فرمانده سپاه ناحیه اسلام آبادغرب:

توجه به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر یک عامل پیشران به سمت استقرار تمدن نوین اسلامی است

کد خبر: 295654
|
11:03 - 1395/07/17
نسخه چاپی
توجه به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر یک عامل پیشران به سمت استقرار تمدن نوین اسلامی است
اسلام آبادخبر: فرمانده سپاه ناحیه اسلام آبادغرب گفت: مهم ترین تهدیدات متصور نسبت به بستر جامعه اسلامی از ناحیه منکرات رایج و مهمترین آسیب ها نیز از سوی معروفات قابل پیش بینی است.

 سرهنگ پاسدار بیژن خدادادیان در گفتگو بااسلام آباد خبر،اظهار کرد: فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از فروعات دین اسلام همواره نقش،اهمیت و جایگاه آن از سوی شخص پیامبر اعظم (ص) و سایر ائمه اطهار(ع) مورد تأکید واقع شده است.

 

وی افزود: در این فریضه ی الهی، مدلهای رفتاری نیز از سوی مکتب ناب تشیع برای تمامی آزادی خواهان و عدالت طلبان سراسر گیتی تعریف و تبیین شده است.

 

فرمانده سپاه ناحیه اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: در فریضه مذکور، ما به طور عمده با دو فاکتور و عامل تعیین کننده در مقام آمرین به معروف و ناهیان از منکر سر وکار داریم.
این دو فاکتور تعیین کننده عبارتند از:معروفات ترک شده و منکرات رایج.

 

وی افزود: مهم ترین تهدیدات متصور نسبت به بستر جامعه اسلامی از ناحیه منکرات رایج و مهمترین آسیب ها نیز از سوی معروفات قابل پیش بینی است.

 

 سرهنگ خدادادیان  گفت: معیار اندازه گیری اقدامات راهبردی نظام اسلامی نیز در حرکت به سمت افق تبیینی خود در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی بر مبنای پیش روی در همین مسیر دشوار است. مسیری که می تواند ارزش ها، هنجار ها و به طور کلی در یک نگاه جامع، نقش راهبردی شبکه ایدئولوژیک حاکم بر فیزیک نظام اسلامی را به سمت استقرار تمدن نوین اسلامی به عنوان یک عامل پیشران تعیین نماید، توجه به این فریضه الهی است. فریضه ای که از سوی مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظه العالی) به عنوان یک واجب فراموش شده در فضای افکار عمومی جامعه شناخته و معرفی می گردد.

 

وی افزود: مهمترین چالش پیشروی نظام اسلامی نیز در دو مرحله برخورد دو تمدن غرب و تمدن اسلامی نیز می تواند از ناحیه بی توجهی و غفلت به ارزشهای پیرامونی این فریضه الهی باشد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گفت: چالشی که می توان در سایه ولایتمداری محض، بصیرت مداری مستمر و دشمن شناسی هوشمند به مقابله با آن برخواست و جامعه را به سمت سرمنزل مقصود که همان رسید به جایگاه قرب و غایب الهی است،رهنمون نماید و برای دست یابی به این مهم در ابتدا بایستی امادگی لازم در تمامی جامعه میسر گردد.

 

وی افزود: یکی از مهم ترین آمادگی های عمومی حرکت تمام اجزاء و اعضای وابسته به جغرافیای گفتمان انقلاب اسلامی به سمت مهدودیت و جامعه منتظر است. جامعه ای که به معنای واقعی کلمه در تمام یک جامعه منتظر آمادگی های لازم ظاهری و معنوی را در نهان خود تقویت ساخته و خود را برای اجرای فرامین قطب دایره امکان و عبور موفقیت آمیز از فتنه های پیچیده و چند لایه فرهنگی-اجتماعی و سیاسی-امنیتی در سایه عنصر حیات بخش ولایت مطلقه آماده می نماید.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد