امام جمعه اسلام آبادغرب:

«مقاومت فعال» بعنوان راهبرد بلند مدت رهبری در گام دوم انقلاب هژمونى قدرت آمریكا را در هم شکست/ بی حجابی در جامعه اسلامی به بهانه حریم شخصی قابل قبول نیست.

کد خبر: 304832
|
15:39 - 1398/03/31
نسخه چاپی
«مقاومت فعال» بعنوان راهبرد بلند مدت رهبری در گام دوم انقلاب هژمونى قدرت آمریكا را در هم شکست/ بی حجابی در جامعه اسلامی به بهانه حریم شخصی قابل قبول نیست.
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: «مقاومت فعال» بعنوان راهبرد بلند مدت رهبری در گام دوم انقلاب هژمونى قدرت آمریكا را در هم شکست.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز اظهار کرد: سخنان مقام معظم رهبرى در دیدار با نخست وزیر ژاپن، نشان داد كشورى مانند ایران پس از ۴ دهه تحریم و فشار از سوى آمریكا این‌گونه با این صلابت و اقتدار علیه آمریكا موضع‌گیرى مى‌كند كه اولا؛ نشانگر یك الگوى موفق حكومتدارى مستقل و آزاد است كه مى‌تواند سرمشق بسیارى از كشورها باشد. ثانیا؛ اقتدار ملى ایران اسلامى نشان دهنده شروع دوره جدیدى از سیاست ورزى خارجى جمهورى اسلامى ایران است. امرى كه نه فقط در مقابله با فشارهاى كنونى كه اصولا یك راهبرد بلند مدت براى «گام دوم» انقلاب خواهد بود.

 

وی افزود: «رد پیام ترامپ» از سوى مقام معظم رهبرى، نشان داد راهبرد ایران همچنان كه برخى غربى‌هاى در قالب «صبر راهبردى» پیشنهاد مى‌كردند، نمى‌تواند به‌معناى انتظار كشیدن براى نتیجه نامعلوم انتخابات سال دیگرمیلادى آمریكا باشد. اساسا طرد ترامپ از سوى رهبرى معناى «طردِ آمریكا» است. این اقدام رهبرى انقلاب عمیقا نشان داد كه سطح بازى ایران، در قالب و حد و اندازه‌هاى ابرقدرتى است. تحقیر آمریكا و ترامپ نشان داد كه ایران در پیچ تاریخى پیش رو، اصلى‌ترین قدرتى است كه نه تنها مقابل آمریكا ایستاده است، بلكه هژمونى (قدرت) آمریكا را به سخره مى‌گیرد.

 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان ساخت: یكى از اهداف سفر «آبه» سنجش اراده مقاومت در ایران بود، بر همین مبنا، رهبرى معظم انقلاب در راستاى آنچه براى منافع ملى ایران ضرورت دارد این ارزیابى را ارائه دادند؛ «ظرفیت‌هاى ملى ایران بر اراده مقاومت بسیج شده است. فشار حداكثرى‌بى‌فایده است.» در واقع «آبه» نه تنها با بدترین پاسخ ممكن ایران را ترك كرد، بلكه پخش سخنان رهبرى با توجه به قاطعیت پاسخ‌ها در رسانه‌ها، این پیام ایران را در سطح گسترده مخابره كرد كه ایران قطعا مقاومت خواهد كرد.

 

وی افزود: سفر «آبه» علیرغم وجاهت شخصى و جایگاه مثبت ژاپن در نزد ایران، به دو دلیل قابل قبول نبود. اولا؛ او توانایى لازم براى «میانجى گرى» را نداشت و ثانیا؛ اصلا هدف او در راستاى میانجیگرى نبود. همان ابتدا آمریكا نشان داد كه سفر آبه براى میانجیگرى نیست، بلكه این سفر در راستاى افزایش فشار بیشتر است. چراكه همزمان با ژست مذاكره و در آستانه سفر «آبه»، تحریم صنعت پتروشیمى ایران طبق روندى كه پیشتر «بنیاد دفاع از دموكراسى‌ها» پیشنهاد كرده بود، توسط دولت ترامپ انجام شد. دومین قرینه را نیز مى‌توان در حمله به نفت كش‌هاى ژاپنى در دریاى عمان دانست كه این امر نیز همزمان با سفر آبه، پیام آمریكا به ایران بود كه در صورت عدم موافقت با پیام‌هاى آبه، خطر درگیرى و جنگ افزایش خواهد یافت.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب ادامه داد: یكى از نخبگان ژاپنى در مورد پاسخ رهبر ایران به ترامپ این‌گونه تحلیل كرد كه؛ «ایران غرورى دارد كه ما در ژاپن باخته‌ایم. رهبر قدرتمند ایران، حسرت برانگیز (رشك برانگیز) است. سفر شینزو آبه به تهران، با پیغامى فریبكارانه از ترامپ كه موردبى‌اعتنایى رهبر عالى ایران قرار گرفت، این تأثیر مهم را داشت كه بخش مهمى از جمعیت ۱۲۶ میلیون نفرى ژاپن را با یك رهبر مقتدر و نفوذ ناپذیر در مقابل آمریكا آشنا كرد.»«مقاومت فعال» را مى‌تواند مفهوم جدیدى دانست كه رهبرى به‌عنوان راهبرد بلند مدت در گام دوم انقلاب خلق كرده‌اند. مقاومت فعال گویاى تدبیر مقام معظم رهبرى است كه در ایران علیرغم آن‌كه در دو ماه گذشته در معرض شدیدترین تكانه‌ها قرار داشته (در مرحله نخست «تهدید به جنگ» و پس از آن «ترغیب به مذاكره») اما در دور اول «طمانینه» خود را حفظ كرد و در دور دوم نیز «قاطعیت» خود را نشان داد.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: ششم تیر سال ۱۳۶۰ یادآور یكى از حوادث تلخ تاریخ انقلاب و در عین حال سندى براى حقانیت انقلاب و نظام اسلامى است. در این روز تروریست‌هاى وابسته به استكبار جهانى در روند ترور چهره‌هاى اصلى انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌اى (مدظله العالى) را كه در آن زمان امام جمعه تهران و نماینده حضرت امام در شوراى عالى دفاع و نماینده مردم تهران در مجلس شوراى اسلامى بودند، هدف اقدام تروریستى قرار دادندكه به رغم جراحات شدید، تقدیر الهى این بود كه انقلاب اسلامى اوج خودش را با ایشان تجربه كند. بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامى حضرت امام خمینى(ره) این اقدام تروریستى و واقعه فرداى آن روز (هفتم تیر ماه ۱۳۶۰) راكه به شهادت شهید بهشتى و ۷۲ تن از یاران صدیق انقلاب انجامید، سند حقانیت انقلاب و نظام اسلامى دانستند كه نماد شكست و رسوایى خط نفاق و انحراف در برابر اقتدار و اتحاد ملت ایران بود.

 

وی عنوان کرد: هفته گذشته روزنامه آمریكایى واشنگتن پست، با توجه بیانات امام خامنه‌اى (مدظله العالى) در دیدار با آقاى شینزوآبه نخست وزیر ژاپن مى‌نویسد : صداى رهبر ایران را نمى‌توانستیم شفاف‌تر از روز پنج شنبه و مخالفت وى با میانجیگرى آبه بشنویم. در صداى رهبر ایران مى‌توان بازتاب این جمله آیت‌الله خمینى را شنید كه گفت «آمریكا هیچ غلطى نمى‌تواند بكند». اعتماد به نفس قابل توجه ایران به خود، موضوعى است كه هرگونه تقابل را بسیار خطرناك مى‌كند.

 

حجت الاسلام مهری بیان داشت: ویژگى‌هاى منحصر به فرد رهبر معظم انقلاب در طول ۴۰ ساله حیات با بركت ایشان پس از جانبازى در راه انقلاب اسلامى، گویاى این واقعیت است كه خداوند متعال چنین شخصیتى را به‌عنوان ذخیره ماندگار براى اسلام و انقلاب گذاشت باقى بماند تا امروز نه تنها جامعه اسلامى ایران، بلكه جهان اسلام و فراتر از آن، جهان معاصر از این نعمت الهى برخودار باشد.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامى از ویژگى‌هاى منحصر به فردى برخوردارند كه ملت‌هاى دیگر برچنین رهبرى غبطه مى‌خورند: ۱- وفادارى به اصول و آرمان‌هاى انقلاب و راه امام ۲- صلابت و اقتدار ۳- سوابق، تجارب و كارنامه مدیریتى ۴- سیر و سلوك فردى (اخلاق عملى) ۵- داراى حكمت و نظریه پرداز ۶- باور مند به «توسعه و پیشرفت» ایران ۷- داراى تفكر راهبردى و مدیریت آینده نگرانه ۸- مبارز انقلابى و مصلح ۹- دفاع از اسلامیت وتمامیت نظام وایستادگى در برابر فتنه‌ها وضدیت با فساد ۱۰- اعتقاد به جوانان و ضرورت میدان دادن به آنان ۱۱- قابلیت بالاى علمى و فقهى ۱۲- سلامت وپاكدستى ۱۳- گسترش دهنده حوزه نفوذ انقلاب اسلامى ۱۴- كسى‌كه انقلاب را به اوج خودش رساند.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به مناسبت هفتم تیرماه و گرامیداشت شهادت شهید بهشتى و آغاز هفته قوه قضائیه، ابراز داشت: افزایش كارایى این قوه نقشى‌بى‌بدیل در افزایش اعتماد و امید عمومى جامعه به جمهورى اسلامى دارد.

 

وی افزود: شش گام برجسته در مسیر رسیدن به قوه قضائیه مطلوب عبارت است از؛

۱-       گسترش چتر عدالت و عدم ملاحظه این و آن در برخورد و قضاوت‌

۲-       كاهش اطاله دادرسى و سرعت بخشیدن به قضاوت‌ها بدون عجله‌

۳-       برخورد قاطع و سریع با مفسدان اقتصادى و تلاش براى از بین بردن زمینه‌هاى فساد

۴-       نظارت مستمر و دقیق درونى براى برخورد شدید با نیروهاى ناسالم درون قوه قضائیه‌

-تلاش و مطالبه از سایر نهادها براى افزایش شفافیت در امور مختلف به‌خصوص مسائل اقتصادى‌
-استفاده از ظرفیت‌هاى جوانان مومن و انقلابى به‌عنوان موتور محركه تحول دستگاه قضایى در گام دوم انقلاب.

 

 

حجت الاسلام مهری بیان داشت: بحمدالله انتخاب رییس جدید دستگاه قضایى امیدهاى فراوانى را در دل عدالت خواهان ایجاد كرده است. تصمیمات ارزشمند ایشان ازجمله اجرایى كردن قانون «رسیدگى به دارایى مقامات، مسؤولان و كارگزاران جمهورى اسلامى» مشهور به اصل «از كجا آورده اید؟!» كه سالیان متمادى در كنارى مانده بود، امیدهاى فراوانى براى گسترش عدالت در میان طبقات مختلف مردم ایجاد كرده است.

وی افزود: بدون‌شك تلاش ریاست دستگاه قضا براى تحول در نیروى انسانى قوه قضاییه گام مهمى در تحقق گام دوم انقلاب اسلامى خواهد بود. ضمن آن‌كه سپردن امور این مجموعه به جوانان مومن انقلابى فرآیندى براى تحقق آمال ریاست دستگاه قضا نیز خواهد بود، چراكه این جوانان با همه توان در خدمت تحقق گفتمان عدالت تلاش خواهند كرد.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه؛ گاها در ماشین ها صحنه هایی از بی حجابی دیده می شود، اظهار کرد: نیروی انتظامی با بی حجابی برخورد کند که این امر مورد حمایت مردم و مسئولان است، بی حجابی در جامعه اسلامی به بهانه حریم شخصی قابل قبول نیست.

 

حجت الاسلام مهری با اشاره به تلاش جوانان ورزشکار در تیم هندبال شهرستان و درخشش آنها در لیگ برتر، عنوان کرد: این باشگاه در حال حاضر با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند و کمک مسئولان استان را می طلبد.

 

امام جمعه در خطبه های امروز بر بهره برداری و افتتاح راه دسترسی به مسکن مهر از سوی مسئولین و صرفه جویی در مصرف آب در ایام تابستان از سوی مردم تأکید نمود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

آخرین مطالب