سجاد شعله ور معلم رزمنده و برادر دو شهید والامقام:

رزمندگان وخانواده های شهدا در جنگ نرم مقابل دشمن، باید تریبون روشنگری باشند/ گوش به فرمانی ولایت راه شکست دشمنان است

کد خبر: 303110
|
12:05 - 1401/07/06
نسخه چاپی
رزمندگان وخانواده های شهدا در جنگ نرم مقابل دشمن، باید تریبون روشنگری باشند/ گوش به فرمانی ولایت راه شکست دشمنان است
اسلام آبادخبر: سجاد شعله ور معلم رزمنده و برادر دو شهید گفت: رزمندگان ،ایثارگران، خانواده های شهدا، همه باید در جنگ نرم مقابل دشمن پای کار بیایند و هرکدام یک تریبون روشنگری در فضای مجازی باشند.

به گزارشاسلام آباد خبر،  به مناست هفته دفاع مقدس؛ این پایگاه خبری گفتگویی را با یکی از معلمان رزمنده شهرستان اسلام آبادغرب منتشر می نماید.

حاج سجاد شعله ور فرزند محمد، متولد ۱۳۴۵، برادر دو شهید والامقام، مسئول حراست آموزش و پرورش اسلام آبادغرب، رزمنده، معلم بسیجی و راوی کاروان های راهیان نور، اهل روستای مرجان قیطول گیلان غرب، با پنج برادر و دو خواهر، در یک خانواده مذهبی پرورش می یابد. فرزندانی که در دامن آن پدر و مادر بزرگ شده اند،عاشق انقلاب و همیشه در راه امام و گفته های امام و تحت فرامین رهبری نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته اند. وی در سال ۱۳۸۶ به آموزش و پرورش اسلام آبادغرب انتقال پیدا  می کند اما  10 سال پیش تر از آن در اسلام آباد زندگی می کرد.

 

وی در گفتگو با خبرنگاراسلام آباد خبر، می گوید: از میان 5  برادر، برادر بزرگتر بنام  فیاد شعله ور که از رزمنده های زمان جنگ بوده و با آغاز جنگ تحمیلی به عضویت سپاه درآمده و پس از آن بخاطر خدمت صادقانه بعنوان فرمانده گروهان قصر شیرین منصوب می شوند و بعد از حمله های ناجوانمردانه عراق در جبهه های گیلان غرب و جنوب و غرب کشور، در سمت های فرماندهی گردان، فرماندهی معاونت اطلاعات عملیات تیپ مسلم و معاونت عملیات والفجر ۸ نیز خدمت نموده، در سال 64 درعملیات والفجر ۸ شیمیایی می شود و از ناحیه چشم و دستگاه گوراش آسیب می بیند و پس از 13 سال مقاومت و جدال در برابر مجروحیت های جنگ، بالاخره در 10 خرداد سال 77  به مقام رفیع شهادت نائل می گردد.

 

این برادر شهید می گوید: برادر شهید من در طول هشت سال دفاع مقدس مسئولیت های سخت و سنگینی داشته است و در جهبه های مختلف جنوب و غرب حضور داشته است.به طوری که در عملیات هزار قله میشلان عراق ایشان فرمانده گردان بوده که در آن زمان چندین پاتک سنگین عراق را با دوستانش خنثی کرده و بیشتر فرماندهان به شجاعت و ایمان او اذعان داشته اند.

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس در خصوص برادر کوچکتر از خود؛ شهید  اسماعیل شعله ور اینگونه بیان می کند: وی متولد سال 1354 بود و در سال ۷۵ وارد تشکیلات دستگاه امنیتی وزارت اطلاعات می شود که مسئولیت محور نفت شهر-سومار را به عهده داشت که ایشان در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۷۶ توسط گروهک منافقین به شهادت می رسد و فیاد دقیقا در همین روز در ۱۰ خرداد ۱۳۷۷ یعنی با اختلاف یک سال شهید می شود.

 

وی عنوان کرد: افتخار ما این است در خانواده ای پرورش یافته ایم که معتقد به ولایت و دین اسلام بوده و معتقد به دفاع از آب و خاک و میهن بوده ومعتقد به این بوده اند که باید در شرایط سخت در شرایطی که جنگی برای کشور پیش آمده است باید تکلیف شرعی و قانونی خودمان را انجام دهیم و ما از این بابت خوشحالیم و با افتخار سرمان را بالامی گیریم  که دو برادر خوبم که یکی از آنها متاهل بوده و چهار فرزند داشته و دومی مجرد بوده که به درجه رفیع شهادت رسیده اند.

 

سجاد شعله ور  در پاسخ به سوال سوابق رزمندگی خود گفت: بنده هم در سال ۱۳۶۱  در سن 15 سالگی که محصل سال دوم راهنمایی بودم با اصرار به جبهه های حق علیه باطل اعزام  شدم، البته سال های قبل از آن نیزبارها مراجعه کردم اما مسئول نیرو انسانی شهرمان بخاطر پایین بودن سن من از اعزام من به جبهه خودداری می نمود.

 

 

وی افزود: ۳۳ ماه بعنوان بسیج افتخاری در جبهه حضور فعال داشته ام و هفت ماه نیز پاسدار افتخاری بوده ام و در سال ۱۳۷۷ مفتخر به پذیرش در تربیت معلم شدم و در آموزش و پرورش مشغول خدمت شدم. مدت ۳۳ ماهی که در جبهه بوده ام در دو عملیات، یکی کربلای یک حضور داشته ام و همچنین در عملیات فتح خرمشهر به عنوان نیروی پدافندی بوده ام، در کربلای یک به عنوان نیروی عملیاتی که به عنوان نیروی های کلاه سبز رو در روی نیروهای بعثی وارد عمل شدیم.

 

 وی اضافه نمود: مسئولیت های مختلفی در جبهه داشته ام من جمله  به عنوان مسئول تپه، به عنوان معاون گروهان، به عنوان فرمانده دسته عملیاتی کربلای یک، به عنوان مسئول امداد گروهان یک شهید رجایی از گردان شهید خوشروان فعالیت داشته ام و سعی کرده ام در این مدت در مسئولیت هایی که برایم فراهم شده به خوبی انجام وظیفه کنم و حتی  در طول ۳۰ سال خدمتم در آموزش و پرورش به عنوان آموزگار و به عنوان مدیر راهنمایی، مدیر متوسطه و به مدت ۱۶ سال در حراست شهرستان گیلان غرب،بخش گواور و همچنین در اسلام آباد مشغول انجام وظیفه بوده ام.

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: واقعا باید تمام مسئولین تمام آحاد مردم به آنچه که رهبرمان به عنوان چراغ راهنما به عنوان کسی که هدایتگر مملکت و جمهوری و اسلامی است که واقعا اصل نظام و ولایت فقیه برگرفته از آیات و روایات قرآن و طبق فرامین ناب اسلامی سکان دار این نظام است و ما باید گوش به فرمان رهبرمان باشیم،به هر آنچه که ایشان می فرماید اگر دقت کنیم و به آن عمل کنیم قطعا راه روشنی خواهیم داشت و گرفتار نخواهیم شد.اما بقیه آحاد مردم باید بدانند که در فضای مجازی دشمنان برای ما با جنگ نرم وارد جبهه شده اند و دیگر جنگ سختی باما انجام نمی دهند، دشمنان در حال شبهه افکنی هستند و دارند فضای مجازی را آلوده می کنند، با مطالب نامناسب با فیلم های نامناسب و ماهم باید عکس العمل نشان بدهیم و آنانی که خودشان را پیرو ولایت می دانند و پیرو نظام می دانند، رزمندگان ،ایثارگران، خانواده های شهدا، همه باید در جنگ نرم مقابل دشمن پای کار بیایند و هرکدام یک تریبون روشنگری در فضای مجازی باشند، هرکدامشان به عنوان یک بازمانده از جنگ به عنوان یک یادگار از جنگ، همانطور که حضرت زینب (س) در زمان شهادت امام حسین (ع) آمد و قد علم کرد و با آن سخنرانی توانمندش تمام دشمنان امام حسین را به خاک ذلت کشاند ماهم باید بیاییم و هرچه حقایق جنگ وجود دارد به عنوان یک راوی برای جوانان بگوییم، سعی کنیم حقایقی که روشن بوده است را برایشان بازگو کنیم و دشمن را به نسل جدید بشناسانیم.

 

وی افزود:  همین راهیان نور خودش یک حرکت خوب است اما بهتر این است که بیاییم در مقاطع پایین تری فرزندانمان را آموزش دهیم،بچه های ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم  اکتفا نکنیم به اینکه فقط با یک راهیان نور کارمان را درست کنیم ما باید سعی کنیم، تمام آحاد ملت بخصوص رزمنده ها، خصوصا خانواده های شهدا، اینها یک وظیفه است نباید منت بگذارند.بنده دو برادرم شهید شده، برادر بزرگم جانباز است،خودم رزمنده ام، احساس نکنیم خیلی کار بزرگی کرده ایم،این تکلیف اسلام و قرآن است، دستور خداست که هرزمانی که به کشورتان، به نظامتان، به دین تان حمله شد در مقابل آن ایستادگی کنید، نباید منت بگذاریم و بقیه مردم نیز باید قدر این خانواده هایی که جان عزیزان شان را فدا کرده اند مانند مدافعین حرم و کسانی که در زمان جنگ هشت ساله دفاع کرده اند را بدانیم و قدرشناس ایشان باشیم.

 

حاج سجاد شعله ور می گوید: تکلیف ما این است که پشت سر رهبر باشیم، در مسائل اقتصادی سعی کنیم یار و یاور نظام و دولت  باشیم، احتکار نکنیم، سودجویی نکنیم، پشت سر رهبرمان باشیم و ببینیم که رهبرمان چه فرمایشی می کنند و ما هم‌ گوش به فرمان باشیم.

 

وی افزود:  این همه رشادت حاصل جوانمردی و اعتقادات و ایمان جوانان دیروز بود که با  لبیک به فرمان امام(ره) همه رفتند دفاع کردند، دفاع را به عنوان یک تکلیف خودشان دانستند، به عنوان کسی که به مقتدای خودش به رهبر خودش لبیک بگوید، لبیک گفتند،طبق آیه قرآن کسانی که در راه اسلام و ایمان شهید می شوند زنده اند و در پیشگاه پروردگار خود روزی می خورند.

 

شعله ور با اشاره به از خودگذشتگی شهدای مدافع حرم گفت:  این امنیت حاصل زحمت آن عزیزان است و اگر این شهیدان گرانقدر به عراق و سوریه نمی رفتند و در آنجا دفاع نمی کردند،قطعا  امنیت کشورما هم دچار آسیب می شد و این کوردلانی که واقعا حیف است اسم انسان بر آنها بگذاریم، حتی به زن و بچه بی گناهی که آمده اند نمایش رژه را نگاه کنند  رحم نمی کنند، قطعا اینها به سزای اعمال و جنایات ننگین شان خواهند رسید و دشمنان  بدانند که ما با این تهدیدها  عقب نشینی نمی کنیم و ترس به دل راه نمی دهیم چون این جزو اعتقادات ماست که اگر شهید شویم  چه بهتر، در پیشگاه پروردگارمان روزی داریم و اگر پیروز شویم بازهم در پیشگاه پروردگارمان سربلندیم که به فرمان خدا در مقابل دشمنان خدا و قرآن و اسلام مبارزه  می کنیم و پیروزیم. پس دشمن بداند با شهید کردن مردم بی گناه، کودک بی دفاع و حتی نیروهای نظامی بدون سلاح و مهمات که درحال رژه بوده، به هیچ هدفی نمی رسد و قطعا به جز خواری و نکبت و نفرین هیچ چیزی نصیب شان نمی شود.

 

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس در توصیه هایی به مسئولین اظهار کرد: مقام معظم رهبری در جریان مذاکرات هسته ای خط قرمز هایی را مشخص کردند و فرمودند؛ من به آمریکا خوشبین نیستم. اگر مسئولین ما به این مسائل دقت می کردند اکنون اینگونه مشکلات برایمان پیش نمی آمد، الان هم اصلا دیر نیست اگر مسئولین اتحاد، وحدت وصمیمیت داشته باشند،تریبون دشمن نباشند، سخنان جنجالی نزنند، مردم را دعوت به صفا و صمیمیت کنند، به وضعیت معیشتی مردم توجه نمایند و مشکلات اقتصادی مردم را با جان و دل پیگیری ورفع کنند، واقعا ملت ایران اسلامی  بهترین مردم دنیا هستند.

 

وی تصریح کرد: اکنون با شرایطی که دشمنان با با جنگ نرم، مسائل اقتصادی و با جنگ رسانه ای تمام تریبون های دنیا علیه ما قرار داده اند، با وجود این ان شاءالله اگر ما اتحاد داشته باشیم و گوش به فرمان ولایت باشیم همچون دوران دفاع مقدس تمام قدرت های دنیا در برابر اقتدار و عظمت ملت ایران مجبور به شکست یا عقب نشینی خواهند شد.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها