امام جمعه دالاهو خطاب به دولتمردان:

دشمن در جنگ اقتصادی وزارت خارجه خود را مامور کرد؛ شما چرا این کار را نمی کنید

کد خبر: 306171
|
22:43 - 1399/07/11
نسخه چاپی
دشمن در جنگ اقتصادی وزارت خارجه خود را مامور کرد؛ شما چرا این کار را نمی کنید
امام جمعه شهرستان دالاهو گفت: دشمن در مقابله با ما در جنگ اقتصادی وزارت امور خارجه خود را مامور کرد، چرا شما این کار را نمی کنید.

به گزارشاسلام آباد خبربه نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، حجت الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان دالاهو ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: خداوند در سوره بقره هدایتگری را یکی از مهمترین ویژگی‌های قرآن بر شمرده است که انسان را از ظلمت ها و گمراهی ها نجات می دهد.

امام جمعه دالاهو یکی از مصادیق ایمان را ایمان به دعوت رسول الله(ص) دانست و گفت: وعده پیروزی جبهه حق در مقابل کفر یکی از وعده های پیامبر است و به این ایمان داریم.

حجت الاسلام ساداتی گفت: همانطور که امام علی(ع) فرمودند پرهیزکاری و ورع انسان مومن در عمل خود را نشان می دهد و در رفتار گفتار و حرکاتش نیز نمایان است اما انسان منافق ایمانش فقط بر زبانش جاری است و عمل او نشانی از ایمان ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش پیش رو بودن ۱۳ مهر ماه روز نیروی انتظامی را تبریک گفت و برای تمام کسانی که در این عرصه توفیق خدمت دارند آرزوی سلامتی و عاقبت به خیری کرد.

امام جمعه دالاهو با اشاره به اینکه در هفته بعد اربعین اباعبدالله را در پیش رو داریم گفت: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و تدابیر و دستوراتی که ستاد مبارزه با این ویروس داشتند اعزام زائرین به کربلای معلی و عتبات عالیات ممنوع شد و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند ما تابع نظرات مسئولین مربوطه هستیم.

وی ادامه داد: هر جای عالم باشیم می توانیم زیارت اباعبدالله(ع) را انجام دهیم و در این رابطه رهبر انقلاب فرمود در کتب مختلف از جمله مفاتیح ادعیه هایی هست که می توانیم ضمن همکاری با ستاد کرونا به صورت خانوادگی آنها را در منزل به جا آوریم.

حجت الاسلام ساداتی خاطرنشان کرد: اصل فرهنگ زیارت است و امام حسین(ع) می داند بر طبق مصالح نتوانستیم در مراسم شرکت کنیم و حتما سلام ما را از دور پذیرا است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در روزهای گذشته از طرف تفاله‌های رژیم منحوس پهلوی و منافقین خارج از کشور مردم را دعوت به تجمعات کردند.

حجت الاسلام ساداتی بیان داشت: امروز کسانی این کار را انجام می دهند و ندای آزادی و عزت مردم ایران را سر می دهند که پدر و جد شان ذلیل ترین افراد بودند و تا توانستند مردم ایران را به ذلت کشیدند.

وی گفت: امروز کسانی از تمامیت ارضی ایران دم می‌زنند که خودشان بحرین و بخش های عظیمی از شرق، غرب و شمال غربی ایران را بخشیدند و در زمان حکومت آن‌ها و کارهایشان همانطور که در تاریخ ثبت است چقدر از اراضی و منابع این کشور را غارت کردند.

وی افزود: امروز کسانی دم از دفاع ایران می زنند که زمانی از ایران رفتند بسیاری از منابع و ثروت ملی را با خود بردند.

حجت الاسلام ساداتی اظهار داشت: مگر آنها کسانی نبودند که دم از عجم و عرب می‌زدند، مگر برای اینکه احساسات مردم ایران را به کار بگیرند از عرب بودن و عجم بودن صحبت نمی‌کردند و بر علیه اسلام آن را مطرح می‌کردند.

وی ادامه داد: امروز چه شده که دست بوس مرتجعین منطقه شده اید دستبوس آل سعود ملعون شدید که خودش دستبوس استکبار و آمریکاست و بزرگترین افتخار پدر و جد آنها این بود که دست ملکه انگلیس را ببوسند و امروز خود نیز به دست بوسی آل سعودی رفتند که دست زن ترامپ را می بوسد.

خطیب جمعه دالاهو گفت: امروز جیره خوار این تفکر و مرتجعینی هستید که دستشان به خون مردم بیگناه یمن، فلسطین، سوریه و کشورهای منطقه آلوده است چطور حرف از هویت ایرانی می زنید! کدام هویت! لذا نباید چیزی بگویید.

وی در ادامه خطاب به مسئولین که توفیق خدمت به مردم را دارند، گفت: برخی آدرس اشتباه می‌دهند می‌گویند مشکلات اقتصادی امروز ما ریشه در واشنگتن دی سی دارد.

حجت الاسلام ساداتی افزود: ۷۰ سال است از شهریور ۲۰ تا کنون مردم، دشمن و ایادی آنها را می شناسند و آن ها را از مرز و بوم بیرون کردند و در این راه تحریم‌ها و تهدیدها را به جان خریدند.

وی بیان داشت: مسئولین امروز باید پاسخگوی عملکرد ۷ ساله باشند که در طی این مدت برای مردم چه کاری انجام دادید، وعده ۱۰۰ روزه دادید، شمایی که همه ملت به شما رای اعتماد دادند و پشت شما ایستادند.

خطیب جمعه دالاهو اظهار داشت: رهبر فرمود به مذاکرات خوشبین نیستم اما بروید و این اجازه را به شما داد موضوع هسته‌ای را مثل حلوای نذری پخش کردید که تحریم را بردارید و اقتصاد را درست کنید چه کار کردید!

وی بیان داشت: تا دیروز همه مشکلات را بر گردن دولت قبل می انداختید امروز به جای اینکه پاسخگوی قیمت پراید، تخم مرغ و دیگر اجناس باشید می گویید تمام مشکلات در واشنگتن دی سی است! بله ما می‌دانیم مشکل در اینجاست اما زمانی که گفتیم چرا شما باور نکردید.

وی ادامه داد: امروز مردم ما مطالبه‌گر هستند و مطالباتشان به حق است مشکل امروزه جامعه ما در تفکری است که به جای سند تحول در آموزش و پرورش به دنبال اجرای ۲۰۳۰ است.

خطیب جمعه دالاهو خاطر نشان کرد: به جای اینکه از فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی و از نخبگان و جوانان استفاده کنید می‌گویید از هرچه بگذریم از ۲۰۳۰ نمی‌گذاریم! مشکل در این تفکر است.

وی افزود: مشکل در تفکری است که به جای نظارت بیشتر و اجرای قوانین به دنبال رانت و تصویب fatf است.

حجت الاسلام ساداتی مشکل را نگاه غربی برخی از آقایان که دست هم از عقاید خود بر نمی دارند، دانست و گفت: مشکل در تفکری است که به جای توجه به تولید، اشتغال و ظرفیت های داخلی و همچنین توجه به امر کشاورزی به دنبال اجرای سند ۲۰۲۰ است که روستاهای ما را از مرکز تولید و اشتغال بیرون بیاورند و به محلی برای خوشگذرانی یک عده تبدیل کنند.

وی گفت: مسئولین باید پاسخگو باشند و به وعده هایی که می دهند عمل کنند و بین مردم باشند، مردم خوب و کریمی داریم اگر از روی صداقت با مردم حرف بزنید نواقص و مشکلات را می‌پذیرند و می‌دانند امروز موضوع فروش نفت چطور است، همچنین می‌دانند امروز تمام کفر در مقابل ما قد علم کرده اند.

حجت الاسلام ساداتی افزود: دشمن در مقابل با ما در جنگ اقتصادی وزارت امور خارجه خود را مامور کرد، چرا شما این کار را نمی کنید.

وی اذعان داشت: وقتی دشمن ما را تحریم می‌کند چرا شما در مقابل آنها را تحریم می کنید چرا انقلابی فکر نمی کنید و به دنبال بهانه تراشی هستید.

خطیب جمعه دالاهو گفت: از اول انقلاب و قبل از آن همه مشکلات برای مردم بود تحریم، جنگ و امروز نیز مشکلات اقتصادی و این صبری که می‌بینیم به سان یک معجزه است و همه اینها را مردم تحمل می‌کنند پس با مردم باید رو راست باشید و به مردم بگویید ضعف در مدیریت هاست و مدیریت‌های نالایق را معرفی کنید مردم می‌پذیرند و از شما حمایت می‌کنند همانطور که رهبر شما را حمایت می‌کند.

وی افزود: اگر به دنبال فرافکنی بودیم و دنبال این بودیم که گناه کار نکرده خود را به گردن مردم بیندازیم آن وقت دیگر ماموریت نداریم مردم را دلسرد می‌کنیم و این رفتار ما باعث می‌شود برخی از کسانی که هیچ هویتی نه تنها نزد ملت ایران بلکه در دنیا ندارند حرف از اقتصاد بزنند و بهانه دست دیگران داده‌ایم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد