درجلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی شهرستان اسلام آبادغرب مطرح شد:

نخبگان با احساس مسئولیت بیشتر در جامعه رسالت خود را بعنوان الگو ایفا نمایند/محوریت کارهای فرهنگی و اجتماعی در مساجد گذاشته شده است

کد خبر: 306763
|
12:47 - 1400/02/06
نسخه چاپی
نخبگان با احساس مسئولیت بیشتر در جامعه رسالت خود را بعنوان الگو ایفا نمایند/محوریت کارهای فرهنگی و اجتماعی در مساجد گذاشته شده است
درجلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، زنان و خانواده بر محوریت قرار گرفتن مساجد جهت کارهای فرهنگی و اجتماعی تاکید شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، اولین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، زنان و خانواده در سال ۱۴۰۰ با حضور مدیران شهرستان در فرمانداری اسلام آباد غرب برگزار شد

 

جهانبخش حیدری فرماندار اسلام آبادغرب گفت: ما در جامعه ای زندگی می‌کنیم که تحولات آن برگرفته از تحولات جهانی است که در هر گوشه از جهان اتفاقی بیفتد جامعه ما از آن متاثر می‌شود.

 

وی افزود: وقتی تغییرات فرهنگی پیش بیاید باید ما از نظر مدیریت علمی باید بر تحولات جمعیت تمرکز کنیم  برنامه های علمی والگویی بر اساس رشد یا کاهش جمعیت متناسب با جغرافیای ایران و آمایش سرزمینی طراحی کنیم.

 

فرماندار شهرستان خاطرنشان کرد:  در سبک زندگی سنتی جمعیت یک فرصت بود اما امروز اینگونه نیست و سبک زندگی تغییر کرده و درجامعه نیازهای جدیدی به وجود آمده است؛ نخبگان با احساس مسئولیت بیشتر در جامعه رسالت خود را بعنوان الگو ایفا نمایند و با بخشنامه و کارهای دستوری کار به جایی نمی‌رسد.

 

 

حیدری با اشاره به آمارازدواج و موالید شهرستان  اظهار کرد: در 10 سال گذشته با کاهش آمار ازدواج مواجه بوده ایم که به همین نسبت کاهش ولادت نیز داشته‌ایم و با توجه به بیماری کرونا در سال گذشته نسبت وفات به ولادت در برخی ماه ها بیشتر شده است.

 

 

 

حجت الاسلام زمانی موسوی امام جمعه اسلام آبادغرب در این جلسه با اشاره به اهمیت رسانه ها بر استفاده از رسانه ها و تبلیغات در خصوص جمعیت و فرزند آوری و ترویج ازدواج آسان و سبک زندگی اسلامی تاکید نمود.

 

وی افزود: یکی ازموضوعات مورد بحث؛ جمعیت و فرزند آوری است که ذیل شورای فرهنگ عمومی پیگیرآن هستیم که با یک کار دلی از ظرفیت دیگر ادارات، نهادها، دانشگاه ها و موسسات مردم نهاد استفاده کنیم که دراین راستا محوریت کارهای فرهنگی و اجتماعی در مساجد گذاشته شده است لذا باید کمک شود مساجد بعنوان مراکزحل اختلاف گذاشته شوند.

 

 امام جمعه شهرستان با تاکید بر حذف نگاه های غربی و حمایت های تشویقی عنوان کرد: دین اسلام دینی قابل انعطاف است که بر اساس مقتضیات زمان و دستاوردهای علمی باید تصمیماتی گرفته و به شاخص های جمعیتی کمک کرد.

 

 

 

سید سجاد ملایری  دادستان شهرستان اسلام آباد غرب در این جلسه با اشاره به مسائل و معضلات شهرستان عنوان کرد:  باید همه مولفه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، رفتاری و کرداری باید در کنار هم گذاشته شود تا با یک خروجی مثبت مواجه شویم.

 

وی افزود: ما با یک بحران هویتی در بین جوانان مواجه هستیم علی الرغم قوانین مقابله با جرائم می‌بینیم فردی که دهها فقره جرم دارد و در زندان بازپروری می‌شود و به محض آزادی بزهکاری های سنگین تری را انجام می دهد که این موضوع باید واکاوی شود.

 

 دادستان شهرستان عنوان کرد: فاصله مسائل تئوری با عملی در جامعه زیاد است و در موضوع فرزندآوری باید بحث تربیت در اولویت قرار داده شود.

 

 

 

 

 

سیروس عبدی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اسلام آباد در این جلسه بیان داشت: بحث مسائل اجتماعی یکی از چالش های امروز بشری است و جامعه ما هم از این امر مصون نمانده و از یک شرایط سنتی به سمت یک جامعه مدرن در حال حرکت است.

 

وی با اشاره به  چالش‌هایی نظیر طلاق،  اعتیاد، کاهش فرزندآوری و لزوم برنامه‌ریزی جهت مقابله با این چالش ها عنوان کرد:  مقام معظم رهبری فرموده اندمسئولین بی تفاوت نباشند و برنامه ریزی کنند و در شهرستان تریبون ها  و کانون های مختلفی برای این منظور استفاده کرده ایم.

 

 

عبدی با تاکید بر راهکاری علمی گفت: مشاوره های قبل از ازدواج باید نسبت به سازش های قبل از طلاق جدی تر دیده شود.

 

در این جلسه مدیران، کارشناسان و اساتید حوزه و دانشگاه به بیان نکته نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

 

 

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد