درخواست چمران از ابوترابی

کد خبر: 30618
|
13:03 - 1392/04/13
نسخه چاپی
رییس شورای عالی استان‌ها با اشاره به نقش شوراهای شهر و روستا در بحث نظارت و تصمیم گیری گفت: بر اساس آنچه در قانون اساسی و فرمایشات امام راحل در سال ۱۳۵۸ بوده است، به واقع شوراها هنوز در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته‌اند.

مهدی چمران در هجدهمین اجلاس ادواری شوراهای اسلامی استان‌های سراسر کشور با اشاره به تلاش‌های شهید بهشتی به عنوان کسی که به جد از بحث شوراها حمایت می‌کرد، افزود: در تدوین قانون شوراها که آخرین بار در سال ۱۳۷۵ مورد بحث قرار گرفت آن چیزی که می‌بایست نشد. چون خود شوراها نبودند که از خود دفاع کنند. در واقع در آن زمان شورایی تشکیل نشده بود.

وی ادامه داد: البته که شوراها وظیفه نظارت دارند ولی از ارکان تصمیم گیری نیز هستند. ما در مساله اصلاح قانون گاهی اگر کوتاه می‌آییم و لوایح را به مجلس نمی‌بریم به این دلیل است که ترس این وجود دارد که همین قدر قدرت را نیز از دست دهیم.

چمران ضمن درخواست از ابوترابی که در این موضوع کمک کنند تا بحث تصمیم گیری در شوراها حل شود، تاکید کرد: اگر این موضوع حل نشود کار زیادی نمی‌توانیم بکنیم و شورا تبدیل به شورای شهرداری می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر علیرغم آنکه شورای شهر نیستیم و شورای شهرداری هستیم ، چهره شهر تغییر کرده است درحالی که اگر بستر مناسب برای شوراها باشد، خیلی بهتر از این می‌توان کار کنیم.

چمران در پایان اظهار کرد: پیشنهاد من این است که باید در گزینش و صلاحیت‌ها سختگیرتر باشیم تا افراد با تخصص‌های مختلف به شورا وارد شوند. باید برنامه ریزی کرد و کار انجام داد که تخصص‌های مختلف وارد شورا شوند.

 

منبع: ایسنا

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب