اعلام اختلاف بودجه و هزینه در احداث تونل توحید

کد خبر: 29752
|
17:02 - 1392/04/11
نسخه چاپی
بررسی گزارش حسابرس مستقل معاونت فنی و عمران شهرداری تهران(منتهی به سال 89) حکایت از اختلاف آماری بین بودجه و هزینه اعلام شده برای تونل توحید در سال 89 دارد.

به گزارش ایسنا، در پانصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران گزارش حسابرس مستقل معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران برای سال منتهی به 29 اسفند 89 در صحن شورا ارائه شد و در بخش‌هایی از این گزارش که در مورد پروژه‌های عمده اجرا شده تا سال 89 بود اعلام شد که هزینه‌های اعلام شده برای پروژه‌هایی از جمله تونل توحید با بودجه مصوب آن سال تناقض دارد.

به عبارتی هزینه مصوب اعلام شده در سال مورد رسیدگی یعنی سال 89 ، 436 میلیارد ریال برای پروژه تونل توحید ثبت شده است اما در پایان موعد این حسابرسی یعنی پایان سال 89 هزینه‌ اعلام شده برای اجرای این پروژه 5هزار و 452 میلیارد ریال اعلام شده بود.

حسابرس در جلسه امروز تاکید کرد که بودجه‌های مصوب سالانه احداث تونل توحید از ابتدا تا انتها د راختیار حسابرس قرار نگرفته است و به همین دلیل نتوانسته‌اند مقایسه‌ای روی بودجه مصوب و هزینه‌های صورت گرفته داشته باشند.

همچنین در جریان بررسی عملکرد مجموعه "برج میلاد تهران" که در سال 88 به بهره‌برداری رسیده است، برخی تغییر و تحولات مالی بین کارفرما و پیمانکار هنوز انجام نشده و دفاتر و اسناد مالی به صورتی نامناسب و ناصحیح در دفاتر این مجموعه نگهداری می‌شود و حسابرس مستقل معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران یادآور شد که به نظر می‌رسد اختلاف نظر بین کارفرما و پیمانکار در مجموعه برج میلاد تهران دلیل این مسائل است.

در ادامه این گزارش حسابرس مستقل معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران یادآور شد که در جریان تهیه این گزارش استانداردهای گزارشگری و ارائه مدارک و مستندات از سوی ارگان‌های مربوطه به طور کامل رعایت نشده و بخشی از سفته‌های تضمین نزد حوزه‌های مربوطه به رویت حسابرس نرسیده است.

به گزارش ایسنا در این جلسه نیز در زمان ارائه گزارش حسابرسی تعداد قابل توجهی از اعضای حاضر در جلسه شورا یا جلسه را ترک کرده بودند و یا در حال گفتگو با یکدیگر بودند.

گفتنی است در جلسه امروز همچنین بررسی لایحه نحوه توسعه و گسترش عملکرد مراکز معاینه فنی و بهبود وضعیت هوای تهران مورد بررسی قرار گرفت اما به دلیل عدم حضور و ارائه نامه اظهار نظر کتبی از سوی کمیسیون توسعه و عمران و وجود برخی ابهامات این لایحه به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد.

به گزارش ایسنا در جلسه امروز همچنین بررسی نامگذاری 13 مورد تغییر نام معابر شهر تهران در جلسه شورا مطرح شد که بجز یک مورد سایر موارد به تصویب اعضای شورا رسید.

در جلسه امروز یکی از نامگذاری‌ها مربوط به نامگذاری خیابان دو غربی واقع در محدوده منطقه پنج شهرداری تهران به نام آتش نشان شهید امید عباسی بود که به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.
 
منبع: تابناک

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب