امام جمعه اسلام آبادغرب:

امام خمینی(ره) یک شخصیت جهانی است/ مبارزه با جنگ نرم یک جهاد خیلی مهم است

کد خبر: 294928
|
16:51 - 1395/03/14
نسخه چاپی
امام خمینی(ره) یک شخصیت جهانی است/ مبارزه با جنگ نرم یک جهاد خیلی مهم است
اسلام آباد خبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با بیان اینکه امام خمینی(ره) یک شخصیت جهانی است، گفت: امام(ره) و رهبری دو رهبر بزرگ جهانی هستند که در تمام دنیا هرجا ظلم امپریالیسم و استکبار جهانی به چشم می خورد چشم امیدشان به سخنان این دو رهبر بزرگ است.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت السلام سید امیر محمدی پور در خطبه های نمازجمعه اسلام آبادغرب با بیان اینکه چهاردهم خرداد روز ماتم عظیمی برای جهان اسلام است، یاد و خاطره امام راحل و شهدای قیام 15 خرداد را گرامی داشت.

 

 امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب اظهار کرد: یکی از اموراتی که دشمنان قسم خورده انقلاب  از لحاظ تبلیغاتی خیلی قوی روی آن کار می کنند، این است که مردم ایران دیگر خسته شده اند و با توجه به اینکه فشار های زیادی را تحمل کرده اند دیگر حامی نظام نیستند.

 

وی افزود: دشمنان در این موارد بیشتر بر روی نسل جوان ما کار می کنند که نه انقلاب و نه جنگ و نه دوران امام را درک کرده اند و دشمنان امید دارند که نقشه آنها بر جوانان ما کارگر بیفتد.

 

حجت الاسلام محمدی پور خاطر نشان کرد: طبق یک آمارگیری تخمینی در 12 بهمن سال 57 بیش از 4 میلیون نفر برای استقبال امام(ره) رفتند و پس از 11 سال زندگی امام در بین مردم ایران که با جنگ ، سختی ، شهادت ، اسارت ، جانبازی و فشار های اقتصادی زیاد بر ملت توأم بود، در 14 خرداد 67 بیش از 9میلیون نفر در تشیع پیکر امام حضور پیدا کردند و عاشقانه برای رهبر خود ابراز احساسات می کردند. 

 

وی افزود: انقلاب ایران از روی جوگیری مردم ایجاد نشده بلکه بر پایه یک بصیرت عمیق با هدف مسئله ظهور پایه ریزی شده و ملت ایران هدفی بلند را دنبال می کند تا زمینه ظهور را فراهم کند و با ظلم مبارزه کند.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب تصریح کرد: ریشه ظلم در همه دنیا 5+1 است و ریشه اصلی ظلم این گروه آمریکاست و ما با ریشه ظلم مبارزه می کنیم.

 

وی افزود: خیلی از سخنان نشدنی توسط امام خمینی شدنی گردید، روزی که امام فرمود؛ شاه باید برود خیلی ها باور نمی کردند که حکومت 2500 ساله شاهنشاهی سرنگون شود تا اینکه شاه رفت و روزی که فرمود صدام رفتنی است برای برخی قابل قبول نبود و امام فرمود که اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود و می بینیم که به این هدف نزدیک شده ایم.

 

حجت الاسلام محمدی پور با بیان اینکه شناخت امام خمینی از اسلام ناب محمدی باعث پیروزی انقلاب شد، گفت: شعار ما در اول انقلاب این بود که ما اسلامی که فقط نماز و روز ه در آن باشد نمی خواهیم و در جامعه اسلامی نباید فساد اداری نظیر دزدی، اختلاس و پارتی بازی باشد که برخی کارها دزدکی انجام می شود که برخی از آنها لو می رود.

 

وی با بیان اینکه در این سیستم اقتصادی فقرا هروز فقیر تر می شوند و داراها هر روز داراتر می شوند، گفت: ما کاری را که از اول انقلاب نکردیم این بود که باید سیستم بانکداری که بر اساس ربا بنا شده بود را بر می داشتیم و بجای آن صندوق های قرض الحسنه ایجاد می کردیم که یک شخص بیچاره با یک وام 2 میلیونی 5 میلیون پس ندهد.

 

امام جمعه شهرستان گفت:  اسلام به معنای فراگیر در سطح عمومی جامعه است و ما باید مشکلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی این انقلاب را از گذشته تاکنون مردم برای آن زجر کشیده اند و شهید و جانباز داده اند را درست کنیم.

 

وی تصریح کرد: مسلمان واقعی هیچ وقت از جهاد فاصله نمی گیرد، که یکی جهاد اکبر و مبارزه با نفس است و دیگری جهاد اصغر و مبارزه با ظلم است و جهاد دیگر که خیلی مهم است مبارزه با جنگ نرم است که در آن با چهره های نفاق که در بین ما هستند و ظاهرا" مسلمان جلوه می کنند اما در باطن به اعتقادات ما ضربه می زنند می مبارزه کنیم که باید بر توطئه های تبلیغاتی دشمنان بر علیه جمهوری خیلی دقت شود.

 

امام جمعه شهرستان در خطبه اول ضمن سفارش به تقوای الهی گفت: تقوا بهترین توشه برای سفر آخرت است.

 

وی با اشاره به شاخص های ارزنده حضرت امام (ره) افزود: یکی از تذکرات همیشگی حضرت امام(ره) اخلاص بود و امام می فرمود؛ برای خدا کار کنید و نیت شما از کار بدست آوردن جاه و مقام نباشد، سعی کنید تا زنده اید هیچ قدمی را برای بدست آوردن شهرت بر ندارید، بدانید که خدا روزی دهنده شماست پس برای روزی حرص نزنید.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به آیات سوره علق گفت: سعی کنید تمام امورات شما بنام خدا و برای رضای خداوند باشد و کسانی که بر مسندهای جمهوری اسلامی تکیه زده اند باید خدمت به مردم و تکریم ارباب رجوع را  وظیفه خود برای رضای خدا بدانند.

 

وی افزود: حضرت امام (ره) یک عارف وارسته  و استاد معرفت بود که سیر و سلوک را کامل انجام داده بود، برای خودش هیچ جایگاهی قائل نبود و می فرمود؛ به من بگویید خدمتگزار بهتر است تا اینکه رهبر بگویید، رهبر من آن کودک 13 ساله ای است که نارنجک به خود می بندد و زیر تانک می رود، امام در مقابل رزمندگان کرنش می کرد و به ایشان می گفت دست شما را می بوسم، تمام همت امام این بود که از مردم جدا نشود و روحیات عرفانی امام در کنار خاکساری امام خیلی والا بود.

 

حجت الاسلام محمدی پور با بیان اینکه امام خمینی(ره)  یک شخصیت جهانی است، گفت: امام(ره) و رهبری دو رهبر بزرگ جهانی هستند که در تمام دنیا هرجا ظلم امپریالیسم و استکبار جهانی به چشم می خورد چشم امیدشان به سخنان این دو رهبر بزرگ است.

 

 وی تصریح کرد: پس از رحلت امام (ره) که دشمنان فکر می کردند کار انقلاب تمام است، خداوند هدیه ای به مسلمانان و ملت ایران داد تا کشتی طوفان زده انقلاب بی ناخدا نماند.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد