در دفتر امام جمعه شهرستان

جلسه هماهنگی نشاط معنوی و ضیافت الهی در اسلام آبادغرب برگزار شد

کد خبر: 294968
|
06:11 - 1395/03/21
نسخه چاپی
جلسه هماهنگی نشاط معنوی و ضیافت الهی در اسلام آبادغرب برگزار شد
اسلام آبادخبر: شامگاه روز گذشته با حضور جمعی از فعالان فرهنگی-مذهبی جلسه هماهنگی نشاط معنوی و ضیافت الهی در دفتر امام جمعه اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، در این جلسه که با حضور امام جمعه شهرستان و نمایندگانی از اداره اوقاف، اداره ارشاداسلامی، آموزش و پرورش، حوزه علمیه، آموزش صالحین ناحیه مقاومت بسیج، بسیج دانشجویی دانشگاه ها و تنی چند از فعالان فرهنگی و رسانه ای شهرستان برگزار شد، عوامل دین گریزی جوانان مورد بررسی قرار گرفت و راه کار هایی ارائه شد.

 

براساس این گزارش؛ تقویت پایه های دینی از مقطع ابتدایی، ایجاد فضاهای آموزشی درکنار مساجد، اجرای کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها، محافل انس با قرآن ، گسترش گروه های جهادی، رسیذگی به مشکلات بیکاری و ازدواج جوانان، گسترش کلاس های آموزشی فنی حرفه ای و رسیدگی به مشکلات شبکه های اجتماعی از مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به مشکلات سیستم آموزشی کشور، گفت: سیستم آموزشی ما از فرانسه آمده و دارای مشکلاتی می باشد که در سطح کلان باید رفع شود.

 

وی افزود: سیستم آموزشی گذشه کشور ما مکتب خانه بود که در آن ابتدا کودک قرآن و اصول دین و تربیت را یاد می گرفت، بعد به سراغ علوم تخصصی دیگر می رفت و در واقع از ابتدا واکسینه می شد.

 

حجت الاسلام محمدی پور با تاکید بر مبارزه با فرهنگ ریاکاری، خاطرنشان کرد: مردم ما بخاطر نهادینه کردن ارزش های اسلامی انقلاب کردند، در حالیکه بانکداری ما پر از رباست و وزرات خانه ای به اسم نماز و امر به معروف نداریم، و کسانی که در مقطعی از عمر انقلاب در راستای حذف کمیته های اسلامی و انقلابی نظیر امر به معروف و نهای از منکر تلاش کردند بزرگترین ضربه را به دین اسلام و انقلاب زدند.

 

همچنین دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان در این جلسه از عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگی عمومی شهرستان من جمله ایجاد پارک بانوان انتقاد کرد و گفت: مصوبات این شورا لازم الاجراست اما برخی ادارات از انجام وظایف محوله کوتاهی می کنند.

 

گفتنی است،در پایان جلسه حجت الاسلام روح الله کرمی مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) به جمع بندی راکارهای جلوگیری از دین گریزی جوانان پرداخت.

 

انتها پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد