امام جمعه اسلام آبادغرب در جلسه شورای اقامه نماز مطرح کرد:

استفاده از ظرفیت فضای مجازی و سیستم شاد جهت اشاعه نماز و فعالیت های معنوی

کد خبر: 306764
|
13:42 - 1400/02/06
نسخه چاپی
استفاده از ظرفیت فضای مجازی و سیستم شاد جهت اشاعه نماز و فعالیت های معنوی
امام جمعه اسلام آبادغرب در جلسه شورای اقامه نماز بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی و سیستم شاد جهت اشاعه نماز و فعالیت های معنوی تاکید نمود.

به گزارش اسلام آباد خبر ، حیدری فرماندار اسلام آبادغرب اظهار داشت: شهرستان  در مسیر عتبات عالیات قرار گرفته لذا باید نمازخانه های ورودی شهر از لحاظ کمی و کیفی و از آراستگی لازم برخوردار باشند.

 

وی با بیان اینکه برنامه های متنوع معنوی و فرهنگی شهرستان در بستر شاد جزو برنامه‌های برجسته استان است، عنوان کرد: از ظرفیت سیستم شاد برای مسائل فرهنگی مذهبی استفاده شود و مسابقاتی با اهدای جوایز در این فضا برای دانش آموزان برگزار شود.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب ضمن تشکر از فرماندار شهرستان در اهتمام به مسئله نماز، گفت:  اقامه نماز باید جدی گرفته شود و هر چه قدر این امر سرمایه‌گذاری شود موجب کاهش معضلات اجتماعی خواهد شد.

 

وی افزود:  قرآن تاکید فراوانی بر اقامه نماز دارد و این دستور قرآن است که اگر قدرتی به دست آید باید به نماز بیشتر توجه شود لذا باید حوزه علمیه، هیات امنا و حتی خادمین مساجد باید به روز شوند مدیریت صحیح علمی و بروز داشته باشند.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی با بیان پیشنهاداتی من جمله؛ برگزاری نماز وحدت در مساجد به صورت مستمر و دوره ای، حضور خودجوش مسئولین در مساجد سطح شهر، رسیدگی به مشکلات مساجد و ساماندهی خانه‌های عالم ، کمک به تکمیل مساجد با مشارکت خیرین و بخش خصوصی،  برگزاری نماز در ادارات و تشویق اصناف به تعطیلی ۱۰ دقیقه ای هنگام نماز،  ایجاد سکوهای های نماز در پارکها، نامگذاری معابر و میادین بنام نماز و حضور در نماز جمعه  پرداخت.

 

وی با تاکید برهمکاری بسیج و حوزه علمیه جهت اعزام روحانیون به سطح مساجد، اعزام مبلغین به روستاهای شهرستان ، تصریح کرد:  در بستر شاد  فعالیت های معنوی نظیر بحث ولایت و حضور حداکثری مردم در انتخابات بدون جانبداری از هیچ فرد یا جناح سیاسی در اولویت قرار گیرد. 

 

در این جلسه درخصوص راهکارهای اشاعه نماز در فضای مجازی بخصوص در شبکه دانش آموزی شاد با همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد