رئیس دادگستری اسلام آبادغرب:

ترویج اصلاح ذات البین از سیاست اصلی دستگاه قضایی و دادگستری اسلام آباد غرب است/ آزاد نمودن زندانیان به نحوی زندگی بخشیدن است

کد خبر: 306443
|
23:54 - 1399/09/13
نسخه چاپی
 ترویج اصلاح ذات البین از سیاست اصلی دستگاه قضایی و دادگستری اسلام آباد غرب است/ آزاد نمودن زندانیان به نحوی زندگی بخشیدن است
رئیس دادگستری اسلام آبادغرب گفت: ترویج اصلاح ذات البین از سیاست اصلی دستگاه قضایی و دادگستری اسلام آباد غرب است.

 

 قاسم نظری رئیس جدید دادگستری اسلام آبادغرب در گفتگو با اسلام آباد خبر، با بیان اینکه جای بسی خوشحالی است که توفیق خدمت به مردم شهیدپرور اسلام آبادغرب نصیب ما شد، اظهار کرد: دادگستری شهرستان به تبع دادگستری استان و قوه قضائیه برنامه های مثبتی را برای اجرا دارد که از مهمترین این برنامه ها؛ بحث سیاست استفاده حداکثری از اصلاح ذات البین و بکارگیری همه ظرفیت ها در این راستا می باشد.

 

وی افزود:  شهرستان اسلام آبادغرب دارای 5 شعبه صلحی است که پرونده ها صرفا" برای اصلاح ذات البین به این شعب ارجاع می شوند و عموما" روسای شعب از متنفذین شهرستان هستند و طبق آمار تعداد زیادی از پرونده های دادگستری در همین شعب مختومه و به صلح و آشتی می انجامد و دیگر نیازی نیست که پرونده ها در مراجع قضایی مطرح شود.

 

نظری بیان داشت: علاوه بر این 5 شعبه صلحی یک ستاد مصلحین در شهرستان داریم که از بزرگان شهرستان تشکیل شده و برخی از پرونده های خاص به این شعبه ارجاع می شوند، کما اینکه در سنوات گذشته چندین پرونده قتل نیز ارجاع شده و به نتایج خوبی رسیده است.

 

رئیس دادگستری شهرستان خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های دیگر دستگاه قضایی بحث مبارزه با فساد می باشد  که در زمینه های متعدد؛ زمین خواری، مبارزه با تجاوز به منابع طبیعی که دادسرای ما با شدت و با قدرت در این راه قدم خواهد برداشت و برنامه دیگر ما بحث افزایش تکریم ارباب رجوع است که با وجود محدودیت های کرونا سعی ما این است که درب اتاق ما بر روی همه مردم باز باشد و کسی معطل نشود و همه همکاران را به این کار توصیه کردیم.

 

وی گفت: تعداد پرونده های وارده قضایی به دادگستری شهرستان زیاد است که علی رغم کمبود نیروی قضایی و اداری ، همکاران در تلاش هستند که با رفع و رجوع مسائل پرونده ها را به نتیجه برسانند اما توصیه بنده این است که قبل اینکه مردم بخاطر مشکلات و مسائل ریز به دادگستری بیایند با استفاده از ظرفیت ائمه جماعات، بزرگان و ریش سفیدان بتوانند اختلافات را حل وفصل کنند تا دستگاه قضایی بتواند به مسائل بزرگتر و پرونده های مهمتر رسیدگی نماید.

 


قاسم نظری افزود: یکی از سیاستهایی که در دوره جدید قوه قضائیه بیشتر به آن پرداخته می شود بحث حبس زدایی است کما اینکه قانونی در این راستا تحت عنوان کاهش مجازات حبس تعزیزی تصویب شد که برخی از مجازات ها را کم کردند ضمن اینکه تاکید زیادی هست که قضات تا می توانند از اعزام متهمان و محکومان به زندان خودداری کنند و همین طور در خصوص تقسیط جرائم محکومان به آزادی مردم کمک کنند ،خیرین در این رابطه می توانند خیلی کمک کنند کما اینکه پویش هایی در این رابطه راه افتاده و جمع آوری کمک برای آزادی زندانیان را در سرلوحه کار خود قرار داده اند.

 

رئیس دادگستری شهرستان گفت در هفته اخیر، با توجه به اختصاص مبلغ 130 میلیون تومان از سوی هنرمند کردتبار (آقای چاوشی) منجر به آزادی 7 نفر از محکومان با تسویه کامل بدهی شد. و یک نفر دیگر را نیز در آینده نزدیک آزاد خواهیم کرد.

 

وی اضافه نمود: کانون بسیج حقوقدانان شهرستان نیز در تلاش هستند با کمک اعضاء در بحث آزادی زندانیان کمک کنند و خیرینی که از تمکن مالی برخوردار هستند این باقیات و صالحاتی است که وقتی یک زندانی آزاد می شودو به زندگی بر می گردد از خیلی از معضلات جلوگیری می شود و به نحوی زندگی بخشیدن است که در دین اسلام و روایات دینی ما بر این موضوع تاکید شده است.

 


نظری در خاتمه با اشاره به ظرفیت بسیار خوب رسانه های شهرستان عنوان کرد: کار رسانه ای کاری مقدس  و پیامبرگونه است و این جنبه ای از همان وجه است که پیامبران پیام های الهی را به مردم می رساندند و رسانه هم همین وجه را دارد و باید سیاست ها و خدمات نظام به درستی برای مردم تشریح نمایند تا مردم قدر بدانند و اگر مسئولی متوجه کمبود یا نقصی نبود رسانه ها بیایند با کمال احترام و با حرفه رسانه ای این کمبودها را تذکر بدهند که در این جا بحث کنش گری و فعال بودن رسانه موجب رشد و ارتقاء می شود و رسانه ها نیز باید بحث امانتداری در رساندن پیام از مبدا تا مقصد را مد نظر قرار دهند.

 

وی همچنین با توصیه به مردم در راستای رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی تصریح کرد: مردم بیش از پیش توصیه های بهداشتی را رعایت نمایند تا انشاءالله شر این ویروس منحوس کرونا زودتر از سر مردم کم شود .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد