رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اسلام آبادغرب خبر داد:

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی «دا» در اسلام آبادغرب

کد خبر: 306710
|
22:34 - 1399/11/13
نسخه چاپی
برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی «دا» در اسلام آبادغرب
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اسلام آبادغرب از برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگی ورزشی «دا» (مادر) به مناسبت دهه مبارک فجر و تجلیل از مقام مادر در اسلام آبادغرب خبر داد.

عیسی ترنج در گفتگو با  اسلام آباد خبر،  اظهار کرد: هرساله به چندین استان زاگرس نشین به مناسبت روز مادر و هفته زن ماموریت برگزاری جشنواره «دا» محول می شود که امسال اسلام آبادغرب توفیق میزبانی شهرستان های قصرشیرین و صحنه را جهت برگزاری این جشنواره  را دارد.

 

 

وی با اشاره به این حدیث پيامبر اکرم صلى‏ الله‏ عليه ‏و ‏آله که بهشت زير پای مادران است، عنوان کرد: ما هر کاری بکنیم نمی توانیم جواب کوچکترین زحمات مادران را بدهیم اما در راستای تجلیل از مقام مادر سعی داریم دین مان را به مقام مادر ادا کنیم و  با وجود بیماری منحوس کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی جشنواره ای درخور نام مادر  در شهرستان برگزار کنیم.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گفت: با همکاری برخی ادارات  و تعدادی از هیأت های ورزشی به ویژه هیأت ورزش روستایی و عشایری و بازی های بومی محلی شهرستان که بانی این برنامه است مقدمات کار انجام شده است و شهرستان در اجرای این برنامه در سنوات گذشته کارنامه درخشانی دارد.

 

وی افزود: این جشنواره در بخش های متعدد فرهنگی، ورزشی و هنری، با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، فقط مخصوص بانوان  و با محوریت بانوان برگزار می شود و آقایان جز در موارد سخت افزاری و پشتیبانی هیچ دخالتی در اجرای این برنامه ندارند.

 

ترنج با تشریح برنامه های جشنواره عنوان کرد: این جشنواره  یک روزه در صبح روز جمعه 17 بهمن ماه 99 در سالن سه هزار نفری مجموعه ورزشی شهید شهبازی آغاز می گردد و با اجرای برنامه های شاد و متنوع، برپایی سیاه چادر، غرفه ها با تزئین کاملا سنتی، صنایع دستی گلیم بافی و فرش بافی، اجرای گروه های نمایشی و تنبور نوازی، مسابقات پخت غذاهای سنتی و  اجرای مسابقات بازی های بومی و محلی بانوان برگزار می گردد.

 

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر نیز با رعایت دستور العمل های بهداشتی برنامه های دیگری نظیر؛ برگزاری جام فجر مسابقات فوتبال روستایی با حضور 12 تیم ، کوهپیمایی و کوهنوردی و پاکسازی طبیعت با همکاری سمن های شهرستان، برگزاری مسابقات سه گانه آمادگی جسمانی، دو و تیراندازی با همکاری سپاه و بنیاد شهید و رژه هیأت موتور سواری و اتومبیل رانی به اجرا در خواهد آمد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها