امام جمعه اسلام آبادغرب بمناست هفته معلم و کارگر:

درس شهید مطهری همه « تقارن کار و دانش » بود/تبریک به معلمان فداکار و کارگران زحمتکش

کد خبر: 294767
|
10:23 - 1395/02/13
نسخه چاپی
درس شهید مطهری همه « تقارن کار و دانش » بود/تبریک به معلمان فداکار و کارگران زحمتکش
اسلام آبادخبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: کسانی که نمی خواستند نور علم در ایران عزیز روشن بماند در ۱۲ اردیبهشت ۵۸ چراغ عمر بزرگ معلم انقلاب را خاموش نمودند.

 حجت الاسلام سید امیر محمدی پور  در گفتگو با خبرنگار اسلام آباد خبر،  با بیان اینکه درس شهید مطهری همه « تقارن کارودانش » بود ، افزود: کسانی که نمی خواستند نور علم در ایران عزیز روشن بماند در ۱۲ اردیبهشت ۵۸ چراغ عمر بزرگ معلم انقلاب را خاموش نمودند.

 

وی با  اشاره به دوازدهم اردیبهشت ماه، تقارن روز بزرگداشت مقام معلم و روز جهانی کار و کارگر ، این روز را بر تمامی معلمان فداکار و کارگران زحمتکش تبریک گفت.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به حدیث پیامبر اعظم(ص)؛ مَنْ تَعَلَّمْتَ منهُ حَرفاً صِرتَ لَهُ عَبداً؛ از هر کس که حرفی آموختی بنده او شدی ، گفت: تعلیم و تعلم از مسائل مهم وپراهمیتی  است که در آموزه های دینی ما مورد توجه فراوان قرار گرفته است و همه معصومین(ع) و بزرگان دین بر اهمیت آن تأکید داشته اند.

 

وی اظهار داشت: اهمیت تعلیم و تربیت تا بدانجا است که در جای جای قرآن مجید سخن از آن به میان آمده است و متعالی‌ترین تربیت که همان تربیت الهی است بارها مورد تأکید قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام محمدی پور خاطرنشان کرد: کارمقدس است همانطور که تحصیل علم مقدس است. بنابر این کارگر مقدس است همانطور که عالم و معلم مقدس است.

 

وی تصریح کرد: محور فرهنگ یک کشور «عالم» و« معلم» است همانطور که محور اقتصاد یک کشور «کار» و «کارگر» است، البته معلمی و کارگری هر دو کار انبیاء عظام (ع) هستند.

 

محمدی پور گفت:  همانطور که در دنیا نه قدر انبیا دانسته شد و نه از آنها تقدیر شد، تقدیر و تجلیل از معلمان و دانشمندان و کارگران آنطور که شایسته آنان است در دنیا میسور نیست.

 

وی با اشاره به آیه قرآن "  إن الله لایضیع أجرمن أحسن عملا " تصریح کرد: پاداش معلمان عزیز و کارگران گرانقدر  نزد پروردگارمتعال محفوظ است.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها