نُبُل و الزهراء سوریه در آستانه آزادسازی +نقشه

کد خبر: 294264
|
17:37 - 1394/11/14
نسخه چاپی
نُبُل و الزهراء سوریه در آستانه آزادسازی +نقشه
جدیدترین خبر و وضعیت از ریف حلب شمالی و غربی سوریه نشان می‌دهد، آرامشی نسبی بر جبهه نبرد حاکم شده است که گمان می‌رود، آرامش قبل از توفان باشد.

به گزارشاسلام آباد خبر  به نقل از فارس ،  بر خلاف آنچه برخی منابع خبری (از جمله برخی سایت‌های داخلی ایران) می‌گویند، ارتش سوریه هنوز از فاصله دو کیلومتری اواخر دیشب به شهرک نُبُل یا شهرک «الزهراء» در شمال غرب حلب سوریه نزدیک‌تر نشده است.

منابع میدانی گروه بین‌الملل فارس می‌گویند شمار زیادی از تروریست‌ها به سوی مرز ترکیه عقب‌نشینی کرده‌اند اما روشن نیست که از این مرز عبور کرده‌اند یا فقط به مواضع امن‌تر عقب‌نشینی‌ کرده‌اند.

درگیری در مقایسه با دیشب و دیروز بسیار کمتر و جبهه مذکور در این لحظه (تنظیم گزارش) دقایق آرامی را پشت سر می‌گذارد و شاید این آرامش، «آرامش قبل از توفان» باشد.

روز گذشته وقتی روستای «حردتنین» در شمال منطقه باشکوی آزاد و موضع ارتش سوریه و حزب‌الله در آن تثبیت شد، گروه‌های مسلح تروریستی دریافتند که وضعیت آنان در این جبهه وخیم است.

 
نُبُل و الزهراء سوریه در آستانه آزادسازی +نقشه

 

با این حال، پیشروی ارتش و مقاومت به سمت دو شهرک، از نقطه ثقل روستای «حردتنین» در دو محور شمالی و جنوبی ادامه دارد و ادامه خواهد یافت:

1- محور اول (شمالی) از «حردتنین - معرسة الخان - مایر» است که به تل‌الزهراء در شرق نبل منتهی می‌شود

2- محور دوم (جنوبی) از «حردتنین - رتیان - بیانون» است که به شرق «الزهراء» متصل می‌شود و ساکنان محلی در شهرک «الزهراء»‌ به خبرنگار بین‌الملل فارس گفتند که گلوله‌های شلیک شده را از روی پشت‌بام منازل خود براحتی مشاهده می‌کنند

ساعات آینده امروز نشان خواهد داد که آیا محاصره چهار ساله سرانجام شکسته خواهد شد و تلاش‌های شکست حصر که از فوریه سال گذشته آغاز شده بود، سرانجام در عملیات جدیدی که از سه روز پیش آغاز شده به موفقیت منتهی می‌شود یا خیر.

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد