سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد مجلس:

افراد جدیدی در ماجرای صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت می شوند/ سرپرست دانشگاه فرهنگیان 32 ماه است که با حکم سرپرستی کار می‌کند/ فانی باید استعفا دهد

کد خبر: 295656
|
14:50 - 1395/07/17
نسخه چاپی
افراد جدیدی در ماجرای صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت می شوند/ سرپرست دانشگاه فرهنگیان 32 ماه است که با حکم سرپرستی کار می‌کند/ فانی باید استعفا دهد
حسین مقصودی در خصوص آخرین وضعیت پیگیری تخلفات صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: آنچه که مشاهده می شود حقایقی است که از 2 ماه قبل به آن اشاره کردیم و دوستان این حقایق و فساد صندوق ذخیره را کتمان کردند و حتی آن را تکذیب هم نکردند. امروز شاهد این مسئله هستیم که پنجمین نفر هم در این ماجرا بازداشت شده و طی روزهای آینده به این بازداشت ها اضافه خواهد شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حسین مقصودی سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص آخرین وضعیت پیگیری تخلفات صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: آنچه که مشاهده می شود حقایقی است که از 2 ماه قبل به آن اشاره کردیم و دوستان این حقایق و فساد صندوق ذخیره را کتمان کردند و حتی آن را تکذیب هم نکردند. امروز شاهد این مسئله هستیم که پنجمین نفر هم در این ماجرا بازداشت شده و طی روزهای آینده به این بازداشت ها اضافه خواهد شد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: وزیر بداند نمایندگان مجلس دنبال این نیستند که فرد خاصی را در یک جایگاه نصب کنند و ما در مجلس هیچ فردی را معرفی نکرده و نمی کنیم. ما دنبال عزل افراد فاسد و رانت خوار از بدنه آموزش و پرورش و صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت های وابسته به آن هستیم.

 

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز فقط در صندوق ذخیره مسئله رانت خواری و فساد مطرح نیست افزود: به غیر از صندوق ذخیره در دانشگاه فرهنگیان و برخی شرکت های وابسته نیز شاهد رانت خواری هستیم . وزیر طبق قانون فقط 3 تا 6 ماه می تواند یک فرد را سرپرست دانشگاه بگذارد اما سرپرست دانشگاه فرهنگیان تا به امروز 32 ماه است که با حکم سرپرستی به کار خود ادامه می دهد.

 

مقصودی همچنین عنوان کرد: افراد شاخص بسیاری در وزارت آموزش و پرورش هستند که وزیر می تواند آنها را پیدا کرده و در جایگاه های مختلف از آنها استفاده کند و در این زمینه نیازی هم به مشورت یا نامه نگاری با نمایندگان مجلس نیست. حتی نیازی هم به تشکیل کمیته میانجیگری نیست چراکه کمیته میانجیگری که اقای وزیر آن را راه انداخته کمیته معامله است و قطعا نمایندگان مجلس از این ماجرا کوتاه نمی آیند. ما وکیل ملت هستیم و این مسائل را دنبال می کنیم.

 

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در خصوص بازداشت برخی افراد در ماجرای صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت: متاسفانه آقای وزیر بر این باورند که برخی از افراد بازداشت شده به عنوان مطلع بازداشت شده اند. وزیری که در همه دولت ها مسئولیت داشته و تا این حد به علم سیاست واقف است کاش کمی هم با علم حقوق آشنا می شد تا بداند نمی توان یک فرد را بیش از 48 ساعت در بازداشت نگه داشت. وزیر با بیان این جملات به دنبال اغفال افکار عمومی است. فانی باید بداند در مقابل وی قشر فرهنگی جامعه قرار دارند نه افرادی که بتوانند با برخی حرف ها وجملات آنها را اغفال کرد؛ معاون پارلمانی وزیر به صورت ویژه به دنبال این است که با افزایش فشار و وعده و وعید روند استیضاح را متوقف کند. من باید اعلام کنم که این دروغی بیش نیست و تعداد استیضاح کنندگان نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش هم داشته است.

 

مقصودی با انتقاد از وزیر آموزش و پرورش و هیات رئیسه مجلس، عنوان کرد: به صراحت می گویم وزیر هم به دنبال وارونه کردن حقایق است و هم اینکه دروغ می گوید و عده ای چاپلوس در اطراف وی هستند که اطلاعات غلط به وزیر آموزش و پرورش می دهند. در پایان هم باید بگویم در اسیتضاح وزیر هم هیات رئیسه و هم کمیسیون آموزش تخلف کردند چراکه طبق ماده 18 و 223 مجلس، تخلفات قانونی از سوی هیات رئیسه مجلس صورت گرفته است. طبق ماده 18 قسم یاد کرده اند که به دنبال منافع مردم باشند و منافع شخصی نداشته باشند اما تخلف محرز و غیر قانونی توسط هیات رئیسه مجلس صورت گرفته است. طبق ماده 223 هم باید استیضاح بلافاصله بعد از آنکه تحویل هیات رئیسه شد در صحن علنی قرائت می شد. اما این اقدامات صورت نگرفت.

 

مقصودی در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: وزیر آموزش پرورش به خاطر تخلفات صورت گرفته باید از مردم عذرخواهی کند و کوچکترین کاری که می تواند انجام دهد این است که از سمت خود استعفا کند.

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب