برگزاری یادواره شهدای بسیج دانشجویی در اسلام آباد غرب+تصاویر

کد خبر: 301970
|
12:48 - 1397/03/06
نسخه چاپی
برگزاری یادواره شهدای بسیج دانشجویی در اسلام آباد غرب+تصاویر
اسلام آبادخبر: یادواره شهدای بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلام آباد غرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، پیش از ظهر امروز با حضور مسئولین، خانواده معظم شهداء و دانشجویان  دانشگاه های شهرستان، یادواره شهدای بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلام آباد غرب برگزار شد.

 

دکتر محمد بستان رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلام آباد غرب ضمن خیر مقدم به مدعوین و تشکر از حضور دانشجویان با وجود امتحانات در این مراسم معنوی، گفت: این انقلاب با خون شهدا آبیاری شده است و ما مدیون خون شهدا هستیم.

 

وی تصریح کرد: در کشوری که حتی رهبرش برای انقلاب جانبازی نموده و اهدای عضو کرده، دشمنان هیچ کاری از پیش نخواهند برد و در ملتی که 600 هزار نفر در صف اعزام برای دفاع از حرم هستند، ولایت تنها نخواهد ماند.

 

در ادامه حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در این مراسم با گرامیداشت یاد، نام و خاطره همه شهدا ، شهید مدافع حرم شهر شهیدان مرصاد و شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر، بهترین مطلب برای توصیف عملیات بیت المقدس، بسنده کردن به فرموده آن پیر سفر کرده امام راحل(ره) دانست که فرمودند؛ خرمشهر را خدا آزاد کرد.

 

وی عنوان کرد: شهدای عزیز با تقدیم جانشان سه منظور را به ما میرسانند و الزامات انقلاب ما همین سه منظور است و اگر می خواهیم انقلاب ادامه پیدا کند باید بدانیم آرمان شهدا یعنی اسلام انقلاب و ولایت،  و تا زمانی که اسلام در جامعه ما حرف دارد و به دنبال پیاده کردن اسلام، انقلاب را تقویت کنیم و این ها را به ولایت پیوند بزنیم دشمن هیچ کاری از پیش نخواهد برد.

 

سخنران این مراسم معنوی سردار پاسدار حبیب الله ساکی از رزمندگان و فرماندهان پیشکسوت دوران دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فتح خرمشهر، با اشاره به موقعیت استراتژیکی بندر خرمشهر در گذشته، اظهار کرد:  خرمشهر در تاریخ خودش 5 بار اشغال شده که در 4 بار اشغال خرمشهر در قبل از انقلاب، عنصر تاثیر گذار آن بیگانه بوده و هر بار که به ایران برگردانده شده در ازای آن از ایران امتیازاتی نظیر جدا شدن سلیمانیه  و هرات از ایران گرفته شده است.

 

وی افزود: در 4 آبان 59 که خرمشهر توسط دشمن بعثی اشغال شده با 4 مرحله قبلی تفاوت داشت، چون در زمان اشغال خرمشهر که دشمن نقشه کشیده بود یک شبه خرمشهر را بگیرد و سپس مرحله به مرحله به تهران برسد، 35 روز جوانان بی نام و نشان به تعداد قلیل در مقابل 4  لشکر مکانیزه عراق مقاومت کردند واین حماسه 35 روزه که پایه ریزی برای حماسه فتح خرمشهر بود به دشمن ثابت شد که جمهوری اسلامی جولانگاه دشمنان نیست.

 

سردار ساکی با اشاره به تصرف دو شهر عراق با وجود 7 هزار نیروی نظامی در آن توسط داعش بدون شلیک یک گلوله، عنوان کرد: شهید بهنام محمدی نوجوان 13 ساله یکی از مدافعین شهر خرمشهر بود، این شهید گمنام با  ایمان و شجاعتی مثال زدنی با کسب اخبار و اطلاعات نیروهای نظامی دشمن وبا در اختیار گذاشتن اطلاعات به گروه اندک مقاومین خرمشهر، با کمترین امکانات نظامی 4 لشکر عراق را 35 روز زمین گیر کردند و به دشمن ثابت کردند که جمهوری اسلامی با جاهای دیگر فرق می کند.

این فرمانده ارشد نظامی و رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس با بیان خاطراتی از عملیات آزادسازی خرمشهر، امدادهای غیبی و نصرت الهی را از عوامل پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات بزرگ دانست.

 

در این مراسم معنوی برنامه های روح بخشی نظیر اجرا و قرائت شعر توسط استاد نیک نژاد، پخش کلیپ حماسی دفاع مقدس، مداحی کربلایی سجاد صیفوری و تجلیل از خانواده شهدای دانشجوی شهرستان برگزار شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

آخرین مطالب