وبلاگ راوند خبر:

جانباز اسلام آبادی : آرزوی شهادت داشتم اما سعادت شهادت نداشتم

کد خبر: 294826
|
10:17 - 1395/02/22
نسخه چاپی
جانباز اسلام آبادی : آرزوی شهادت داشتم اما سعادت شهادت نداشتم
اسلام آبادخبر: با توجه به رسیدن سالروز ولادت امام حسین (ع) و حضرت ابولفضل العباس که مصادف است با روز پاسدار و جانباز خبرنگار راوند خبر با یکی از جانبازان سرافراز دفاع مقدس گفتگوی به شرح زیر داشته است.
 
 
 
با توجه به رسیدن سالروز ولادت امام حسین (ع) و حضرت ابولفضل العباس که مصادف است با روز پاسدار و جانباز خبرنگار راوند خبر با یکی از جانبازان سرافراز دفاع مقدس گفتگوی به شرح زیر داشته است.
 

 باسلام و صلوات برروح پاك و مطهرشهداو طلب طول عمر با بركت براى  براى بزرگ جانباز نظام مقدس جمهورى اسلامى ایرانرهبرفرزانه .

 

 

 

1- لطفا خودتان را معرفی کنید ؟

 

 بنده  تورج بدرى متولد ١٣٤٩ در روستاى باریكه نظام از توابع بخش حمیل هستم.

 

2- آقای تورج بدری لطفا در مورد نحوه شروع فعالیت های خود بعد از شروع جنگ تحمیلی برایمان بگویید ؟

 

 عرض می شود بنده بعد از انقلاب دانش آموز بودم و با به پایان رساندن  دوران راهنمایى در سال 1366 با لبیک به فرمان بنیان گذارکبیر انقلاب اسلامی در سن 17 سالگی همراه با عشق و علاقه برای حفظ کیان مملکت خویش و دفاع از شرف ، عزت و کرامت وطن راهی جبهه های حق علیه باطل شدم.

 

3- درباره نحوه مجروح شدنتان برایمان تعریف کنید ؟

 

 قابل ذكراست بنده در عملیات  والفجر ده در منطقه حلبچه عراق شهر خرمال جهت شناسایى خط مقدم به همراه  سه نفر دیگر از همرزمانم مورد اصابت خمپاره ٦٠ دشمن قرار گرفتیم كه یكى از دوستان به درجه رفیع شهادت نائل شدن حقیر و دو تن دیگر مجروح شدیم.

 

4- تلخ ترین خاطره شما از دوران جنگ ؟

 

خاطره هاى جنگ بنظر حقیر تلخ نبوده اما میشه تنها به یك مورد اشاره كرد آن هم  بمباران شیمیایى مردم بى گناه حلبچه توسط رژیم بعثى صدام ملعون بود که فراموش شدنی نخواهد بود.

 

5- تعریف شما از جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس چیست ؟

 

تعریف ازجنگ به فرموده حضرت امام راحل جنگ نعمت بود و بنده هم عقیده ام  همین بوده و هست كه جنگ نعمت بود كه  نتیجه اش علاوه بر پیروزى رزمندگان اسلام باعث رشد و شكوفایى جوانان وطن مان به لحاظ علمى و فن اورى هسته و غیره اشاره كرد.

 

6 -از چه ناحیه ای به افتخار جانبازی نائل شده اید؟

 

همانطور که عرض کردم در عملیات والفجر ده  از ناحیه هر دو پا هر دو دست سر و صورت چشم چپ و شكم بشدت محروح شدم .

 

7-  آن لحظه ای که مجروح شدید، لحظه ای بود که آرزویش را داشتید ؟

 

بله همان لحظه كه مجروح شدم بدون تردید ارزوى شهادت داشتم كه متأسفانه سعادت شهادت نداشتم.

 

8- تصویری فراموش نشدنی از جبهه برای ما بیان کنید؟

 

آوارگی و مجروحیت مردم بى گناه حلبچه تا ابد از خاطرم نخواهد رفت .

 

9- از یکی از دوستان بزرگوارتان که با او خاطره داشتید یاد کنید ؟

 

 یاد میكنم از خاطرات سردار شهید مصطفى سنجرى كه توفیقى بود حقیر مدت ده سال بطور مدام در معیت ایشان بودم كه تمام وقت پرستارى شجاع و همیارى بى همتا بود براى بنده  قابل ذكر است یكى از خاطرات فراموش نشدنى یك شب از شدت اثار محروحیت بشدت درد داشتم و نیمه شب درد چنان آزارم داد كه غیر تحمل بود برام این شهید بزرگوار مرا بلند كردتا مسیر ایستگاه تاكسی هاى شهرستانى با پیاده همراهى كرد سرمسیر رسیدیم یه خودروسوارى رسید كه شهید سنجرى را شناخت و محبت كرد ما را رساند بیمارستان امام خمینى ( ره) پس بسترى شدم تا صبح كنارم بود نماز صبح را كه خواند باتوجه به ضرورت حضورشان در پادگان به کرمانشاه رفتند و بعدازظهر پس از انجام كار یكسره امد بیمارستان پیش بنده  بهشان عرض كردم دیشب كه تا صبح بیدار بودى و كلى زحمت افتادین حالا میرفتى منزل استراحتى میكردى ناكهان در چشمان مباركشان اشك حلقه زد و فرمودن ما كه سعادت شهادت نداشتیم  حداقل بزار در كنار شما باشم تا فرداى قیامت شرمنده شهداء نباشم .كه سرانجام خودشان به درجه رفیع شهادت نائل امدن روحش شاد ویادش گرامى.

 

راوند خبر

شهید والا مقام مصطفی سنجری و حاج تورج بدری

 

10-نگاه شما به دستاورد های دفاعی کشور نظیر موشک ها چیست ؟

 

نگاه حقیر به دستاوردهاى دفاعى این است به لحاظ ارتقاء دفاعى بحمدالله با همت و توان نیروهاى انقلابیمان كه همیشه گوش به فرمان ولایت بوده و هستن به درجه اعلاء رسیدیم  و دشمن جمهورى اسلامى ایران از ساخت موشكهاى ما احساس صد درصد ضعف میكند و دلهره فراوان دارد ،  و این دستاورد ها را برای کشور لازم میدانم.

 

در پایان از خبرنگار محترم راوند خبر آقای محسن احمدیان بابت اینکه بنده حقیر را لایق دانسته تشکر میکنم

 

خدایا چنان كن سر انجام كار،،، تو خشنودباش و ما رستگار

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد