آیت الله علم الهدی:

مردم آمریکا باید سرپرستی فردی را قبول کنند که کوچکترین اتهامش تجاوز به دختر ۱۳ ساله است/ نقطه ضعف تحریم را به دشمن نشان ندهید/ دولت عراق از اربعین سیدالشهدا (ع) کاسبی نکند

کد خبر: 295849
|
16:13 - 1395/08/21
نسخه چاپی
مردم آمریکا باید سرپرستی فردی را قبول کنند که کوچکترین اتهامش تجاوز به دختر ۱۳ ساله است/ نقطه ضعف تحریم را به دشمن نشان ندهید/ دولت عراق از اربعین سیدالشهدا (ع) کاسبی نکند
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مردمی که ادعا دارند در عرصه علم و فناوری از همه انسان‌ها جلوتر‌اند، سرپرستی انسانی را قبول کردند که کوچکترین اتهامش تجاوز به دختر ۱۳ ساله است.

به گزارشاسلام آباد خبر؛ به نقل از مشهدپیام، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در تفسیر سوره انسان اظهار داشت: تا جایی انسان صاحب اراده است که خداوند مشیتش به آزادی اراده و اختیار انسان تعلق گیرد؛ انسان از دو جهت اراده‌اش محدود است، هم در بخشی که خداوند او را آزاد گذاشته که حوزه رفتاری انسان است و هم در حوزه ساختاری انسان که اراده‌اش دخالتی ندارد.

 

وی افزود: اراده خداوند در حوزه ساختاری انسان حاکم است و این حاکمیت اراده و مشیت خدا و صلب اختیار از انسان در جریان زندانی او باعث شده زندگی جهانی به صورت استخر یا دریای قیر و تاریک در آمده که در آن آینده مشخص نیست.

 

آیت الله علم الهدی بیان کرد: پیامبر(ص) در ضمن خطبه‌ای فرمودند که آنچه که باید رخ دهد بدون فاصله صورت می‌پذیرد و تاخیری در آن قابل وقوع نیست، خدا در مقابل شتاب دیگران عجله نمی‌کند، آن چه خدا بخواهد محقق می‌شود نه آنچه مردم بخواهند، مردم چیزی را اراده می‌کنند و خداوند چیزی را اراده می‌کند ولی آنچه رخ می‌دهد که خداوند بخواهد.

 

وی خاطر نشان کرد: در حوزه رفتاری اراده و مشیت انسان به صورت محدود واقع است، چون خداوند بشر را موجودی آفریده که کمالش ارادی است اما در حوزه ساختاری انسان آزاد نیست، سرنوشت آن چیزی است که خداوند بخواهد و اینکه در آینده عافیت و سعادت است را خداوند مشخص می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: اعتقاد به ربوبیت حق موجب می‌شود که خط زندگی عوض شود و راهبرد دیگری در اذهان انسان به وجود می‌آید؛ انسان در جریان پیمایش زندگی آزاد نیست.

 

آیت الله علم الهدی گفت: افرادی که جوانان ما را در کانون بحران قرار می‌دهد بر این عقیده است که خودشان هرکاری را انجام می‌دهند و در صدد هستند که یک شبه مسیری را طی کنند، این فرد دست به کار‌های ناشایست می‌زند و مزدور ناپاکان می‌شود؛ این در حالی است که یک شبه به همه ذلت‌ها رسیده و سقوط می‌کند.

 

وی عنوان کرد: ایام پرهیجان حرکت زائرین اربعین برای درک زیارت سیدالشهدا(ع) در سرزمین کربلاست و کاروان‌های زیارتی از همه کره زمین با عشق به امام حسین(ع) در جاده کربلا قرار گرفته‌اند؛ راهپیمایی اربعین به سمت کربلا با پای کربلا صورت می‌پذیرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: این جمعیت میلیونی دو نماد دو جریان است، یک جریان مربوط به دیروز و یک جریان مربوط به امروز است؛ در جریان دیروز هم پایی با جریان سید الشهدا(ع) در جاده‌ها نمایانگر می‌شود، فضای سرزمین عراق را شعار و ندای یا حسین(ع) فراگرفته و از در و دیوار عشق به حسین(ع) پر شده است.

 

آیت الله علم الهدی افزود: امروز در کره زمین مسئله‌ای که بشریت را تهدید می‌کند تذکری است که در زیارت اربعین بدان پرداخته شده است، امام حسین(ع) خود را فدا کرد که مردم را از جهالت و ذلالت نجات دهد، جهالت و حیرت ذلالت امروز جهان را تهدید می‌کند.

 

وی اظهار داشت: مردمی که ادعا دارند در عرصه علم و فناروی از همه انسان‌ها جلوتر‌اند منابع قدرت اقتصاد را منحصر به خود دارند، سرپرستی انسانی را مجبورند قبول کنند که کوچکترین اتهامش این است که از تجاوز به دختر ۱۳ ساله خودداری نگرده‌ است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه این دست اقدامات با تکیه بر پول و قدرت است، تصریح کرد: افرادی که ادعای برجسته ترین انسان‌ها را روی کره زمین دارند، باید قبول کنند که فردی سرپرستی آن‌ها را قبول کرده است؛ در کشوری که ادعای دموکراسی و مردم سالاری گوش بشر را کر می‌کند، یک عده مردم آگاه که خود را در راستای سرپرستی چنین جانوری در معرض خطر می‌بینند و احساس خطر می‌کنند.

 

آیت الله علم الهدی گفت: این افراد برای اعلام خطر به خیابان‌ها ریخته‌اند تا فریاد بزنند که بشریت به فریادشان برسند؛ به جان این افراد سگ گزنده و درنده می‌اندازند که بدنشان را تکه تکه کند؛ آیا جهالت از این بدتر؟ جهالت امروز نمادی در دنیا نشان داده شده است و این احساس خطر حرکت بشریت است.

 

وی عنوان کرد: متاسفانه‌ای عده‌ای که ادعای سیاست مداری در مملکت ما می‌کنند درصدد توسعه تعامل با این موجودات داشته باشند و خط توسعه تعامل با این افراد را توصیه می‌کنند؛ فرق نمی‌کند که چه کسی رئیس جمهور آمریکا بشود، در حاکمیت آمریکا بنا به تعبیر غربی‌ها چه خر و چه فیل حاکم باشد فرقی نمی‌کند، دولت قبلی آخرین افتخارش این بود که بعد از برجام تحریم‌های ایران را بیشتر کردیم، دولتی که آمده از اول رجز می‌خواند که برجام را پاره می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: خواهش من از دولت مردان این است که نقطه ضعف تحریم را به دشمن نشان ندهید که اینقدر بدان تاکید دارند و حال بگوییم اجرای برجام که مجدد دشمن بر روی آن تاکید کند.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: یک عده مردم چند ۱۰ میلیونی راه افتاده‌اند تا خط امام حسین(ع) را در پیش بگیرند و دنیا را از جهالت نجات دهند؛ رفتن به سمت کربلا زیارت گنبد و ضریح ۶ گوشه نیست بلکه رفتن به کربلا با پای پیاده به معنای این است که امام حسین(ع) ما به دنبال سر شما هستیم تا خود را فدایی کنیم تا جهالت از میان برود.

 

وی افزود: نماد امروز مسئله زیارت اربعین و پیاده روی است، دستگاه‌های ما هم باید کمک کنند، ضعفا و فقرا در این راه پای کارآمده‌اند و راهی شده‌اند آن وقت یک عده سودجو در آژانس‌ها بلیط یک میلیون تومانی را دو میلیون و پانصد تومان بفروشند و در لشکر عمر سعد باشند.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: چرا باید هر نفر ۲۵ هزار تومان چرا باید بیمه بدهند؟ اگر بیمه لازم است دستگاه‌ها و شرکت‌های بیمه افراد را بیمه کنند، یک فرد فقیر که یک تومان را برای اربعین می‌گذارد؛ افرادی که برای عیاشی به ترکیه می‌دهند هم باید ۲۵ هزار تومان بیمه بدهند؟

 

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: دولت عراق ۴۰ دلار از هر فرد برای ویزا می‌گیرد، این چه میهمان نوازی است؟ دولت می‌خواد کاسبی‌اش را در اربعین تامین کند در حالی که رفتگران در کربلا و نجف آشغال از زیر پای زائر امام حسین جمع کند.

 

وی گفت: شما شیعه هستید و دولت شیعه عراق هستید، چرا اینگونه برخورد می‌کنید؟ مسئولین با مقامات عراقی مذاکره کنند، اربعن امام حسین(ع) را گران نکنید.

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب