یک رزمنده دفاع مقدس مطرح کرد:

تکلیف به مبارزه در برابر دشمن، عشق به رهبری و دفاع از ناموس از اهدافم بود

کد خبر: 298805
|
13:41 - 1396/07/06
نسخه چاپی
تکلیف به مبارزه در برابر دشمن، عشق به رهبری و دفاع از ناموس از اهدافم بود
اسلام آبادخبر: محمد خزلی پور رزمنده دفاع مقدس گفت: تکلیف مبارزه در مقابل دشمن از اهداف اصلی من بود به نظر من خدمت به جامعه و جهاد در را خدا ودفاع از ناموس وعشق به رهبری باعث شد که به دینی که برگردنم بودعمل نمایم.

به گزارشاسلام آباد خبر، درهفته دفاع مقدس  یاد رزمندگانی می افتیم که عاشقانه به ندای درونی ویاری رهبرشان پاسخ دادنداز خانه وخانواده ی خود گذشتند ومردانه وجاودانه ایستادگی نمودند به همین مناسبت فرصت را مناسب دیدیم تا به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت وگویی بارزمنده دفاع مقدس داشته باشیم که سادگی در کلام ،وبی ریایی در رفتار وکلامش موج میزند دارای کارنامه و سابقه درخشانی است.

 


در آغاز صحبت لطفا خودتان را معرفی نمایید؟

بسم الله الرحمن الرحیم اینجانب سرهنگ بازنشسته محمد خزلی پور فرزندشهید حسین هستم متولد ۱۳۴۲ می باشم که در سال 58 به عضویت افتخاری سپاه وبسیج در آمدم وازهمان ابتدای جنگ تحمیلی به علت سکونت در قصرشیرین و مرزهای غربی در جبهه حضور داشتم.

 


بفرمایید در چه عملیات هایی شرکت داشتید؟

در عملیات مسلم بن عقیل (ع)منطقه سومار، عملیات نصر4کردستان، عملیات منطقه قله شیرین سوار کامیاران وعملیات چریکی اطراف گیلانغرب شرکت داشته ام.

 


هدف شما از رفتن به جبهه چه بود؟

تکلیف مبارزه در مقابل دشمن از اهداف اصلی من بود به نظر من خدمت به جامعه و جهاد در را خدا ودفاع از ناموس وعشق به رهبری باعث شد که به دینی که برگردنم بودعمل نمایم.

 


الان اگر کسی بخواهد روحیه شهدا راداشته باشد چه کار بکند؟

الان اگر کسی بخواهد روحیه شهدا راداشته باشد باید با شهدا وخانواده شهداباشد گوش به پیام رهبری دهد وگوش به فرمان باشد واز گذشتگان خاطرات جبهه ها را شنیده وبه وصایای شهدا عمل نماید.

 


در اوقات استراحت وبیکاری در جبهه چه تفریحات وسرگرمی هایی داشتید؟امکانات ورزشی داشتید؟

آنچنان بیکاری نداشته ایم ودر آن زمان نشست وبرخاست با نیروهای رزمنده و سرکشی از نیروهای تحت امر داشتیم.

 


برایمان از نحوه مجروحیت خود بگویید؟
در تابستان سال 1361در عملیات مسلم بن عقیل در حین عملیات به وسیله ترکش خمپاره دشمن از ناحیه پای راست مجروح شدم.

 


خاطره ای از زمان جنگ برایمان بگویید؟
خاطره ها زیاد است یک روز در حین سرکشی از نگهبانی نیروهای بسیجی درمنطقه سرپل ذهاب  که درسنگرحضورداشت  توسط هواپیماهای عراقی موردبمباران قرارگرفتیم که این نیرو  ازناحیه شکم مجروح گردید بطوریکه روده ها، معده وهرآنجه درون داشت ومتصل به بدن بود ازهم جداشد .ولی ایشان ازشدت علاقه به امام خمینی ره وانقلاب کلام یاخمینی یاخمینی سر زبانش بود وباهمان وضعیت وی را داخل آمبولانس گذاشته واعزام کردیم.

 


الان مشغول چه کاری هستید؟
در حال حاضردر مراسمات سپاه شرکت نموده وبا بسیجیان ارتباط کامل  دارم وبرخی مواقع به عنوان راوی  حضور داشته وخاطره گویی  می کنم‌.

 


به عنوان بسیجی سخن آخر و پیام شما برای جوانان و دانش آموزان چیست؟
دانش آموزان پشتیبان ولایت فقیه باشند واین انقلاب راحفظ کنند و ارتباط دینی ومذهبی خودرا با مساجد قطع نکنند ووصیت نامه شهدا را بخوانند و عمل کنند واحترام واصالت خانواده خودرا حفظ نمایند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد