افزایش تخت‌های بستری کرونا در اسلام آبادغرب/ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در وضعیت قرمز شهرستان

کد خبر: 305897
|
15:04 - 1399/04/04
نسخه چاپی
افزایش تخت‌های بستری کرونا در اسلام آبادغرب/ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در وضعیت قرمز شهرستان
مدیران و معاونت های دانشگاه علوم پزشکی استان و مسئولین شهرستان با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در وضعیت قرمز شهرستان از افزایش تخت های بستری در بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب خبر دادند.

به گزارشاسلام آباد خبر، جهانبخش حیدری فرماندار اسلام آبادغرب در اول تیرماه 99 در جمع اصحاب رسانه با اشاره به شیوع بالای ویروس کرونا در شهرستان اسلام‌آباد غرب، اظهار داشت: وضع استان به تبع شهرستان‌ها خوب نیست و یک گرفتاری است که در این مقطع زمانی با آن مواجه هستیم.

 

وی افزود: بیمارستان‌های ما شرایط پذیرش و بستری کردن بیماران کرونایی را ندارند تخت‌های بیمارستانی در حال پر شدن است و کسانی که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند از یک خستگی مفرط رنج می‌برند.


حیدری با بیان اینکه تا به امروز 527 نفر مبتلا شده‌اند، گفت: 16 خانواده تاکنون به علت بیماری ویروس کرونا عزادار شد‌ه‌اند و 42 نفر از این تعداد هم‌اکنون بستری هستند در واقع بخشی که برای ایزوله بیماران کرونایی پیش‌بینی شده بود، پر شده است.

 

دکتر محمدرضا نادری مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلام آبادغرب در این رابطه گفت: با عنایت به وضعیت قرمز شهرستان و افزایش بیماران بستری طی بازدید امروز با حضور بازدیدکنندگان تیم مدیریت و متخصصین بیمارستان، دکتر پرنا مدیر درمان دانشگاه ،دکتر مهدویان متخصص عفونی، آقای عرفانی از کارشناسان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، تدابیر لازم جهت افزایش تختهای بیمارستان به منظور ارائه خدمات به مراجعین اندیشیده شد.

 

دکتر نادری تصریح کرد:  با افزایش بیماران بستری در چند روز اخیر نیاز به رعایت اصول بهداشتی در شهرستان بیش از پیش احساس میشود.

 

دکتر پرنا مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به سیر صعودی بیماری کرونا  در استان و شهرستان اسلام آباد غرب گفت: متاسفانه با توجه به روند صعودی بیماری کووید ۱۹ در استان و افزایش نیاز به تخت‌های بستری درمانی و همچنین افزایش تعداد بیماران شهرستان اسلام آباد غرب، پس از انجام بررسی‌های لازم و اقدامات مداخله‌ای تعداد تخت‌های اختصاصی کرونا به ۵۸ تخت افزایش یافت.

 

پرنا افزود: با راه‌اندازی یک بخش جدید در بیمارستان امام خمینی (ره) با ظرفیت ۳۶ تخت بستری، نیاز شهرستان به تخت درمانی در مقطع کنونی تامین گردید، ولی در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی قطعا این تعداد نیز کافی نخواهد بود.

 

وی از مردم شریف استان خواست: با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ضمن حفظ سلامتی خود به خدمتگذاران جبهه سلامت در این مسیر کمک کنند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد