همزمان با سالروز حمله وحشیانه رژیم پهلوی به معترضان کشف حجاب صورت گرفت؛

اجتماع بزرگ دفاع از فرهنگ حجاب و عفاف در سراسر کشور برگزار شد+تصاویر و متن بیانیه

کد خبر: 295162
|
19:06 - 1395/04/21
نسخه چاپی
اجتماع بزرگ دفاع از فرهنگ حجاب و عفاف در سراسر کشور برگزار شد+تصاویر و متن بیانیه
به منظور پاسداشت اندیشه و گرامیداشت شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد و سایر شهدای مسیر عفاف و پاکدامنی 19 تا 25 تیر به نام "هفته عفاف و حجاب" نامگذاری شده است و برنامه های متنوع فرهنگی در این هفته برگزار می شود. 21 تیر ماه سالروز حمله وحشیانه رژیم پهلوی به معترضان کشف حجاب در سال 1315 است.

به گزارشاسلام آباد خبر،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به منظور پاسداشت اندیشه و گرامیداشت شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد و سایر شهدای مسیر عفاف و پاکدامنی 19 تا 25 تیر به نام "هفته عفاف و حجاب" نامگذاری شده است و برنامه های متنوع فرهنگی در این هفته برگزار می شود. 21 تیر ماه سالروز حمله وحشیانه رژیم پهلوی به معترضان کشف حجاب در سال 1315 است.

استان تهران

اجتماع بزرگ آحاد مردم در دفاع از فرهنگ غنی عفاف و حجاب با شعار "من خانواده‌ام را دوست دارم" پیش از ظهر امروز در میدان فلسطین برگزار شد.

 

 

ابوترابی‌فرد: حجاب یکی از مهمترین عوامل استحکام خانواده

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در اجتماع بزرگ "من خانوادهام را دوست دارم" گفت:‌ اگر اسلام به حجاب تاکید دارد بدون تردید دلیل آن استحکام نهاد خانواده است.

 

وی افزود: ستون و آرامش جامعه انسانی در سایه شکل گیری نهاد خانواده است و اگر نهاد خانواده بر اساس شاخصه های اسلامی شکل گرفت به تکامل و سعادت دنیوی و اخروی می رسد اما اگر این آرامش آسیب دید جامعه نیز در معرض تهدید است.

 

 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خانواده وقتی استحکام دارد که بلندترین فصل دوستی و مودت بین زن و شوهر وجود داشته باشد، گفت: حجاب یکی از مهمترین عوامل استحکام و صمیمیت بین پدر و مادر است و اگر جامعه ای بخواهد به سکون و آرامش برسد باید خانواده ها مشمول شاخصه های اسلامی باشند.

 

ابوترابیفرد افزود: متاسفانه این گونه خانواده به ندرت پیدا می شود و خطری جدی که دنیای بریده از اسلام را تهدید می کند کشف حجاب و روابط نامشروع جنسی است.

 

وی با اشاره به پاسداری از مقام شاخص زن مسلمان در اسلام گفت:‌ اسلام می خواهد شوهران خود را در کنار همسر خود ببینند که با تمام وجود دغدغه استحکام خانواده و آرامش همسر خود را داشته باشند.

 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بی بدیل رزمندگان اسلام در پیروزی کشورمان در 8 سال دفاع مقدس گفت:‌ رزمندگان اسلام از سوی خانواده‌هایی به جبهه های نبرد گسیل می شدند که به شاخصه های اسلامی آراسته بودند که شهیدان سربلند و آزادگان مقاوم را به جامعه تحویل دادند که این امر حاصل نهاد مقدس خانواده ای است که چارچوب آن بر اساس داشتن دغدغه تربیت فرزندان استوار بوده است.

 

ابوترابیفرد افزود: در هشت سال دفاع مقدس همسران آراسته با تقوا و حجاب ایستادند و به استقبال شوهران خود رفتند و همه اینها برگرفته از مدرسه دفاع مقدس مبتنی بر تقوا، ایمان و حجاب بود.

 

وی گفت: دشمنان اسلام برای اینکه جامعه اسلامی را از هویت دینی و اخلاقی و اسلامی تهی کنند حجاب را هدف قرار دادند و آثار آن را نیز در جامعه امروز می بینیم.

 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: جامعه ای که هویت دینی و اسلامی دارد، جامعه ای ایستاده در مقابل نظام سلطه و بیگانگان است.

 

وی با بیان اینکه آنچه انقلاب اسلامی آن را خلق کرد بازگشت به هویت دینی، اسلامی و انقلابی بود گفت: اگر عروس خاورمیانه دیروز یعنی لبنان، محل عیاشی سران عرب بود اما اکنون بانوان لبنانی با حجاب رژه می روند و حیات اسلامی را تجربه می کنند و لبنان به نماد مقاومت در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی بدل شده است.

 

 

همچنین در این مراسم بیانه‌ای نیز قرائت شد؛ متن این بیانیه به شرح ذیل است:

متن بیانیه تجمع مردمی «مدافعان حریم خانواده» 

بسم الله الرحمن الرحیم   

  ۲۱تیرماه ۱۳۱۴آغازی دیگر درراه مبارزه و مقاومت درمقابل هجمه به کیان فرهنگ اسلامی ایران عزیز و حرکت مزبوحانه ی آمیخته به دیکتاتوری و خشونت در ترویج بی بند وباری واباحه گری است.  

 شاید آن روز فهم آنکه کشف حجاب آغازی برسلسله اقدامات پلید و ایمان سوز سفاکان روزگار برعلیه کرامت و نجابت زن و خانواده است سخت و دشوار می نمود.

حال اما نه زن به تنهایی بلکه مردان و فرزندان و سرمایه های انسانی جامعه اسلامی در کالبد نهاد مقدس خانواده را با تمام ابزار و توان خود آماج انحراف وخطر قرارداده اند وهرروز وهرساعت با جلوه ای زیبا شده با هنر، رسانه، سبک زندگی وحتی علم و مهارت، بنیان الهی آن راهدم و هتک می نمایند و می کوشند تا جسم زیبای آن را به غفلت و شهوت و هوس بیالایند و در مسائلی چون خیانت،اعتیاد و طلاق گرفتار ساخته، راه تعالی و تکامل و کسب نشاط و خوشبختی را بر او ببندند.

 اما تاریخ همدلی ملتِ با فرهنگ ونجیب ایران ومکتب امام خمینی(ره) به ما آموخته تا زمانی که راهزنی در راه و دشمنی در کمین است، مبارزه و جهاد ومقاومت باقی است.

 از این رو ما خانواده های ایرانی هم پیمان باشهیدان واقعه خونبار گوهرشاد وهم قسم باشهیدان راه حفظ حیاء و غیرت، از «مروه شربینی» گرفته تا «خلیلی» تمام تلاش خود را با حفظ و گسترش حیاء، عفت و غیرت بکارگرفته در این اجتماع مردمی نکاتی را به ملت و دولت ایران متذکر می شویم.

الف»»

 بر اساس وظیفه ذاتی نظام اسلامی ممانعت و مبارزه با عوامل ترویج فساد و اباحه گری که مانع رشد و بالندگی اخلاقی و تعالی همه جانبه جامعه است، تکلیفی غیر قابل تغییر و وظیفه ای غیر قابل تقلیل است و انتظار خانواده ایرانی از مسئولان و متولیان امور آنست که با هوشیاری، دقت و همتی مضاعف اقدامی شایسته و در خور از طرقی که اشاره می شود صورت داده شود و ما را در تحملِ رنجِ رشدِ خود و فرزندانمان یاری رسانند.

1-    با بهره گیری از تمام ظرفیت ها و فرصت های تعلیمی و تربیتی کشور زمینه رشد و ارتقاء فکری و فرهنگی آحاد جامعه بویژه نسل جوان آینده را فراهم آورده و خود را ملزم به رعایت الزامات تدبیری و مدیریتی آن بدانند.

2-    حجم و کیفیت تهاجم دشمن و جبر خود ساخته اقتضائات مدرن شدن جامعه را مستمسک پذیرش و قبول شرایط فعلی نداند و تمام توان خود را در مقابله همه جانبه این جنگ مصروف داشته با تکیه به ظرفیت فعالان مردمی مومن و انقلابی راه دستیابی به اهداف فرهنگی انقلاب را کوتاه نمایند.

3-    با تمهید زیر ساختهای تولیدی واقتصادی بازار سالم تولید وعرضه ی مناسب ودسترس ملزومات پوشش عفیفانه را برای زنان و مردان جامعه شکل داده تحمل بار سنگین مالی آن را بر پدران و همسران ایران زمین آسان نمایند.

4-    با طراحی مشترک و هماهنگ بین ظرفیت های حقوقی، تبلیغی، ترویجی، انتظامی، قضایی و امنیتی از مواجه ی بخشی و جزیره ای پرهیز نمایند.

5-    اقدام عملی خود را در تحقق اهداف قانون امر به معروف و نهی از منکر، به عنوان  اصلی ترین عامل عمومی و فراگیر فرهنگ سازی و کنترل اجتماعی، سازمان داده آثار ملموس وعینی آن را در جامعه ظاهر سازند.

6-    با حمایت موثر ازحوزه های علمیه و دانشگاهها زمینه تولید محتوا وروشهای کاربردی تربیت اسلامی را متناسب با شرایط زمانی و اجتماعی و غیره فراهم کنند.

7-    با تدبیر شایسته زمینه ترویج مستقیم و غیرمستقیم بی عفتی و بی غیرتی رادرفرایندها، خدمات و ساختارهای رسمی و اقماری نظام اداری و خدماتی کشور برچینند.

8-    از مبارزه اطلاعاتی وقاطع باجریانهای سازمان یافته ترویج فساد و بی عفتی در عرصه های فضای مجازی، رسانه ای، سبک زندگی غربی و مد و لباس دست برنداشته با جدیت بیش از پیش عمل نمایند.

ب»»

نقش خانواده در استحکام بخشی به ابعاد فکری و شخصیتی اعضای آن نقشی بی بدیل و اثرگذار است که در صورت توجه به تکالیف و رسالت های تربیتی، توان مقاومت آن در مقابل انواع شرایط محیطی افزایش می یابد. از این رو خود و خانواده ایرانی دغدغه مند را خطاب قرار داده نکاتی را متذکر  می شویم.

1-    زنان و مردان ایرانی بیش از پیش خود راملزم به کسب آگاهی وعمل به اصول تربیتی اسلام عزیز دانسته، زمینه رشد و تعالی خود و فرزندان کمال جو و تاریخ ساز را در ابعاد اعتقادی، اخلاقی و رفتاری فراهم می آورند.

2-    والدین فداکار و دلسوز ایرانی با گسترش معنویت واخلاق در خانه و با توکل به خدای یاری رسان خود را از باورهای غلط  رها کرده  بر اصول زندگی عفیفانه پافشاری می نماید و با حفظ عاقلانه و هوشمند حریم های فردی و خانوادگی زمینه بروز قبح شکنی و شکل گیری روابط نامشروع را در محیط خانه از بین می برند.

3-    همسران آگاه ایرانی باکمک واستفاده از امکانات آموزشی و مشورتی دینی واعتقادی مطمئن، قدرت و مهارت لازم برای تربیت نسل با نشاط و بالنده آینده را کسب می نمایند و از  فرصت های عاطفی و خانوادگی برای رشد و پیشرفت روحی و فکری اعضای آن می کوشند.

4-    پدران و مادران فهیم ایرانی براساس وظیفه انسانی و الهی خود از در معرض قرارگرفتن فرزندان با مظاهر بی عفتی در محیط های مختلف خانوادگی، دوستانه وعمومی خود داری کرده، آرامش روانی ورشد متوازن و متعادل فرزندان را  بر لذت های زود گذر ترجیح می دهند.

5-    خانواده ایرانی نسبت به محیط اطراف خود در سطح بستگان، دوستان و همسایگان فعال بوده و با ترویج زندگی عفیفانه که از فکر سالم، گفتار سالم، رفتار سالم، نگاه سالم و پوشش سالم تشکیل می شود بستر تحرک اجتماعی برای دعوت به خوبیها و نهی از بدیها را آماده می نماید.

6-    والدین هوشیار ایرانی با شناخت و تسلط لازم و باتوجه به ابعاد و اثرات مخرب جنگ نرم دشمن در قلب ها و فکرهای افراد جامعه از ورود فرهنگ های مضر ضد اسلامی و انسانی که از طریق ماهواره، اینترنت و دیگر امکانات وارد مصارف روزمره فکری وفرهنگی اعضای خانواده  می شود با مهارت و دقت لازم جلوگیری می نمایند.

7-    خانواده ایرانی در قبال اقدامات شایسته، مناسب واثربخش نظام در حوزه های آموزشی، فرهنگی و تامینی قدردان و پشتیبان بوده، در ازای ناکارآمدی ها، غفلت ها و ولنگاری های مدیریتی فرهنگ کشور مطالبه کننده و منتقد بوده و خواهد بود.

در پایان با آرزوی سعادت وخوشبختی هم میهنان مؤمن و پارسای خود، توفیق وعزت خادمان فرهنگ وامنیت نوامیس و شرف اسلامی به ویژه شهدای مظلوم مدافع حرم اهل بیت(علیهم السلام) را ازخدای منان مسئلت می نماییم.

اجتماع سراسری مدافعان حریم خانواده

21 تیر ماه 1395

 

21 تیرماه سالروز حمله وحشیانه رژیم پهلوی به معترضان کشف حجاب در سال 1315 است؛ این اجتماع بزرگ مردمی که هرساله به مناسبت روز عفاف و حجاب در سراسر کشور برگزار می‌شود، امسال نیز با حضور گسترده مردم به صورت همزمان در تهران و 400 نقطه در سراسر کشور برگزار شد.

استان مرکزی

تجمع مردمی «مدافعان حریم خانواده» با حضور بانوان و مسئولین در شهرستان فراهان برگزار شد.

این مراسم روز دوشنبه ساعت 10 صبح از میدان قائم مقام فرمهین آغاز و در گلزار شهدای گمنام این شهر خاتمه یافت.

حجت الاسلام علی درستکار، امام جمعه فرمهین در این مراسم با اشاره به اهمیت حجاب گفت: زن با رعایت حجاب اسلامی، به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی می پردازد و قرب الهی را فراهم می کند و زمینه رشد معنوی مردان را هم در اثر حفظ نگاه فراهم می شود.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در بسیاری از سوره های قرآن از حجاب به عنوان یک ضرورت یاد می کند، افزود: حجاب حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری های جسمی و روانی است و از نظر اسلام حجاب فقط اختصاص به زن ندارد بلکه نوعی پرده و پوشش است که در روابط میان زن و مرد وجود دارد.

درستکار اظهار کرد: پوشش دینی نیز نگهبان زن از نگاه های آلوده و آسیب های احتمالی است که به زن مصونیت و آرامش می بخشد و هر چه این پوشش کامل تر شود درصد امنیت و حفاظت آن بالاتر می رود.

امام جمعه فرمهین حجاب و پوشش دینی برای مردان و زنان است، گفت:  هر دو این‌ها در امر پوشش عفاف و پاکدامنی وظایفی بر عهده دارند که باید آن را اجرایی و عملیاتی کنند، اگر ما بخواهیم حجاب و عفاف را در جامعه منکر شویم به نوعی یکی از دستورات خداوند متعال را نادیده گرفته‌ایم و همین امر سبب خروج انسان از دین می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های که در هفته عفاف و حجاب برپا می شود، افزود: خواسته ما از مسئولان و مردم این است که عفاف و حجاب را به عنوان یک مطالبه عمومی در جامعه مورد ارزیابی قرار بدهند.

درستکار اظهار کرد: ما نباید فقط به یک هفته‌ای که مختص به امر عفاف و حجاب است، اکتفا کنیم بلکه باید همواره در طول سال اقدامات اساسی در امر حجاب صورت بگیرد و همه مسئولان و مردم جامعه باید به این امور اهتمام بورزند.

 

استان بوشهر

تجمع بزرگ بانوان بوشهری به مناسبت روز عفاف و حجاب در حسینیه عاشقان ثارالله  بوشهر برگزار شد.

 

استان چهار محال بختیاری

این تجمع با هدف آگاه سازی نسل جوان و نوجوان از فواید حجاب و مضرات بدحجابی برگزار شد. 21 تیر روزی است که مردم باحضور در مسجد گوهرشاد، اعتراض خود را به سیاست های رضاخان درمورد عفاف و حجاب اعلام کردند و این تحصن، موجب شهادت معترضین گردید. همایش بزرگ خانوادگی عفاف و حجاب دوشنبه 21 تیرماه از ساعت 10 همزمان با روز ملی عفاف و حجاب در میدان امام خمینی (ره)برگزار شد.



یکی از دختران در همایش حجاب و عفاف در مصاحبه با خبرنگار ما چنین اظهار داشت:

جامعه ای که حجاب داشته باشد خلاف و گناه در آن کمتر است، ضرب المثلی که در جامعه رواج است که می گویند دلت پاک باشد، ظاهر مهم نیست، اصلا درست و مناسب نیست، اسلام هم در ظاهر  و هم در باطن انسان ها است، کسی که ایمان دارد عمل هم باید داشته باشد.

در مصاحبه ای با یکی از مادران دیگر پرسیده شد بهترین راه ترویج حجاب چیست؟ گفت فرهنگ سازی من باید به دخترم بگم تو ارزشت بیش از این هاست که بخواهند دیگران تو را ببینند و با هر بار دیدنت تو ارزشت کمتر می شود .

وقتی زن با بی حجابی بیرون آید شیطان به استقبال او می شتابد و نگاه  بیگانگان و هوسبازان را به سوی او متوجه می گرداند و سیل انبوه کنایه ها و متلکها به سوی او سرازیر می شود.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 7
  •  
  • 11
  •  
  • 12
  •  
  • 14
  •  
  • 16
  •  
  • 20
  •  
  • 21

استان خراسان رضوی

صبح امروز راهپیمایی عفاف و حجاب با عنوان "مدافعان حریم خانواده" در شهر مشهد همزمان با سایر شهرهای ایرانی اسلامی برگزار شد.

راهپیمایان پس از تجمع در میدان شهدای شهر مشهد به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کردند شرکت کنندگان در راهپیمایی با سر دادن شعارهایی چون چادر حجاب برتر لبیک به امر رهبر، حسین و حسین شعار ماست ،حجاب افتخار ماست، بنیان خانواده در سایه عفاف است، صیانت از خون شهید رعایت حجاب است، یاد و خاطره مقابله بانوان مشهدی با واقعه کشف حجاب رضاخانی را در مسجد گوهرشاد این شهر و 150 بانوی شهیده این واقعه تاریخی را گرامی داشتند.

در پایان، راهپیمایان با حضور در مسجد گوهرشاد به سخنرانی آیت الله علم الهدی، امام جمعه محترم مشهد گوش دادند.

 

 

  • راهپیمایی عفاف و حجاب
  •  
  • راهپیمایی عفاف و حجاب
  •  
  • راهپیمایی عفاف و حجاب
  •  
  • راهپیمایی عفاف و حجاب
  •  
  • راهپیمایی عفاف و حجاب
  •  
  • راهپیمایی عفاف و حجاب
  •  
  • راهپیمایی عفاف و حجاب
  •  
  • راهپیمایی عفاف و حجاب
  •  
  • راهپیمایی عفاف و حجاب
  •  
  • راهپیمایی عفاف و حجاب
  •  
  • راهپیمایی عفاف و حجاب
  •  
  • راهپیمایی عفاف و حجاب
  •  
  • راهپیمایی عفاف و حجاب
  •  
  • راهپیمایی عفاف و حجاب

 

استان خراسان شمالی

به‌رغم تمام هجمه‌های فرهنگی و تغییراتی که به‌واسطه تلاش رسانه‌های غربی و ابزار ماهواره و شبکه‌های اجتماعی برای نفوذ فکری و فرهنگی و استحاله زن ایرانی صورت می‌گیرد، خوشبختانه ‌انتخاب تمامی زنان شهرستان گرمه همچنان حجاب برتر است.

اگر چند روز در شهرها و روستاهای شهرستان گرمه گشت‌وگذار کنید متوجه می‌شوید که تمام بانوان و دختران با پوشش چادر در جامعه حضور می‌یابند.

در این شهرستان کوچک، خانم‌های با پوشش مانتو، غیربومی و غریبه محسوب می‌شوند و این تفاوت پوشش به حدی است که مردم در اولین نگاه متوجه غیربومی بودن بانوانی می‌شوند که چادر ندارند.

دلبستگی زنان و دختران این شهرستان به چادر به حدی است که در کوچه‌ها هم که رفت‌وآمد کمتری صورت می‌گیرد بازهم زنان و دختران حتی اگر برای لحظه‌ای از خانه بیرون بیایند از چادر استفاده می‌کنند.

مانتویی‌ها در این شهرستان غریبه‌اند/ گرمه شهرستان زنان چادر+ تصاویر

در سراسر ایران کمتر شهرستانی است که ۱۰۰ درصد بانوان آن چادری باشند اما خوشبختانه گرمه با وجود افزایش قابل‌توجه جمعیت و هجمه رسانه‌های بیگانه همچنان طلایه‌دار این فرهنگ اسلامی است و به خود می‌بالد.

خانم جلالی یکی از بانوان گرمه‌ای درباره دلیل خود برای انتخاب حجاب گفت: دلایل زیادی وجود دارد که یک فرد بخواهد حجاب را انتخاب کند، از فطرت گرفته تا دستور دین و مسائل اجتماعی، فطرت زن به‌گونه‌ای است که متانت و حیا را دوست دارد چنانکه حیا زیباست و برای زنان زیباتر، لذا حجاب موافق است با فطرت و طبیعت زن که گرایش به وقار دارد.

وی ادامه داد: طبق دستورات دینی و قرآنی کسی که اسلام را می‌پذیرد باید تمام احکام و دستورات آن را بپذیرد، پس نمی‌شود که اسلام را پذیرفت، نماز و روزه و حج را به جا بیاوریم اما حجاب را نپذیریم لذا دستورات دین به نفع خود ماست چون امنیت روانی و اجتماعی ما را تأمین می‌کند و سد محکمی در مقابل بیمار دلان و چشم‌چرانان است.

مانتویی‌ها در این شهرستان غریبه‌اند/ گرمه شهرستان زنان چادر+ تصاویر

حسن‌زاده از دختران دانشجوی شهرستان گرمه نیز در خصوص انتخاب چادر به‌عنوان حجاب خود گفت: خوشبختانه پوشیدن چادر در گرمه به‌عنوان یک فرهنگ نهادینه شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا حجاب تنها در چادر خلاصه می‌شود؟ اظهار داشت: هرچند که چادر حجاب برتر است اما هستند افرادی که با مانتوهای بلند و پوشش کامل هم جزء افراد با حجاب محسوب می‌شوند ولی اگر بخواهیم نمره‌ای را به این نوع پوشش‌ها بدهیم اگر مانتو باشد ۱۵ را کسب خواهد نمود اما چادر به‌عنوان حجاب برتر نمره‌ی ۲۰ را خواهد گرفت.

باقری از فرهنگیان شهرستان گرمه با بیان اینکه حجاب برتر مانع توسعه ناهنجاری‌های اجتماعی و فاسد در جامعه می‌شود بیان داشت: دستگاه‌های فرهنگی باید با شیوه‌های جدید نسبت به نهادینه کردن استفاده از چادر در سایر شهرستان‌های ایران همانند گرمه اقدام کنند.

مانتویی‌ها در این شهرستان غریبه‌اند/ گرمه شهرستان زنان چادر+ تصاویر

وی با بیان اینکه الگو گیری از شهرستان‌های موفق در زمینه حفظ حجاب برتر از راهکارهای مبارزه با جنگ نرم دشمن است افزود: حضور بانوان گرمه با حفظ شئونات یک جامعه اسلامی در عرصه‌های مختلف اجتماعی می‌تواند نمادی برای دیگر شهرهای ایران اسلامی باشد.

معطر شدن همگانی و صددرصدی بانوان شهرستان گرمه به حجاب برتر، تبیین درس عملی از مکتب بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا (س) است و حجب و حیای زنان این سرزمین به همراه استفاده از چادر مشکی به‌صورت صددرصدی باعث تقویت باورهای دینی شده تا جایی زنان این خطه از کشور نداشتن چادر را مایه ننگ و بی‌آبرویی می‌دانند.

قطعاً چنین جامعه‌ای علاوه بر حفظ گوهر وجودی زن فوائدی همچون استحکام خانواده، تقرب به خداوند، آرامش روانی جامعه و پاکی دل‌ها را در پی دارد.

 

همچنین جا دارد در مقابله با تهاجم فرهنگی رسانه‌های بیگانه علیه ایران، مسئولان ارشد فرهنگی کشور با برگزاری آیینی ویژه برای بانوان این شهرستان از حفظ و تداوم فرهنگ غنی اسلامی در شهرستان گرمه تجلیل کنند.

برگزاری این آیین می‌تواند علاوه بر ایجاد روحیه و نشاط در میان بانوان این شهرستان برای تداوم وضعیت فعلی، الگویی برای سایر شهرهای کشور شود تا منزلت حجاب برتر در عرصه ملی و بین‌المللی بیش‌ازپیش آشکار شود.

استان زنجان

 مراسم گردهمایی مدافعان حریم خانواده امروز همزمان با سراسر کشور با حضور همیشه استوار جامعه بسیج زنان سپاه ناحیه طارم و مسئولین ادارات شهرستان طارم در محل میدان امام علی(ع) شهر آببر برگزار شد.

گفتنی است بمناسبت بزرگداشت این روز بزرگ جامعه بسیج زنان طارم از محل حوزه بسیج خواهران سپاه ناحیه طارم تا میدان امام علی(ع) را با دادن شعارهای استکبارستیز به راهپیمایی پرداختند.

این مراسم در محل میدان امام علی(ع) شهر آببر برگزار شد که بعد از سخنرانی ، اجرای نماهنگ ، قرائت بیانیه و دادن جوائز به اتمام رسید.

برگزاری ایستگاه نقاشی با همت اداره آموزش و پرورش طارم و برپایی نمایشگاه کتاب با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان از دیگر برنامه های قابل اجرا در این مراسم بود.

 

IMG_7567

IMG_7565

IMG_7573

IMG_7593

IMG_7576

حجاب حفظ ارزش خانواده است

IMG_7577

خواهرم ای دختر ایران زمین یک نظر عکس شهیدان را ببین

IMG_7582

IMG_7587

IMG_7585

IMG_7574

IMG_7600

IMG_7575

IMG_7601

استان سیستان و بلوچستان

گرد همایی عفاف و حجاب با حضور مولوی ارباب امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان سراوان، حجت الاسلام و المسلمین میرشکار مسئول بسیج طلاب سپاه شهرستان، سرهنگ شهرکی معاون هماهنگ کننده فرمانده سپاه و جمعی از بانوان و بسیجیان در مسجد جامع علی ابن ابیطالب (ع) در جوار مزار شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد.

مولوی ابراهیم ارباب امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان در این گرد همایی رعایت عفاف و حجات در این برهه از زمان را اساسی و بنیادی عنوان کرد چرا که دشمنان ایران و اسلام از این طریق می خواهند به  کشورهای اسلامی ضربه بزنند.

وی در ادامه گفت: انگلیس در زمان قاجار با راه اندازی فرقه هایی چون بهایی و وهابیت تحولات مذهبی در ایران ایجاد کرد که با رواج مذاهب فوق موجب متفرق شدن مسلمانان از دین مبین اسلام در آن زمان شد.

امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان سراوان زنان را به رعایت عفاف و حجاب در جامعه توصیه کرد و اذعان داشت: پاک دامنی و عفافی را که جمهوری اسلامی ایران در جامعه رواج داده است را باید با چنگ و دندان از آن دفاع کرد.

در حاشیه این مراسم نمایشگاه کتاب با موضوع عفاف و حجاب در گوشه ای از سالن  برپاشده بود که به علاقمندان  چند دقیقه ای را به مطالعه از آن کتاب ها پرداختند.

در پایان مراسم جهت گرامی داشت یاد و خاطره شهدا که در راه اسلام و ایران و برای حفظ و مصون ماندان بانوان از نگاه های گناه آلود دشمن در امان بمانند جان خود را در این را از دست دادند، مزار شهدا را غبار روبی و عطر افشانی کردند.

 

 

  • ع
  •  
  • ع
  •  
  • ع
  •  
  • ع
  •  
  •  

استان قزوین

طرح گوهر رحمت( اهدای گل و دست‌نوشته درباره حجاب اسلامی به بانوان) به مناسبت هفته حجاب و عفاف از سوی کارگروه عفاف و حجاب استان در قزوین اجرا شد.

 

  • ی
  •  
  • زی
  •  
  • یز
  •  
  • ز
  •  
  • ط
  •  
  • ط
  •  
  • یط
  •  
  • ط
  •  
  • ز
  •  
  • س
  •  
  • ز
  •  
  • ز
  •  
  • س
  •  
  • ی
  •  
  • ی
  •  
  • ی
  •  
  • س
  •  
  • ی
  •  
  •  

استان گلستان

تجمع بزرگ مردمی مدافعان حریم خانواده عصر روز گذشته بمناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب باحضور جمع کثیری از بانوان کردکویی در مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد.

دکتر صحرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) تهران در این جمع به سخنرانی در خصوص عفاف و حجاب پرداخت.

برای دیدن تصاویر در اندازه بزرگتر بر روی هر تصویر کلیک کنید.

IMG_0430IMG_0432IMG_0440IMG_0441IMG_0435IMG_0445IMG_0449IMG_0451IMG_0456IMG_0458IMG_0463IMG_0465IMG_0468IMG_0470IMG_0472IMG_0474IMG_0479IMG_0481IMG_0483IMG_0484IMG_0485IMG_0486IMG_0489IMG_0492IMG_0493IMG_0502IMG_0505IMG_0519IMG_0523IMG_0508IMG_0526IMG_0530IMG_0535IMG_0543IMG_0554IMG_0559IMG_0571IMG_0613IMG_0617IMG_0579IMG_0582

IMG_0585

استان البرز

همایش 5 هزار نفری بانوان به مناسبت روز عفاف و حجاب صبح امروز در استان البرز برگزار شد. در تصاویر زیر اجتماعی بانوان شهر کرج را مشاهده می کنید.

  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1

انتهای پیام/ف

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد