مدیرجهاد کشاورزی اسلام آبادغرب مطرح کرد:

لزوم مبارزه جدی با پوره سن غلات در شهرستان اسلام آبادغرب

کد خبر: 306797
|
13:49 - 1400/02/18
نسخه چاپی
لزوم مبارزه جدی با پوره سن غلات در شهرستان اسلام آبادغرب
مدیرجهاد کشاورزی اسلام آبادغرب در جلسه ای با حضور کارشناسان بر لزوم مبارزه جدی با پوره سن غلات در شهرستان اسلام آبادغرب تاکید نمود.

به گزارش اسلام آباد خبر ،   جلسه فنی با موضوع مبارزه با پوره سن غلات با حضور مدیر جهاد کشاورزی، روسای ادارات تولیدات گیاهی، ترویج، مسئول حفظ نباتات شهرستان و مسئولین مراکز جهاد کشاورزی در محل مدیریت جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب برگزار گردید.

 

 

 مهندس کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گفت، با توجه به اینکه در سال زراعی جاری میزان نزولات جوی و شرایط آب و هوایی به گونه ای بوده که مزارع دیم شهرستان از وضعیت خوبی برخودار نیستند ولی مبارزه با پوره سن نباید فراموش شود، چون عدم مبارزه با آفات منجمله پوره سن بر کیفیت و کمیت محصول اثر مستقیم خواهد گذاشت و عدم توجه به آن میتواند خسارت جبران ناپذیری به زراعت کشاورزان عزیر وارد نماید و در صورت عدم مبارزه، جمعیت سن گندم در سال آینده به حد طغیان برسد که در آن صورت مبارزه بسیار سخت خواهد شد.

 

 

 کریمی خاطر نشان کرد، هدف از برگزاری این جلسه هماهنگی و همکاری همکاران در خصوص مبارزه به پوره سن غلات است و انتظار میرود تا اعضای شبکه مراقبت در فرصت باقی ماند ه نسبت به اطلاع رسانی و پایش پوره سن غلات اقدام نماید تا از خسارت این آفت جلوگیری شود .

 

 

 مهندس فتاحی کارشناس حفظ نباتات شهرستان بیان کرد؛ به دلیل خشکسالی پیش آمده و شرایط موجود در مزارع دیم و بازدید های صورت گرفته از مزارع غلات شهرستان جمعیت پوره سن زیاد هست و باید هر زودتر مزارع آبی حتی در مزارع دیم نیز مبارزه صورت گیرد تا هم از خسارت به محصول جلوگیری شود و هم جمعیت آفت برای سال آینده به حد طغیان نرسد، بنابراین باید از همه امکانات از جمله اطلاع رسانی از طریق پیامک، فضای مجازی، ترغیب کشاورزان نمونه و پیشرو در هر روستا که مبارزه آنها باعث تشویق سایر کشاورزان می شود و هماهنگی با بخشداران جهت همکاری هر بیشتر دهیاریها و شوارهای اسلامی روستا جهت تشویق کشاورزان استفاده کرد.

 

 در خاتمه این جلسه  هر کدام از کارشناسان حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات  خود درخصوص مبارزه با پوره سن غلات بیان کردند و تصمیماتی گرفته شد.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها