برگزاری محفل انس با قرآن کریم درحمیل+تصاویر

کد خبر: 301093
|
09:10 - 1396/12/07
نسخه چاپی
 برگزاری محفل انس با قرآن کریم درحمیل+تصاویر
اسلام آبادخبر: با حضور مسئولین بخش حمیل محفل انس با قرآن کریم در بخش حمیل از توابع اسلام آبادغرب برگزار گردید.

به گزارشاسلام آباد خبر،  با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آبادغرب، بخشدار حمیل، اداره آموزش و پرورش، دفتر امام جمعه و کانون فرهنگی هنری مسجد امام رضا(ع) بخش حمیل محفل انس با قرآن کریم در حمیل از توابع اسلام آبادغرب برگزار گردید.

 

در این محفل نورانی که با استقبال گرم و گسترده عموم مردم و مسئولین و دانش آموزان حمیل همراه بود قاریان خوش صدای قرآن کریم، آقایان بهمن شیراوند، کمیل امیری راد و حجت الاسلام میرعرب امام جمعه شهر حمیل آیاتی از کلام وحی را قرائت نمودند.

 

گفتنی ست؛ جلسه ای تحت عنوان ساعاتی برای رفاقت با امام زمان(عج) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میرعرب نماینده ولی فقیه و امام جمعه حمیل برگزار گردید.

 

 

 حجت الاسلام میرعرب اظهار داشت: شناخت واقعی دارای ویژگى‌هایی است که عبارت است از اینکه اولاً، از منابع معتبر و موثق و مستند اخذ شود ثانیاً، گستره ‌اش شامل آموزه‌ هاى اعتقادى، اخلاقى و عبادى گردد ثالثاً، از آن‌جا که امام الگوى عملى براى انسان‌ها است، به ابعاد فکرى، عملى و روحى امام نیز ناظر باشد.

 

 

وی گفت: اولین شرط انتظار؛ معرفت است تا انسان میهمان خود را نشناسد و از خصوصیات خوب او مطلع نباشد منتظر او نخواهد شد. تنها هنگامى انسان در انتظار کسى مى‌نشیند که او را خوب بشناسد اما اگر انسان کسى را نشناسد و بداند که آن شخص خواهد آمد برایش اهمیتى نخواهد داشت و منتظر او نخواهد ماند. در مورد انتظار امام زمان هم چنین است. کسانى که آن حضرت را نمى‌شناسند مانند کفار و یا اهل ادیان دیگر، هرگز انتظار او را نمى‌کشند اما کسانى که او را مى‌شناسند و ارزش او را مى‌شناسند و مقام او را مى‌دانند منتظر او مى‌مانند.

 


حجت الاسلام میرعرب افزود: کسانى که امام زمان را نمى‌شناسند اگر چه به ظاهر مسلمان باشند چنانچه در این حال بمیرند در حال جاهلیت از دنیا رفته‌اند. چنانکه پیامبر اکرم(ص) فرمود: «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه؛ هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مردن جاهلیت از دنیا رفته است»، (بحارالانوار، ج ۳۲، ص ٣٣١ ).

 

 

در پایان برنامه توزیع احادیث و نوشته هایی در مورد امام زمان(عج) بود و همچنین از قاریان شرکت کننده با هداء لوح سپاس و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد