اخبار پلیس؛

کشف ۳۷ میلیاردی سیگار قاچاق در کرمانشاه

کد خبر: 297585
|
15:14 - 1396/04/12
نسخه چاپی
کشف ۳۷ میلیاردی سیگار قاچاق در کرمانشاه
اسلام آبادخبر: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۱۴ میلیون نخ سیگار قاچاق پیش از توزیع در شهرستان کنگاور خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، سردار "منوچهر امان اللهی"گفت: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر انبار محموله بزرگ سیگار در سوله ای در یکی از باغات اطراف شهر کنگاور، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با شناسایی  انبار و تحت کنترل قرار گرفتن نامحسوس محل، ماموران متوجه شدن که یک باند سه نفره با خرید سیگار از شهرهای مرزی با کامیون آن را به انبار منتقل تا در فرصت مناسب نسبت به توزیع و فروش آن اقدام کنند.

فرمانده انتظامی استان در ادامه اظهار داشت : در یک عملیات هماهنگ با مرجع قضایی  در بازرسی از این انبار تعداد ۱۴ میلیون نخ سیگار خارجی قاچاق فاقد هر گونه مدارک مثبته گمرکی کشف و ضبط شد.

وی در خصوص ارزش این محموله قاچاق بیان داشت: ارزش این محموله با به نظر کارشناسان بیش از ۳۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

امان اللهی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه تصریح کرد : دو همدست دیگر این متهم شناسایی و تلاش برای دستگیری آنها از سوی پلیس ادامه دارد.

این مقام انتظامی در خاتمه، تصریح کرد پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می شود و مقابله با آن یکی از اولویت های کاری مهم پلیس به شمار می رود.

پلمپ کمپ غیر قانونی ترک اعتیاد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه روز گذشته از شناسایی و پلمپ یک کمپ غیر قانونی ترک اعتیاد خبر داد.

سرهنگ "رضا شیرزادی "عنوان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی سرفیروزآباد با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت یک کمپ غیر قانونی ترک اعتیاد در جاده سراب قنبر با خبر و با هماهنگی دستگاه قضایی به منظور برخورد با آن وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه یک متهم در رابطه با این پرونده دستگیر شده است، گفت: ۲۴ نفر از مددجویان حاضر در این کمپ غیر قانونی به منظور سیر مراحل قانونی در اختیار کمپ قانونی ترک اعتیاد چشمه سفید قرار گرفتند.

سرهنگ شیرزادی با بیان اینکه برخورد با کمپ های غیر قانونی ترک اعتیاد در دستور کار انتظامی شهرستان قرار دارد، گفت:در این نوع کمپ ها، درمان بصورت غیر اصولی و غیر مجاز صورت می گیرد و بعضا شاهد آسیب های جسمی و روحی به بیماران توسط گردانندگان این کمپ ها هستیم لذا شهروندان به منظور درمان افراد مبتلا به بیماری اعتیاد به مراکز مجاز ترک اعتیاد مراجعه کنند و از مراجعه به این گونه کمپ ها به جد پرهیز نمایند.

کشف ۲۱ کیلوگرم هروئین در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از متلاشی شدن باند بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر در روستاهای دور افتاده این شهرستان و کشف ۲۱ کیلوگرم هروئین خبر داد.

سرهنگ" رضا شیرزادی "در این رابطه گفت: ماموران انتظامی شهرستان کرمانشاه با انجام کار اطلاعاتی از فعالیت یک باند بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح شهرستان با مطلع و انهدام آن را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: پس از انجام تعقیب و مراقبت های نا محسوس مشخص شد که این باند چهار نفره در یکی از روستاهای دور افتاده و صعب العبور استان برای خود یک کارگاه و محل نگهداری مواد مخدر ایجاد کرده اند و در آنجا فعالیت می کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: پس از هماهنگی با دستگاه قضایی اکیپی ویژه از ماموران یگان، به منظور دستگیری متهمان راهی منطقه شدند و پس از چندین ساعت پیاده روی در کوه ها و ارتفاعات صعب العبور در نهایت چهار متهم اصلی این پرونده را در مخفیگاه آنان دستگیر کردند.

سرهنگ شیرزادی عنوان کرد: از مخفیگاه این باند ۲۱ کیلو هروئین، ۲ کیلو و ۷۰۰ گرم شیره تریاک کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: مواد مخدر کشف شده به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان تحویل و متهمان نیز به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

سرهنگ شیرزادی تاکید کرد: انتظامی این شهرستان از تمام توان اطلاعاتی و عملیاتی خود به منظور مقابله با سوداگران مرگ استفاده خواهد کرد و هرگز اجازه نخواهد داد کانون گرم خانواده ها توسط عده ای فرصت طلب و سودجو به مخاطره بی افتد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد