لزوم نظارت گسترده بر فروشگاه ها؛

وقتی بازار شب عید برای جیب ها نقشه می کشد/ زیان مردم از تخلفات بقال و چقال

کد خبر: 294309
|
12:59 - 1394/11/24
نسخه چاپی
وقتی بازار شب عید برای جیب ها نقشه می کشد/ زیان مردم از تخلفات بقال و چقال
اسلام آبادخبر: با فرارسیدن روزهای نزدیک به عید نوروز برخی از فروشگاه ها دچار تخلفاتی می شوند که نیازمند نظارت جدی است.

به گزارشاسلام آباد خبر  به نقل ازپاک پرس، وقتی روزهای نزدیک به عید فرامی رسد بازار هم جانی دوباره می گیرد. اکثر فروشندگان برنامه ریزی خود را برای روزهای باقی مانده به عید و یا به عبارت دقیق تر بازار شب عید گذاشته اند.

 

افزایش فروش محصولات و کالاها در شب عید باعث شده است که بازار در این زمان برخی از نابسمانی ها را به خود ببیند. همین عامل باعث می شود که لزوم نظارت دقیق بر بازار شب عید بیش از پیش احساس شود.

 

دستگاه هایی شامل تعزیرات حکومتی، علوم پزشکی، اتاق اصناف، صنعت و معدن و دیگر نهادها هر یک وظایفی دارند که به نوبه خود بایستی در خصوص بازار شب عید نظارت هایی را به اجرا در آورند.

 

اجرای طرح نظارتی از 15 اسفند

 

داریوش جودکی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار پاک پرس اظهار دشات: از پانزدهم اسفند الی پانزدهم فروردین ماه طرح نظارتی ویژه شب عید در کرمانشاه اجرا می شود.

 

 

وی افزود: این طرح با همکاری دستگاه های ضابط نظیر اتاق اصناف، صنعت و معدن و دانشگاه علوم پزشکی در حوزه مواد خوراکی اجرا می شود. همچنین تعزیرات حکومتی با مشارکت حمل و نقل نسبت بر حمل و نقل مسافران نیز نظارت ویژه را مبذول می کند.

 

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه نظارت بر ارائه خدمات سفر را از دیگر وظایف تعزیرات حکومتی دانست و بیان کرد: البته در تمام سال این برنامه ها در دستور کاری قرار دارد اما این امر در طی یک ماه مذکور به صورت کشیک های تمام وقت انجام می شود.

 

جودکی همچنین از تشدید برخورد با متخلفین برابر قانون خبر داد.

 

165 گشت مشترک و 50 گروه بازرسی بازار شب عید کرمانشاه را رصد می کنند

 

عباس سجادی راد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پاک پرس، اظهار داشت:  بازرسی و نظارت سازمان صنعت و معدن کرمانشاهبرنامه نظارتی خود را با همکاری و مشارکت ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی مسئول در امر بازار از جمله اداره کل تعزیرات حکومتی، معاونت غذا و دارو، استاندارد، جهاد کشاورزی، اتاقهای اصناف و اتحادیه ها و انجمن های صنفی مردم نهاد اجرا می کند.

 

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: این گروه های بازرسی و گشت های مشترک به صورت صبح و بعد از ظهر در سطح بازارهای استان اجرا می شود.

 

وی افزود: در این رابطه بیش از 165 گشت مشترک و 50 گروه بازرسی مرکب از بازرسان دو و سه نفره با امکانات خودرویی تعریف شده است.

 

وی تاکید کرد:  اجرای طرح های نظارتی از قبیل طرح نظارت بر عملکرد و خدمات قالیشویی ها، خشک شویی ها، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای، طرح توزیع میوه، نظارت بر فروشگاه های فوق العاده اصناف، عملکرد هتلها، رستوران های درون شهری و بین راهی و مهمان پذیرها از جمله برنامه هایی است که اجرا می شود.

 

انتهای پیام/

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد