل توجه از جمعیت شهر را به خود اختصاص داده است. برای شروع به کوچه پس کوچه های محله زنگنه و پارک فدک میروم . 
 
اسلام آباد تصویر
 
اسلام آباد تصویر
این تصاویر مربوط به اطراف پارک فدک و داخل محله زنگنه است
 
تصاویر زیر مربوط به داخل پارک فدک یا به نقل از معتادان پارک(فندک) است که در دو نوبت روز و شب گرفته شده.
 
 
با توجه به اینکه این پارک در وسط شهر قرار دارد اما دارای روشنایی مناسب نیست.
 
ابتدا باید از شهرداری برای تمیز نگهداشتن پارک تشکر کرد اما این نقد وارد است که نباید فقط قسمت ورودی یا بخشی از پارک  دارای نظافت باشد لطفا به نظافت کامل پارک بپردازید.
 
 تجمع زباله ها و نخاله ها در جاهای مختلف پارک.
اسلام آباد تصویر
 
 
اسلام آباد تصویر
 
 
خیابان اصلی محله دارای پیاده رو  مناسب نیست!!!!!!!!!!
اسلام آباد تصویر
 
 
مدرسه متروک
 
 
درحین قدم زدن در محله زنگنه متوجه یک ساختمان حدودا 700 متری متروک شدم از اهالی محله درباره این ساختمان پرس و جو کردم طبق گفته اهالی این ساختمان قبلا مدرسه بوده و حدود دوسال هست که تخلیه و بسته شده است با توجه به وضعیت نسبتا ضعیف اقتصادی این محله قبلا این مدرسه به نوعی در اقتصاد محله تاثیر داشته چون چندین سوپر مارکت و ساندویچی بخش قابل توجهی از درآمد خود را مدیون دانش آموزان مدرسه میدانستند، طبیعتا بسته شدن این مدرسه در کسب وکار آنها تاثیر داشته است.
در گفتگو با مردم : اهالی بر غیرفعال بودن ساختمان مدرسه تاکید داشتن که چرا منحل شده ؟؟ چرا بی استفاده مانده ؟؟؟ چرا و چرا......
 
اسلام آباد تصویر
 
 
درپی این چرا ها روز بعد من به اداره آموزش و پرورش اسلام آباد رفتم جواب  سوال های مردم رو از معاونت محترم آقای کیومرث پرندین جویا شدم؛ ایشان مثل همیشه به گرمی از من استقبال و سریعا پیگیر ماجرا شدند .
 
اسلام آباد تصویر
 
بنابر گفته های آقای پرندین این مدرسه به دلیل فرسودگی بعنوان یکی از مدارسی که در لیست تخریب و بازسازی مجدد آموزش و پروش قرار گرفته و دانش آموزان آن به مدرسه نوساز دیگری انتقال یافته اند اما با توجه به درخواست بازگشایی مجدد از طرف مردم ایشان ، این قول  رو به من دادند که اگر اهالی محل در این زمان قبل از تخریب برای ساختمان مدرسه پیشنهاد ویژه ای مثل دارالقرآن ، نهضت سواد آموزی و غیره را دارند نهایت همکاری رو با مردم خواهند داشت.
 
گزارش از محسن احمدیان
 
انتهای پیام/
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد