بخشدار مرکزی اسلام آباد غرب خبر داد:

ضدعفونی و گندزدایی روستاهای بخش مرکزی اسلام آبادغرب در کنار تشدید محدودیت های کرونایی+تصاویر

کد خبر: 306298
|
21:24 - 1399/08/15
نسخه چاپی
ضدعفونی و گندزدایی روستاهای بخش مرکزی اسلام آبادغرب در کنار تشدید محدودیت های کرونایی+تصاویر
بخشدار مرکزی اسلام آباد غرب گفت: ضدعفونی و گندزدایی روستاهای بخش مرکزی اسلام آبادغرب در کنار تشدید محدودیت های کرونایی انجام شده است.

نصرت اله محمدی زاد در گفتگو بااسلام آبادخبر، اظهار داشت: شهرستان اسلام آباد غرب در وضعیت فوق قرمز نسبت به همه گیری و میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا قرار دارد.

 

وی افزود: بر این اساس توسط ستاد کرونایی کشور و به تبع آن استان کرمانشاه محدودیت هایی اعلام شد که در سطح روستا ها نیز اعمال خواهد شد.

 

بخشدار مرکزی اسلام آباد غرب خاطر نشان کرد: ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم ترحیم و سوگواری در روستاها، عدم فعالیت مداحان جهت برگزاری مراسم تحریم از آن جمله است و چنانچه مداحی اقدام به این کار کند به محاکم قضایی معرفی می شود.

 

وی ادامه داد: همچنین چاپ و پخش هرگونه آگهی ترحیم از طریق صاحبان عزا و کانالهای تلگرامی روستایی کاملا ممنوع بوده وباعاملین چاپ،توزیع و انتشار ازطریق مراجع قضایی و نیروی انتظامی برخورد قانونی می شود.

 

محمدی زاده اظهار داشت: تاکید می شود دهیاران به اتفاق اعضای ستاد کرونای روستایی بر محدودیت ها نظارت داشته باشند و گزارش حضور مداحان در مجالس ترحیم را به صورت مکتوب جهت پیگیری قضایی، به این بخشداری اعلام کنند.

 

بخشدار مرکزی اسلام آباد غرب گفت: ضدعفونی و گندزدایی معابر روستاهای بخش مرکزی اسلام آبادغرب در کنار تشدید محدودیت های کرونایی انجام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از کانونهای ایجاد تجمع و انتقال بیماری مراسم تدفین و عزا است لذا ضمن تشکر از همراهی آحاد مردم استدعا دارد پیرو جلسه مورخه نهم آبان ستاد کرونای شهرستان جهت کنترل بیماری و شکستن زنجیره انتقال ویروس به این موضوع توجه داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه انجام مراسم تدفین با جمعیت بیش از ده نفر ممنوع است، گفت: صاحبان عزا حق دعوت از مداح را ندارند،ضمن اینکه لازم است مداحان هم تا پایان وضعیت فوق العاده شهرستان در مراسم حضور نیابند.

 

محمدی زاده همچنین انجام مراسم تدفین با تشریفاتی مانند بلندگو،طبل ،سرنا و ... راممنوع اعلام‌کرد و افزود: هرگونه نشر اعلامیه چه به صورت کاغذی و چه در فضای مجازی ممنوع است و تدفین اجساد باید بعد از انجام مراسم شرعی در کوتاهترین زمان ممکن توسط مسئولین آرامستان صورت گیرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد