امام جمعه کرمانشاه:

ایستادگی مقابل ابرقدرت‌ها باامر به معروف ونهی از منکر ممکن می‌شود

کد خبر: 295652
|
15:58 - 1395/07/16
نسخه چاپی
ایستادگی مقابل ابرقدرت‌ها باامر به معروف ونهی از منکر ممکن می‌شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: ایستادگی مقابل ابرقدرت‌های شرق و غرب جهان به وسیله امر به معروف و نهی از منکر محقق می‌شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: دهه اول محرم و مقوله امر به معروف و نهی از منکر از مباحث اسلام و قرآن است که سبب زنده نگه داشتن اسلام شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) تا امروز، اسلامی را برای ما ترسیم کرده‌اند که زنده و بروز است.

 

امام جمعه کرمانشاه توحید را سرچشمه زلال دین اسلام دانست و بیان کرد: همه روش‌ها، احکام و سبک اسلام باید تابع امر به معروف و نهی از منکر باشد زیرا این فریضه مدافع همه احکام است.

 

آیت‌الله علما در ادامه به ۱۶ مهر ماه سالروز بمباران شیمایی سومار توسط رژیم بعث عراق و همچنین شهادت سردار همدانی بدست تروریست‌های داعش اشاره کرد و گفت: سردار همدانی نماد تقوا در حیات و ممات بود و مردم همدان و تهران نیز در تشییع این شهید تقوا را نشان دادند.

 

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به ۱۷ مهر ماه روز جهانی کودک افزود: پدران و مادران باید به سلامت روح و فکر فرزندانشان توجه کنند و لذا توجه به تربیت اسلامی و سلامت روان کودک به والدین توصیه می‌شود.

 

آیت‌الله علما به ۱۹ مهر ماه روز جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری توصیه به تقریب بین مذاهب دارند و امروز یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مسلمان در دنیا زندگی می‌کنند که باید با هم وحدت داشته باشند.

 

خط امر به معروف و نهی از منکر سیدالشهدا(ع) باید زنده بماند

 

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خواستار توجه هگان به اهداف قیام امام حسین(ع) شد و گفت: عزاداری‌ها باید به صورت سنتی برگزار شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه همچنین به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مسئولان نیروی انتظامی اشاره و بیان کرد: از مهم‌ترین ارکان کشور حفظ امنیت در نیروی انتظامی است.

 

آیت‌الله علما تاکید کرد: عزم و ایمان نیروی انتظامی باید روز بروز ارتقا یابد تا مردم آرامش عمومی داشته باشند.

 

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه خط امر به معروف و نهی از منکر سیدالشهدا(ع) باید زنده بماند، افزود: ایستادن در مقابل ابرقدرت‌های شرق و غرب، باید به وسیله امر به معروف و نهی از منکر باشد.

 

خطیب جمعه کرمانشاه امر به معروف و نهی از منکر را فریضه‌ای عقلی عنوان و بیان کرد: این فریضه الهی باید در سطوح مختلف و به طور گسترده اجرا شود.

 

آیت‌الله علما بیان کرد: معنای امر به معروف و نهی از منکر بعثت است و انذار کتب و رسول(ص) برای این بود که خط اسلام زنده بماند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب