امام جمعه اسلام آبادغرب:

کاش فاصله گذاری سیاسی در برجام هم رعایت می شد

کد خبر: 305915
|
15:37 - 1399/04/07
نسخه چاپی
کاش فاصله گذاری سیاسی در برجام هم رعایت می شد
دبیر شورای حوزه علمیه کرمانشاه گفت: باید مراقب بودکه عدم رعایت فاصله گذاری سیاسی در برجام، این بار به دلیل خوشبینی به اروپایی‌ها، زمینه ساز فریب چرب زبانی آنها نشود.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت الاسلام محمد طه مهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، با اشاره به اینکه هشدارهای قرآنی را در صحنه دیپلماسی مدنظر داشته باشیم، اظهار داشت: دولت اسلامی باید سیاست خارجی را بر اساس بدگمانی حداکثری به دشمنان نظام اسلامی تنظیم کند.

 

امام جمعه اسلام آباد غرب در ادامه، آیه 29 سوره فتح «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» را بهترین روش مرزبندی با دشمنان انقلاب اسلامی دانست و گفت: این آیه زیر بنا و شاکلۀ دکترین دیپلماسی اسلام و امامین انقلاب است.

 

وی تصریح کرد: اگر دیپلماسی قرآنی را بصورت متون آموزشی در تربیت کارگزاران سیاست خارجی، و از آن به عنوان اصول محکم دولت اسلامی معرفی کنیم، هرگز در مذاکرات، قافیه را نمی بازیم.

 

حجت الاسلام مهری بیان کرد: با نیم نگاهی به هشدارهای رهبری حکیم و دور اندیش در خصوص مذاکرات هسته ای آن هم با حضور شیطان بزرگ که نهایتاً اجازه ندادند ایران اسلامی از برکات برجام بهره مند شود، نشان از شناخت دقیق رفتار و ماهیت دشمنان انقلاب اسلامی دارد.

 

دبیر شورای حوزه علمیه کرمانشاه اظهار کرد: نکات ارزشمند حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی در خصوص دشمنی تاریخی آمریکا، قابل تأمل است که فرمودند «گفته بودیم برجام خطر دارد؛ به آمریکا اعتماد نکنید و وقتی با آنها دست می‌دهید، انگشتانتان را بشمارید»؛ در کمترین زمان دست آهنی شیطان بزرگ از زیر روپوش مخملی خود را نشان داد.

 

امام جمعه اسلام آباد غرب بیان کرد: در مراودات دیپلماسی با اروپایی ها که دلِ خوشی از انقلاب اسلامی نداشته و معیار و ملاک آنها در مذاکرات دور زدن ماست، باید خط و مشی دولتمردان به گونه ای باشد که از خط قرمزهای انقلاب اسلامی عبور نشود.

 

دبیر شورای حوزه علمیه کرمانشاه گفت: باید مراقب بود که عدم رعایت فاصله گذاری سیاسی در برجام، این بار به دلیل خوشبینی به اروپایی‌ها، زمینه ساز فریب چرب زبانی آنها نشود.   

 

حجت الاسلام مهری خاطر نشان کرد: نرمش قهرمانانه در سیاست خارجی نباید عده ای را در رفتار و موضعگیری های سیاسی بر آن دارد که لبخند دشمنان قسم خورده را پایان خباثت ذاتی آنها بداند.

 

وی در پایان گفت: صلاح و فلاح مسئولین در پیشبرد اهداف متعالی نظام اسلامی، حرکت در مسیر آرمان های امامین انقلاب و وصایای شهدا است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد