اسلام آباد خبر گزارش می دهد/

"بژی"شیرینی محبوب محلی اسلام آباد غرب/معرفی خوراک های محلی شهرستان

کد خبر: 294458
|
12:12 - 1394/12/25
نسخه چاپی
"بژی"شیرینی محبوب محلی اسلام آباد غرب/معرفی خوراک های محلی شهرستان
شهرستان اسلام آباد غرب خوراکی های محلی ویژه ای دارد که برخی از این خوراکی ها شهرت کشوری پیدا کرده اند...

به گزارشاسلام آباد خبر،  هر نقطه ای در ایران زمین بنا بر سنت نیاکان خود از خوراکی های خاصی استفاده می کنند که بعضا این خوراکی ها شهرت کشوری یا حتی جهانی پیدا کرده و مورد استفاده مردم قرار می گیرد.

 

شهرستان اسلام آباد غرب نیز خوراکی های محلی ویژه ای دارد که برخی از این خوراکی ها شهرت کشوری پیدا کرده اند به عنوان مثال "بژی" به عنوان یک شیرینی محبوب،روغن حیوانی به عنوان یک روغن سالم و نان "ساجی" به عنوان یک نان محلی سنتی خوشمزه از جمله این خوراکی هاست.

 

البته نان "گرده" نیز به عنوان یک خوراکی مغذی،"آش دوغ(ماسوا)" با مزه ترش و "کلانه" نیز از دیگر خوراکی های محلی اسلام آباد غرب به شمار می روند که همگی با دستوری ساده و در زمان کم و در عین حال سالم و خوشمزه  تهیه می شوند.

 

برخی خوراکی ها گیاهی نیز بصورت فصلی مورد استفاده مردم محلی قرار می گیرند. "شنگ"،"کنگر" و "پاغازه" که بیشتر در فصل بهار یافت می شوند خواص دارویی فوق العاده ای داشته و مورد استفاده مردم محلی قرار می گیرند که به هر دو صورت خام یا پخته شده استفاده می شود.

 

بژی که محبوبترین و معروفترین خوراکی محلی اسلام آباد غرب است از مواد ساده شامل آرد گندم،شکر،تخم مرغ و روغن محلی(حیوانی)تهیه می شود.البته نسل جدید برای خوشمزه تر شدن این شیرینی از گلاب،زعفران وبکینگپودر استفاده می کنند.

 

آش دوغ نیز یکی از غذاهای محبوب محلی شهرستان می باشد که عنصر اصلی آن ماست یا دوغ است.

"بژی"

"نان گرده"

"روغن حیوانی"

"کنگر"

"نان ساجی"

"آش دوغ"

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد