خطبه های نماز جمعه اسلام آباد غرب/

تکیه بر استعدادهای درونی کشور را به قله های علمی می رساند

کد خبر: 294613
|
21:21 - 1395/01/20
نسخه چاپی
تکیه بر استعدادهای درونی کشور را به قله های علمی می رساند
ده سال پیش در چنین روزی دسترسی ملت ایران به فناوری هسته ای به بار نشست وهمه دنیا دیدند که با تکیه براستعدادهای درونی نیز میتوان به قله های علمی رسید.

به گزارشاسلام آباد خبر، نماز جمعه این هفته شهرستان اسلام آباد غرب به امامت حجت الاسلام سید امیر محمدی پور امام جمعه این شهرستان اقامه شد.

 

محور عناوین مهم خطبه های نماز جمعه به شرح زیر است:

 

۱-بهترین اعمال درماه رجب عبارتند از روزه،نمازشب و اعتکاف لذا باید اجابت کرد فرشته دعوت کننده را که ازامشب هرشب شما را به رابطه با خدا دعوت مینماید.

 

۲- ماه رجب ماهی است پر خیر و برکت که با میلاد امام باقر(ع) آغاز و با بعثت خاتم انبیاء(ص) پایان می یابد. 

 

۳- باتوجه به روایات وارد شده درباب فضائل امام باقر(ع) آمده است که آن حضرت شخصا کشاورزی میکردند که مورد اعتراض یک درویش مسلک قرارگرفتند و درپاسخ فرمودند: اگردرحال کشاورزی بمیرم درحال عبادت مرده ام زیرا کار میکنم تامحتاج کسی نباشم ، نتیجه اینکه کارکردن برای تهیه روزی حلال عبادت است واین یکی ازبندهای اقتصاد مقاومتی است.

 

درخطبه دوم:

 

1 - گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی که رهبر انقلاب در شرح پیام نوروزی ازایشان تجلیل کردند و همچنین گرامیداشت خاطره صیاد دلها امیرسپهبد صیاد شیرازی که رهبر انقلاب بر تابوت ایشان بوسه زدند.

 

2 - بیستم فروردین ماه مصادف است باروزملی فناوری هسته ای. ده سال پیش در چنین روزی دسترسی ملت ایران به فناوری هسته ای به بار نشست وهمه دنیا دیدند که با تکیه براستعدادهای درونی نیز میتوان به قله های علمی رسید. توان هسته ای وتوان موشکی جمهوری اسلامی ایران دو کاربزرگ بودند که جوانان ایران زمین در اطاعت از آیه۶۰ سوره انفال انجام دادند و همین دو موضوع ما را در مقابل دشمن قداره کشمان مصون نگه داشت . این پیروزی بزرگ برملت بزرگ ایران مبارکباد. امریکا زمانی که نتوانست به کمک تهدیدهای نظامی وتحریم های اقتصادی جمهوری اسلامی را به زانو درآورد از در دوستی وارد شد و مذاکرات را ساماندهی کرد اما در نتیجه مذاکرات اگرچه ملت ایران بخش عمده ای از دستاورد خود را از دست داد اما حق استفاده صلح آمیز ازانرژی هسته ای برای ایران ثبت شد و میتواند بطور قانونی و بدون مزاحمت دیگران به پیشرفتهای سابق دست یابد.

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد