اعزام 8500 مبلغ در ماه رمضان به سراسر کشور

کد خبر: 30675
|
17:28 - 1392/04/13
نسخه چاپی
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام 8500 نفر مبلغ زن و مرد در ماه رمضان سال جاری به مناطق مختلف کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام احمد روستاآزاد در گردهمایی مبلغان ماه مبارک رمضان که پیش از ظهر امروز در مسجد اعظم قم برگزار شد با بیان اینکه امسال 8500 نفر مبلغ به سراسر کشور اعزام می‌شوند اظهار کرد: 6 هزار نفر از زنان و مردان مبلغ امسال از حوزه علمیه قم هستند و سایر آنها از استان‌هایی همچون اصفهان، اهواز، خراسان و تهران انتخاب شده‌اند.

وی افزود: دفتر تبلیغات در راستای سامان‌دهی مبلغان فعالیت گسترده‌ای داشته و سعی کرده است همه امکانات خود را به کار گیرد و مبلغان هم باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها و توانایی خویش به امر مهم تبلیغ دین بپردازند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه قرآن کریم نخستین ویژگی پیامبر اکرم(ص) را هم جنس بودن آنها با امت می‌داند خاطرنشان کرد: تا زمانی که مردم احساس نکنند که مبلغان از میان خودشان هستند تبلیغات هم تاثیر چندانی نخواهند داشت.

وی با تاکید بر تبلیغ عملی و رفتاری از سوی روحانیون و طلاب گفت: چنانچه مبلغان می‌خواهند راه و رسم پیامبر(ص) را دنبال کنند باید با سختی‌ها و دشواری‌های امت همراه باشند؛ امروز فراموش شدن فضائل اخلاقی یکی از مشکلات اساسی جامعه است و این مسئله باید مورد توجه مبلغان قرار گیرد.

روستاآزاد ادامه داد: یک مبلغ می‌تواند با برخورد خوب و بهره‌گیری از آیات و روایات اخلاقی این نقص را در اجتماع رفع کند؛ حضور پررنگ روحانیون در محل‌های تبلیغی اثرات فراوانی داشته و دارد.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به شیوع اعتیاد به مواد مخدر در میان جوانان عنوان داشت: مشکلات رفتاری نسل جوان، طلاق و دوری از خانواده از دیگر مشکلاتی است که امروز گریبان جامعه را گرفته و رفع آنها باید جزو اهداف اصلی تبلیغ باشد.

وی اضافه کرد: حضرت محمد(ص) در تربیت و پرورش اخلاقی و معنوی امت حریص بود و مبلغان هم امروزه باید همین شیوه را در پیش بگیرند؛ رأفت و مهربانی نسبت به مردم از دیگر ویژگی‌های پیامبر اسلام(ص) بود که باید مورد توجه روحانیون و طلاب قرار گیرد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب